Mossa Skrevet 7. januar 2004 #1 Del Skrevet 7. januar 2004 Min barndoms venninne er gravid etter å ha vært en prøver i noen år. Vi har støttet hverandre i oppturer og nedturer..vi har ledd og grått!! Men nå er det ingenting annet enn barneklær, barnerom, barnesider på nettet ....osv Vi har ikke hatt EN ENESTE samtale som dreide seg om noe annet enn barn. Uansett hva jeg sier eller spør om så vrir hun det inn på baby! Da vi begge var prøvere hadde vi mange andre ting enn prøving å snakke om, men ikke nå! Jeg gledet meg virkelig med henne (litt lei til tider, men gledet meg)....helt til i går!! Sambo snakket med hennes sambo om noe han hadde kjøpt....vi betalte hele 20 kr for denne tingen og da kom det fra han: Ja, men sånt kan dere ta dere råd til.....dere som IKKE skal bli foreldre!!! Og i bakgrunnen hørte jeg hun si: Han skal jo ikke bli pappa så!! Ble sjokka, såra, forbannet.....og fryktelig lei meg!! Men fullproppa med hormoner...kan jo overreagere en smule... Hva synes dere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 7. januar 2004 #2 Del Skrevet 7. januar 2004 UFØLSOMT!!! Stakkars deg, jeg hadde kommet til å blitt kjempesåra! Hun burde jo vite SÅ mye bedre, det hadde vært noe annet om det hadde vært noen som ikke var så inne på hva du går igjennom... Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne. ...men er kanskje overfølsom på dette området, eller..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 7. januar 2004 #3 Del Skrevet 7. januar 2004 Har tenkt meg litt om Og kommet frem til følgende: det er ikke alltid vi som er overfølsomme, det er så lett å skylde på det. Det finnes bare rett og slett folk som ikke klarer å føle den empati/sympati de burde... ...og det går ut over oss i en lei situasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 7. januar 2004 #4 Del Skrevet 7. januar 2004 Skjønner godt du blir lei deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. januar 2004 #5 Del Skrevet 7. januar 2004 For en tåpelig kommentar de kom med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 7. januar 2004 #6 Del Skrevet 7. januar 2004 Må nesten ta venninnen din litt i forsvar, selv om det var unødvendig med den kommentaren. Men sånn generelt må jeg kommentere at når man er gravid er det veldig lett å gå helt opp i graviditeten og alt som har med baby å gjøre.. Jeg er veldig sånn selv, og det er fort gjort å glemme at kanskje ikke alle har den altoppslukende interessen for alt som har med baby og graviditet å gjøre som en selv. Ikke mest omtenksomt å drive og utbrodere dette til deg hvis hun er klar over at dere prøver, men det er nok ikke vondt ment.. :trøste: Lykke til med babylagingen, forresten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. januar 2004 #7 Del Skrevet 7. januar 2004 Salamandra: barneprat er en ting, kjedelig-men ikke direkte ufølsomt. Det jeg reagerer på er dette: Sambo snakket med hennes sambo om noe han hadde kjøpt....vi betalte hele 20 kr for denne tingen og da kom det fra han: Ja, men sånt kan dere ta dere råd til.....dere som IKKE skal bli foreldre!!! Og i bakgrunnen hørte jeg hun si: Han skal jo ikke bli pappa så!! Begge parrene har vært prøvere. (Regner med at Mossa ikke har blitt gravid enda?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 7. januar 2004 #8 Del Skrevet 7. januar 2004 Det er jo det som er så ille her: hun har jo vært prøver selv i flere år, etter som jeg forsto, og da må det da gå ann å trå litt mer varsomt!? På meg virker det egoistisk, selv om hun nok er kjempehappy og alt det der... Kommer nok til å bli temmelig opphengt selv, men må jo passe på hvem en prater med da... Husker foreksempel at jeg syns babyprat var dritkjedelig for noen år siden, og at de som utbroderte fødselen på fest var temmelig snodige... det med fødselshistorier på fest har jeg fortsatt et anstrengt forhold til, og alt for mye prat om egne barn blir fort kjedelig. Man må huske på at ikke alle har samme brennende interessen for dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 7. januar 2004 #9 Del Skrevet 7. januar 2004 Poirot: Jada, jeg vet det, og jeg sa jo også at den kommentaren var tåpelig. My: og ja, jeg vet også at det kan bli mye fødsel- og babyprat, emn som du selv sier, denne venninnen har jo også tydeligvis prøvd å bli gravid en stund, så det er kanskje ikke så rart om hun blir litt "carried away".. Var bare det jeg ville si.