Gå til innhold

Ønsker å være en ikke-røyker

Kala

Anbefalte innlegg

Faen, er det mulig å være så sur og sint da?? :kjefte:

Jeg fikser ikke at noe går i mot meg, må holde meg igjen fra å ikke eksplodere :kjempesinna::kjempesinna:

For hel****te om jeg gidder å gå rundt slik som dette, aarrrgghhhhh! Også kommer kjæresten i helga og skal bli i over en uke, jeg klarer ikke å glede meg fordi jeg er så snarsint og i bedritent humør. Er redd jeg kommer til å klikke på han når han begynner å styre med noe som stresser meg opp :trist::sukk:

Akkurat nå er jeg skikkelig motløs. Når skal dette jævla nikotinmonsteret dø??

Jeg kjenner han og meg.. Jeg har gått å sett for meg at jeg klikker på noe, ikke på noe han sier eller gjør, men på at noe jeg holder på med ikke går slik jeg vil det skal gå, noe som fører til en kjefteregle fra meg. Jeg er redd for at han skal komme med en smart-ass kommentar, og da er jeg redd for at jeg skal eksplodere på han.. Han er "aldri" sint og forbanna" og jeg har mine episoder. Og han har det med å skulle gni det inn i andre sine fjes diverse. Og akkurat dét trekker der misliker jeg sterkt med han. Huff, kjenner jeg stivner i nakken i frykt for at det skal bli vanskelig å ha noen på besøk, spesielt han, nå når jeg går gjennom dette :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SPIS GODTERI! Seriøst. Bare dytt i deg med godteri. Det hjelper. :popcorn:

*smile* hmm, godt råd, da får jeg prøve det da. Hva som helst, bare jeg slipper å ha det slik inni meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

To andre tips:

1. Når dere møtes, kyss ham lenge og vis skikkelig at du har savnet ham opg at du er glad for å se ham. Og så sier du ifra MED EN GANG om at du er irritabel pga røykeslutten. Si at det er kjempefint å se ham, men at du vil forberede ham på at du kan være litt dust den neste uka sånn humørmessig. Da er han forberedt!

2. Hvis du kan, prøv å legg inn en kardioøkt hver dag, bare gå en kjapp tur eller jogg litt ellernoe. Da får du pumpa masse endorfiner som gjør deg gladere, samtidig som du får vekk en del stress fra både hjerne og kropp. :) Det funker veldig på aggresjon værtfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To andre tips:

1. Når dere møtes, kyss ham lenge og vis skikkelig at du har savnet ham opg at du er glad for å se ham. Og så sier du ifra MED EN GANG om at du er irritabel pga røykeslutten. Si at det er kjempefint å se ham, men at du vil forberede ham på at du kan være litt dust den neste uka sånn humørmessig. Da er han forberedt!

2. Hvis du kan, prøv å legg inn en kardioøkt hver dag, bare gå en kjapp tur eller jogg litt ellernoe. Da får du pumpa masse endorfiner som gjør deg gladere, samtidig som du får vekk en del stress fra både hjerne og kropp. :) Det funker veldig på aggresjon værtfall!

Kysse ham lenge og vel, det er helt selvsagt :lur: Tenkte å ta en skype-samtale med han i kveld, for å forberede han litt og lette litt på bekymringene mine.. Han har sluttet selv, for en god del år siden. Kanskje han husker hvordan det var..

Å legge inn en treningsøkt var ikke dumt, jeg har vært ute å gått en tur daglig. Men kan tenkes at det hadde gjort seg med litt hardkjør en liten halvtimes,times tid :)

Nå har jeg vært å hamstra snop :) takk for at du deler erfaringen din :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode tips fra Kevlarsjäl!!

Forresten, så sjekke jeg ut den quitcounter som du tipsa meg om. Det viser seg at tickerne ikke går så langt som til 2012, sjekka flere av de.. Så jeg vet ikke jeg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. merkelig.. Jeg har ikke quitcounter lenger. Den er på gammel kassert PC. Men hvis du registrerer deg på slutta.no så får du en egen teller der Den jeg brukte når jeg la inn mine stats her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de tror at verden virkelig går under i 2012, så de har ikke tatt seg bryet med å oppdatere sidene sine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

jeg bruker en app til iphone som heter "my last cigarette" og den er nok ganske lik både den til sluta og den til quitcounter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg har lest gjennom her nå, og finner mange av refleksjonene dine virkelig interessante. :) Holder på å slutte å snuse og jeg oppsøker nesten aldri litteratur/nettsider om nikotinslutt fordi jeg er redd for skremselsinfo som bare... skremmer fremfor å motivere. Men flaks at jeg kom inn hit, får virkelig gå i tenkeboksen fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg har lest gjennom her nå, og finner mange av refleksjonene dine virkelig interessante. :) Holder på å slutte å snuse og jeg oppsøker nesten aldri litteratur/nettsider om nikotinslutt fordi jeg er redd for skremselsinfo som bare... skremmer fremfor å motivere. Men flaks at jeg kom inn hit, får virkelig gå i tenkeboksen fremover.

Da anbefaler jeg deg å lese boka til Allen Carr, endelig ikke-røyker for kvinner. Veldig bra, og ikke noe skremselspropaganda. Han viser deg bare hvor hjernevasket vi er til å tro og føle det vi gjør om å røyke og om å slutte, og gir deg en god metode som, når nikotinmonsteret er dødt, gjør det enkelt å slutte. Godt å høre at jeg får andre til å reflektere over sitt eget forhold til den gifta der, lykke til ;)

NB: hvis du kjøper boka hans, bør du lese vedleggene A og B, før du begynner å lese boka. Den ene instruksjonen hans er at du skal fortsett å røyke/snuse mens du leser boka og ikke trappe ned blandt andre instruksjoner. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker en app til iphone som heter "my last cigarette" og den er nok ganske lik både den til sluta og den til quitcounter :)

Jeg har et gammelt ræl av en telefon, har ikke råa for tiden til å kjøpe meg ny.. Også er det snakk om at jeg og typen drar til Florida i mai/juni. Så da ble telefonplanene jeg hadde, glatt lagt på hylla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...