Gå til innhold

Salg av hest

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS her

Jeg ville ikke i utgangspunktet selge hesten uten å få hele beløpet samme dag som hesten dro fra gården. Hun ba og hun ba om å få kjøpe hesten selv om hun ikke kunne betale alt, jeg ble hele tiden ambefalt av andre å ikke selge hesten uten å få alle pengene på en gang. Men så snill som jeg er skulle hun få vente med de 3000 kr til 1 februar, da hadde hun 2 mnd på seg å skaffe siste rest. Hun skrev til meg opptil flere ganger om dagbi starten om at jeg kunne stole på henne, hun skulle betale rett etter nyttår som hun sa. Jeg la merke til at hun kjøpte en hel haug ned utstyr, opptil flere merkedekken til flere tusen kroner. Jeg tenkte ikke så mye over det og forventet og trodde at resterende var inn på konto 1 februar, hun virket jo så ærlig. 1 februar kom, ingen penger på konto. Måtte minne henne på det, men hun var blakk. Snill som jeg er utsatte jeg fristen til 15 februar, og det hadde hun heller ikke tenkt å betalt. Da truet jeg med å hente hesten for å få henne til å forstå alvåret, en kontrakt er en kontrakt!! Jeg hadde også veldig lyst til å få hjem hesten siden hesten måtte gå syk i en hel mnd før hun fikk medisin, så jeg var/er i grunn veldig bekymret. Hva betyr mest? At hesten får være hest og får masse kjærlighet og riktig trening, eller at hesten blir barbert fordi at eier syns det er fint og at alle penger som går inn på konto blir brukt til kunn merke utstyr? Jeg ser ingen grunn til å barbere en hest som kunn brukes på tur for øyeblikket, den trenger i allefall ikke å bli helbarbert. Greit, hesten var gjennomsvett etter første tur og første dag med ny eier. Hesten ble aldri gjennomvåt i mitt eie, enda vi freste rundt i djupsnøen og var på lange turer, så det tyder kunn på at hesten har vært stresset. Hesten ble barbert og nyklipt allerede dag 1 og hesten så ikke ut etterpå. Den finefine røde hoppa med den nydligste halvlange manen hadde fått 5 cm lang man og hale opp til hasen. Hun ble en helt annen hest. Grunnen til at hesten ble barbert og nyklipt var fordi at kjøper mente at hun så ut som en traver slik som hun så ut. Dette er en blanding mellom araber og norsk varmblodsridehest, minimalt med vinterpels og en kjempefin og ikke alt for tykk man. Hun var såååå nydelig!! Trodde hesten var bra nok som hun var da hun ble solgt, men nei da. Hesten var stygg i hennes øyne når hun hadde vinterpels og lang man.

Og når det kommer til drkken så er et dekken fra horze kan være like bra som et whitaker dekken mener jeg.

Jeg har prøvd alt for å få kontakt med henne, men hun har nok bestemt seg. Jeg aner ikke hvordan det går med hesten, og det gjør fryktelig vondt å ikke vite hvordan et dyr man er så glad i har det. Jeg angrer uten tvil på salget, og jeg har virkelig lært til evt. neste salg. Jeg skulle gjerne ha hatt denne hesten i mitt eie igjen. Jeg hadde aldri sett for meg at jeg den jenta jeg solgte hesten til nekter meg kontakt og oppdateringer, hun virket så voksen og ærlig!! Jeg hadde mange som ville kjøpe, men blind som jeg var så valgte jeg henne. Jeg ga også etter pga 10 meldinger hver dag om at hun måtte få kjøpe hesten. Jeg angrer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble en del skrivefeil, skriver med mobilen..

Skrevet

Jeg har prøvd alt for å få kontakt med henne, men hun har nok bestemt seg. Jeg aner ikke hvordan det går med hesten, og det gjør fryktelig vondt å ikke vite hvordan et dyr man er så glad i har det. Jeg angrer uten tvil på salget, og jeg har virkelig lært til evt. neste salg. Jeg skulle gjerne ha hatt denne hesten i mitt eie igjen. Jeg hadde aldri sett for meg at jeg den jenta jeg solgte hesten til nekter meg kontakt og oppdateringer, hun virket så voksen og ærlig!! Jeg hadde mange som ville kjøpe, men blind som jeg var så valgte jeg henne. Jeg ga også etter pga 10 meldinger hver dag om at hun måtte få kjøpe hesten. Jeg angrer!

:klemmer: Jeg vet hvordan du har det, det er så vondt... Håper hun oppdaterer bloggen eller at du kan få høre av andre om hesten "din" har det bra...

Skrevet

Hun oppdaterer vel ikke på bloggen med hensikt nå da, siden hun har gitt klar beskjed om at jeg ikke ska få mer med den hesten å gjøre, jeg skal visst bare glemme hele hesten.. Heldigvis har jeg en nydelighet nåda, han er en gld erstatning, men han kommer aldri til å bety like my og han skal aldri selges :):)

Skrevet

Hun oppdaterer vel ikke på bloggen med hensikt nå da, siden hun har gitt klar beskjed om at jeg ikke ska få mer med den hesten å gjøre, jeg skal visst bare glemme hele hesten.. Heldigvis har jeg en nydelighet nåda, han er en gld erstatning, men han kommer aldri til å bety like my og han skal aldri selges :):)

Uff, så barnslig av henne. :tristbla:

Det trodde jeg også, at hest nummer 2 aldri kom til å bety like mye... Men det gjorde han faktisk etter hvert. De vet hvordan de skal krype langt inn i hjertene våre! Men førstehesten vil jo alltid ha en spesiell plass i hjertet.

Skrevet

Jeg ville satt tilbake pengene på kontoen hennes og hentet hesten fort som fy! Hun brøt avtalen og derfor kontrakten.

Stol alltid på magefølelsen når det kommer til slike ting, og du burde hatt krav på å vite hvordan det går med hesten!

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har kontrakt så kan du fint anmelde henne, hva med å true med dette og skje hva som skjer?

Hvis ikke tar du saken videre til innkreving.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte med alt av nødvendig utstyr, blant annet mange dekken. Men det var vel ikke det riktige merket, og det er lagt ut for salg.

Jeg er ganske irritert og skuffet over dette salget. Dagen etter hun kjøpte hesten så var hesten allerede barbert og nyklipt. Greit nok at hesten ble barbert, men kanskje litt for tidlig? Hesten er ganske redd for nye ting, og blir ganske farlig når hun blir redd. Hesten hadde klikket helt, og det var vondt å høre. Få dager etter hun ble barbert ble hun skikkelig dårlig, og hun har gjennom 7 år aldri vært syk. Så det var uten tvil pga barberinga, hun har heller aldri vært barbert. Kjøper skaffet heller ikke dyrlege før hesten hadde vært dårlig i en mnd, og hesten ble satt på penicillinkur. Dette er noe som irriterer meg helt sinnsykt, da mitt hestehold er helt anneledes og jeg trodde jeg solgte hesten til noen som hadde ganske like meninger som meg, da dette var noe jeg også ville. Denne hesten betydde veldig mye for meg.

Jeg aner ikke hvorfor jeg skriver dette, men jeg er bare så oppgitt. Synd at merkeutstyr skal være mye viktigere enn andre nødvendige utgifter. Små bagateller som dette irriterer meg så sinnsykt.

Jeg har egen hest, og om jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg hentet hesten hjem med en gang, om den ikke hadde det bra! Du har all rett til å ta hesten så lenge hun ikke har betalt(så vidt jeg har forstått) Kontakt evt. en advokat og spør om råd!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...