Gå til innhold

Ingen egenkapital, lån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tjener ca 100.000 i året.

Han tjener ca 450.000 i året.

Null egenkapital.

20 og 24 år gamle.

Pappa som kausjonist, årsinntekt på ca 800.000, har hus til 5millioner og nesten nedbetalt huslån (noen hundre tusen igjen).

Er det muligheter for å få lån?

Evt hvor og hvor mye tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tjener ca 100.000 i året.

Han tjener ca 450.000 i året.

Null egenkapital.

20 og 24 år gamle.

Pappa som kausjonist, årsinntekt på ca 800.000, har hus til 5millioner og nesten nedbetalt huslån (noen hundre tusen igjen).

Er det muligheter for å få lån?

Evt hvor og hvor mye tror dere?

Ja, hvis du tar vanlig lån og topplån som er 15% av kjøpesum. Hør med banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du bør jo ha planer om å øke inntekten din i nærmeste framtid. Jeg og min mann fikk lån nå. Han tjener 420 000, jeg lever på studielån. Vi fikk 2,5 fordelt på to lån med kausjonist på det minste. Men jeg er ferdig utdanna rett før vi skal kjøpe huset da.. så jeg kommer sikkert til å tjene over 300 000 rett etter kjøpet. Vi hadde 200 000 i egenkapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær veldig overrasket om det blir over 1.5 millioner, og 1.5 blir det bare om huset dere nevner kan være sikring for lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okei.

Så det er faktisk en mulighet for å kjøpe leilighet/lite hus? :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med flere banker og se hvem som gir dere mest.

Aller først så bør man jo sette seg ned å se hvor mye man selv føler man kan tåle å låne, og hvor mye renten da evt kan øke for å opprettholde den levestandarden de ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Aller først så bør man jo sette seg ned å se hvor mye man selv føler man kan tåle å låne, og hvor mye renten da evt kan øke for å opprettholde den levestandarden de ønsker.

Det er jo uforpliktende å få finansieringsbevis. Vet man hvor mye man får, så kan banken hjelpe med å forklare hvilke utgifter privat bolig medfører. Utifra start innlegget fikk jeg inntryk om at paret trenger veiledning fra profesjonelle som kan si noe konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har en egen kalkulator som de bruker for å regne ut hvor mye dere kan betjene. Men jeg anbefaler dere å lage et budsjett på forhånd da viser dere banken dette er gjennomtenkt :)

Men det er veldig smart å kanskje prøve å øke inntjeningen din eller kanskje du er student? Dette vil også banken vurdere.

Lykke til.

Mvh

Aude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banken har en egen kalkulator som de bruker for å regne ut hvor mye dere kan betjene. Men jeg anbefaler dere å lage et budsjett på forhånd da viser dere banken dette er gjennomtenkt :)

Men det er veldig smart å kanskje prøve å øke inntjeningen din eller kanskje du er student? Dette vil også banken vurdere.

Lykke til.

Mvh

Aude

Jeg er læling, så inntekten øker om 2-3 år. Men nå så tjener jeg såpass lite. Jobber ca 40 timer i uken, noen ganger 45..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...