Gå til innhold

Den Perfekte kvinnekropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smale hofter kan være kvinnelig. selvfølgelig, men jeg føler for min del at når jeg ser jenter med mini hofter fordi dem har trent eller sultet seg tynne så er ikke det fult så kvinnelig for min del. Føler det oser litt mer selvtillit, sex og kvinnelighet i en litt mer barmfager dame.

Greit nok at kvinner har bredere hofter enn menn, sånn generelt. Men synes det er usaklig å kalle tynne kvinner for mindre "kvinnelige" likevel. Kanskje disse tar det igjen på andre områder - puppene, håret, et yndig vesen eller et nydelig ansikt.

Og det er ikke alle som trener eller slanker seg tynne heller. Noen bare ER det, på samme måte som at andre har en stabil, men noe høyere vekt.

Synes det er TILBAKESTÅENDE å si at man er mer kvinnelig om man har mer fett på kroppen. Man er ikke mer kvinnelig - man er feitere.

Endret av Ferny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at kvinner har bredere hofter enn menn, sånn generelt. Men synes det er usaklig å kalle tynne kvinner for mindre "kvinnelige" likevel. Kanskje disse tar det igjen på andre områder - puppene, håret, et yndig vesen eller et nydelig ansikt.

Og det er ikke alle som trener eller slanker seg tynne heller. Noen bare ER det, på samme måte som at andre har en stabil, men noe høyere vekt.

Synes det er TILBAKESTÅENDE å si at man er mer kvinnelig om man har mer fett på kroppen. Man er ikke mer kvinnelig - man er feitere.

Liker ikke sånne kommentarer som lille-lure ga jeg heller, men du fortsetter jo med det samme når du skriver at kvinner kan ta det igjen ved pupper, håret, osv. Da sier du jo at det er dette som gjør personen kvinnelig og indirekte at de som mangler dem er mindre kvinnelige. Du mente det sikkert ikke slik, men det kan fort oppleves slik av en uten bryster.

Anonym poster: 2bf13fe975c196e5ede43b84c05d94dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke sånne kommentarer som lille-lure ga jeg heller, men du fortsetter jo med det samme når du skriver at kvinner kan ta det igjen ved pupper, håret, osv. Da sier du jo at det er dette som gjør personen kvinnelig og indirekte at de som mangler dem er mindre kvinnelige. Du mente det sikkert ikke slik, men det kan fort oppleves slik av en uten bryster.

Anonym poster: 2bf13fe975c196e5ede43b84c05d94dc

Vel, jeg er tynn OG har små pupper. Var ikke ment sånn. Poenget var at det er helheten som avgjør, ikke bare ett/noen trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er tynn OG har små pupper. Var ikke ment sånn. Poenget var at det er helheten som avgjør, ikke bare ett/noen trekk.

Men jeg synes poenget bør være at man ikke skriver at noen kropper er mindre kvinnelige, ikke diskutere hvilke kropper som er kvinnelige eller ikke.

Anonym poster: 2bf13fe975c196e5ede43b84c05d94dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så utrolig lei av kroppsmas :(

Anonym poster: 4e477fd859bd2fc86dd2b656a7ca58ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Tråden er ryddet for innlegg med bilder som bryter regelen om kopirett. I dette tilfellet er tråden ryddet bakover i tid, da det bryter med regelen til tross for at dem ble lagt ut tilbake i tid.

Estrella, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablablabla. Alltid mas om perfekt kropp. Over. Alt. For det er jo det viktigste i hele verden sant?



Anonymous poster hash: 3bdbb...87f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig lei av kroppsmas :(

Anonym poster: 4e477fd859bd2fc86dd2b656a7ca58ab

Du trenger ikke å se det, om du ikke vil... Jeg forstår nesten ikke hvor folk får alt det der fra. Jeg ser nesten ingen ting av dette kropshysteriet, uansett hvor jeg går, og tok et par uker hvor jeg aktivt gikk inn for å se etter det... De eneste stedene jeg så noe som hadde med sånt å gjøre, var i 2 blader, på matbutikken. Det var FHM og ViMenn.

Jeg ser på TV store deler av hver dag, leier filmer, er ute på byen, drar på kino, kjøpesenter osv osv, og jeg forstår virkelig ikke hvor dere går for å se all denne utseendefikseringen.

Jeg husker at det var mer snakk om den slags blant jentene i klassen, da jeg gikk på ungdomskolen, og på videregående, men det er den eneste plassen jeg kan huske, hvor sånt var et stort fokus, og det var noe disse jentene prakka på hverandre. Det eneste utseende fokuset på hele skolen, var det jentene selv tok med seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du jo svaret ditt!

Det er kroppsfokus på skoler, på enkelte arbeidsplasser, og jo, det er på reklamer. Du er bare så vant til å se det at du ikke ser det.

Anonymous poster hash: a6c86...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du jo svaret ditt!

Det er kroppsfokus på skoler, på enkelte arbeidsplasser, og jo, det er på reklamer. Du er bare så vant til å se det at du ikke ser det.

Anonymous poster hash: a6c86...e6e

Men det var jo jentene selv som dro det med seg inn på skoleplassen. Det er jo dere selv som gjør dette, så om det er en plagsom ting, så må dere jo slutte å gjøre det, vel?

Det er ikke snakk om at jeg bare er så vant med det at jeg ikke ser det, når det ikke er der til og med når jeg virkelig prøver å se etter. Det finnes rett og slett ikke i de miljøene jeg oppholder meg i, bortsett fra de 2 bladene jeg så, da jeg var i matbutikken. Det var 2 av sikkert 70 blader, så det er jo ikke mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for store pupper og ho er for mørk......



Anonymous poster hash: 7166b...e53
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det var jo jentene selv som dro det med seg inn på skoleplassen. Det er jo dere selv som gjør dette, så om det er en plagsom ting, så må dere jo slutte å gjøre det, vel?

Det er ikke snakk om at jeg bare er så vant med det at jeg ikke ser det, når det ikke er der til og med når jeg virkelig prøver å se etter. Det finnes rett og slett ikke i de miljøene jeg oppholder meg i, bortsett fra de 2 bladene jeg så, da jeg var i matbutikken. Det var 2 av sikkert 70 blader, så det er jo ikke mye.

I nesten alle filmer er det jo nakne damer, toppløse liksom. Med flotte pupper. Jeg syns det er over alt jeg, og er nesten aldri at du ser en fin mannekropp på film. I såfall er han ikke seksualisert slik som kroppen til kvinner alltid er på film.

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nesten alle filmer er det jo nakne damer, toppløse liksom. Med flotte pupper. Jeg syns det er over alt jeg, og er nesten aldri at du ser en fin mannekropp på film. I såfall er han ikke seksualisert slik som kroppen til kvinner alltid er på film.

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

Det der er jo bare ikke sant... Av de 100 filmene jeg har sett hittil i år, har det vært 2 sett med pupper, og kanskje 8 menn i baris. Hva slags filmer er det du ser, egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo bare ikke sant... Av de 100 filmene jeg har sett hittil i år, har det vært 2 sett med pupper, og kanskje 8 menn i baris. Hva slags filmer er det du ser, egentlig?

Komedie, drama/krim.. Da har jeg kanskje bare vært uheldig med filmene jeg har sett, men jeg sier ofte "jaha, hvor er hun damen som skal vise puppene sine i denne filmen da?" også går det en stund og så er hun der. Jeg er blitt så vant til det!

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så glad for at jeg har en sunn kropp og er frisk! I noen øyne veier jeg kanskje et par kilo for mye, i mine øyne er jeg perfekt.. Hvis en gutt ikke liker meg fordi jeg er for "feit" så får han drite og dra! Så lenge jeg er frisk og har det bra, så er jeg fornøyd :) Og nei, jeg veier ikke mer enn 60kg, og jeg er 165 cm, så jeg er absolutt ikke fet, bare fornøyd med seg selv :)



Anonymous poster hash: 5d439...cb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komedie, drama/krim.. Da har jeg kanskje bare vært uheldig med filmene jeg har sett, men jeg sier ofte "jaha, hvor er hun damen som skal vise puppene sine i denne filmen da?" også går det en stund og så er hun der. Jeg er blitt så vant til det!

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

De to filmene jeg har sett, som inneholdt pupper, var komedier, mens de som inneholdt menn i baris, var action og sci-fi.

Jeg liker ikke drama og krim, men ser filmer i alle andre sjangere, og de fleste filmer inneholder verken menn eller kvinner i baris, og om det er en av delene, er det oftere mannlige, muskuløse helter, enn det er damer... Jeg kan ikke huske å ha sett noe sånt i noen av filmene som er store nå om dagen, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den perfekte kropp er photoshoppet, lol ;)

Det er jo faktisk helt sant, om man syns det man ser i blader er perfekte kropper (jeg liker ekte kropper bedre. Mulig jeg har lavere krav enn andre, men jeg har sett veldig mange damer med kropper jeg syns er veldig perfekte), for der er jo alt photoshop. Damene blir jo så fiksa på at når man ser et ekte bilde av dem i VG, tror journalisten at de har blitt alkoholikere og alt mulig rart :ler:

Photoshop kan gjøre mye magisk, og i dag burde jo de fleste være klar over at damene på bilder ikke er ekte.

http://www.youtube.com/watch?v=2gtLgiWr8hE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...