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 7. januar 2004 #10 Del Skrevet 7. januar 2004 Hormonforstyrra er du ikke! Det må da gå an å snakke om andre ting enn baby til en som selv sliter med å bli gravid, selv om man er vanvittig glad for at man skal ha barn. Det handler rett og slett om å ta hensyn og ha empati overfor andre. Da jeg testet positivt i jula ventet jeg med å fortelle det til bestevenninnen min, selv om jeg hadde lyst til å skrike det ut. Ville ikke hun skulle tenke på det i julen, selv om hun selvfølgelig ville bli glad. Begge er ferske prøvere, men likevel fikk jeg litt dårlig samvittighet fordi det klaffet så fort for oss. Nå har sikkert hun enda mer press på seg...og jeg husker hvor enormt opptatt jeg selv var av graviditet den ene måneden vi var prøvere... :oops: Prøver å snakke om graviditeten når hun selv kommer inn på det. Jeg syns du skal fortelle venninnen din at du syns det er en påkjenning å stadig bli konfrontert med tanker om baby-rom, baby-klær og baby-ditt og datt! Selv om det burde være unødvendig har hun tydeligvis glemt hvordan det er å være på den andre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 7. januar 2004 #11 Del Skrevet 7. januar 2004 Herregud, for en idiotisk kommentar fra venninna di! Som om ikke de har råd til en ting til fattigslige 20 kroner selv om de skal ha barn Og dessuten - å si det på den måten der til dere virker jo helt bak mål etter min mening. Hun burde da kunne tenke seg om en halv gang og skjønne litt av hvordan ting må føles for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. januar 2004 #12 Del Skrevet 7. januar 2004 Hvis de ikke har råd til ting til 20 kroner er d kanskje ikke økonomisk holdbart å bli foreldre nå? Synes d er greit at folk kan fø barna sine selv i stedet for å få ifra stat/motta ifra kommune. (en lille digresjon) Tror nok at denne venninna di hoverer overfor deg fordi hun ble gravid først. Det er ganske vanlig.Ei venninne av meg som har var prøver i mange år fikk ikke fred for sin søster som ble gravid uker etter at hun sluttet med prevensjonen. Heldigvis fikk min venninne to stk babyer da hun først ble gravid. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. januar 2004 #13 Del Skrevet 7. januar 2004 Tror noen har litt kortere sosiale antenner enn andre.. De kommentarene kunne de spart seg.. Vet du hva! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. januar 2004 #14 Del Skrevet 7. januar 2004 Men generelt (og nå få r jeg vel masse pepper) så synes jeg gravide er utrolige frekke og slitsomme mennesker. Naturligvis skal vi andreta hensyn hvis d kreves, men enkelte kjerringer misbruker graviditeten så d oser etter for å få oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 7. januar 2004 #15 Del Skrevet 7. januar 2004 20 kr? Virkelig? Var bombesikker på at det var en skrivefeil-at det skulle være minst 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 7. januar 2004 #16 Del Skrevet 7. januar 2004 Dessuten; jeg vet også om jenter som klarer å dreie hver ting inn på sin egen graviditet! Det finnes da fortsatt andre ting her iverden, går jo ann å begrense det litt-særlig når det bare er syyyt! Sier IKKE at alle gravide er sånn, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. januar 2004 #17 Del Skrevet 8. januar 2004 Du som startet tråden: SI FRA! Fortell at du har lyst til å snakke om noe annet enn baby, og at du synes det var sårende da hun sa sånn og sånn - og om hun kan vær så snill tenke litt mer før hun slenger ut av seg noe lignende. Si at du/dere fortsatt prøver å bli gravide, så det kan godt hende at dere heller ikke har råd til 20kr! Det er lov å være glad uten å være dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 8. januar 2004 #18 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg gledet meg virkelig med henne (litt lei til tider, men gledet meg)....helt til i går!! Sambo snakket med hennes sambo om noe han hadde kjøpt....vi betalte hele 20 kr for denne tingen og da kom det fra han: Ja, men sånt kan dere ta dere råd til.....dere som IKKE skal bli foreldre!!! Og i bakgrunnen hørte jeg hun si: Han skal jo ikke bli pappa så!! Ærlig talt altså! Hvis 20 kr, ja jeg sier det en gang til :20 kr er så viktig hvis man skal ha barn, da burde man faktisk ikke få barn!!!!! For da har man alt for dårlig råd! Jeg har sittet å kvervulert med meg selv, for og i mot, og om hva som kan misforståes, men jeg kommer til samme slutningen hver eneste gang: Det var utrolig TÅPELIG sagt! For ikke snakke om ufølsomt! Uansett om det var ment som en spøk, så var den utrolig fornærmende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 9. januar 2004 Forfatter #19 Del Skrevet 9. januar 2004 Godt å se at andre enn meg reagerte!! Godt å få litt støtte :D At hun snakker om baby er forståelig, MEN det er da mulig å dreie samtalen inn på ting som angår andre enn henne!? Hvis jeg sier at vi endelig har bestilt flybilett svarer hun: ÅÅÅååååå du skulle sett DE fine babyklærne på HM. Forteller jeg om noe på KG, sier hun: Er ikke på SÅNNE sider mer..er på mammakroken jeg vettu!! Men som jeg også sa, så er ikke baby pratet problemet (kjedelig, ensformig, men ikke problemet) Det å få seg til å hovere, strø salt i ett åpent sår...det var direkte....jævlig! Men det var kanskje ikke vondt ment...ikke vet jeg! Vet bare at jeg ikke klarer å ta kontakt, heller ikke å ta tlf når hun ringer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå