Gå til innhold

Mugg - Hvem kontakter man?


gulrotsaft

Anbefalte innlegg

Desverre har jeg oppdaget det jeg er 99% sikker på er mugg under vasken min på kjøkkenet. Det er en moderat mengde, og jeg har nesten nettopp flyttet hit. Det jeg da lurer på er; hvem kontakter man for å få påvist mugg? En fagperson av noe slag, men hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, det kommer jo an på om man eier eller leier, det... Ganske vesentlig opplysning å ha med....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det kommer jo an på om man eier eller leier, det... Ganske vesentlig opplysning å ha med....

Eh, trodde det kom frem av ordet "fagperson", hadde jeg leid hadde jo huseier kontaktet en fagperson, ikke jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor vanskelig du egentlig synes det er :) men

trykk her

man bør ikke tro at det er en selvfølge at alle klarer å google, selv om man er i 2012 :)

trykk videre på andre tjenester og så

Rådgivere / Takstmann / Skadedyrkontroll og under der vet du :)

Endret av *Sinnataggen*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal få det bekreftet av en fagperson hvis du er 99 % sikker?

Det jeg hadde gjort hadde vært å fjerne skapene rundt vasken for å se hvor stort omfanget var, og så kontaktet en snekker for å få det nødvendige fjernet for så å bygge det opp igjen. Hvis man ikke kan gjøre det selv.

Det er vel unødvendig å bruke masse penger på å få det bekreftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke hvor vanskelig du egentlig synes det er :) men

trykk her

man bør ikke tro at det er en selvfølge at alle klarer å google, selv om man er i 2012 :)

trykk videre på andre tjenester og så

Rådgivere / Takstmann / Skadedyrkontroll og under der vet du :)

Google viste meg ikke denne siden da jeg søkte, du skrev nok en hakket mere magisk setning enn jeg ;)

Men takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal få det bekreftet av en fagperson hvis du er 99 % sikker?

Det jeg hadde gjort hadde vært å fjerne skapene rundt vasken for å se hvor stort omfanget var, og så kontaktet en snekker for å få det nødvendige fjernet for så å bygge det opp igjen. Hvis man ikke kan gjøre det selv.

Det er vel unødvendig å bruke masse penger på å få det bekreftet?

Nei, dette sier seg jo ikke selv; men siden jeg nylig kjøpte og flyttet inn i denne boligen vil jeg ha det på papir fra fagperson at det er mugg og hvor stort omfanget er, dette fordi jeg kan reklamere til megler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette sier seg jo ikke selv; men siden jeg nylig kjøpte og flyttet inn i denne boligen vil jeg ha det på papir fra fagperson at det er mugg og hvor stort omfanget er, dette fordi jeg kan reklamere til megler.

Ja, da forstår jeg hvorfor du vil få det på papiret :)

www.norskfuktskadekontroll.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette sier seg jo ikke selv; men siden jeg nylig kjøpte og flyttet inn i denne boligen vil jeg ha det på papir fra fagperson at det er mugg og hvor stort omfanget er, dette fordi jeg kan reklamere til megler.

Skjønner jeg godt. Hvis du nettopp har flyttet inn, har det vel vært der siden før den tid..

Utrolig kjedelig med mugg da, grøsser litt ved tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det kan du ikke. Men du kan reklamere overfor selgser, eller denne eierskifteforsikringsselskap. Det er hva megler vil fortelle deg :-)

Hehe. *Via megler, da ;)

Noen av disse linkene oppover var dyre, eller ikke i nærheten av der jeg bor, så jeg kontaktet forsikringsselskapet mitt. Og der fikk jeg tips om ISS Skadeservice AS :) Ikke noe særlig billige, men billigere enn f.eks. AntiCimex. Problem løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. *Via megler, da ;)

Man reklamerer ikke via megler. Dette er megler helt uvedkommende. Man reklamerer overfor selger, evt. forsikringsselskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har du helt rett i. Hun kan likevel søke råd hos megler, og det er greit at hun har gjort ham oppmerksom på saken. Men hun kan ikke regne med hjelp derfra, han er ferdig med sitt oppdrag.

Å, okei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Hun kan likevel søke råd hos megler, og det er greit at hun har gjort ham oppmerksom på saken. Men hun kan ikke regne med hjelp derfra, han er ferdig med sitt oppdrag.

Tror ikke du får så mye hjelp hos megler. For det første er megleren bare en mellommann og for det andre er ikke de fleste meglere jurister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får så mye hjelp hos megler. For det første er megleren bare en mellommann og for det andre er ikke de fleste meglere jurister.

Der tar du feil. Megler forteller kjøper hvilke rettig heter han har, og hen viser ham til eierskifte forsikringen. Du tar også feil når du sier han er en mellommann, han er egentlig ikek det, han er selgers betalte representant.

Det er ingen som har påstått at meglere er jurister, du må nok lære deg å lese innleggene litt bedre før du svarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...