Gå til innhold

Den Perfekte kvinnekropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke å se det, om du ikke vil... Jeg forstår nesten ikke hvor folk får alt det der fra. Jeg ser nesten ingen ting av dette kropshysteriet, uansett hvor jeg går, og tok et par uker hvor jeg aktivt gikk inn for å se etter det... De eneste stedene jeg så noe som hadde med sånt å gjøre, var i 2 blader, på matbutikken. Det var FHM og ViMenn.

Jeg ser på TV store deler av hver dag, leier filmer, er ute på byen, drar på kino, kjøpesenter osv osv, og jeg forstår virkelig ikke hvor dere går for å se all denne utseendefikseringen.

Jeg husker at det var mer snakk om den slags blant jentene i klassen, da jeg gikk på ungdomskolen, og på videregående, men det er den eneste plassen jeg kan huske, hvor sånt var et stort fokus, og det var noe disse jentene prakka på hverandre. Det eneste utseende fokuset på hele skolen, var det jentene selv tok med seg.

Kroppsfokuset er i media. I aviser. I magasiner. I blogger. På kvinneguiden. På Facebook. Instagram. For oss som leser en del slikt blir det litt vel mye.

I gamle dager kunne man på et treningsforum lese om øvelser, funksjonalitet, styrke og sunnhet. Balanse. I dag finner man det fortsatt, men man må lete innimellom alle postene som skriker om sprettrumper og stramme mager og flotte brystkasser.

Løfte tungt? Ha god teknikk i markløft? Who the fuck cares - VI VIL HA SPRETTRUMPE!!! Sånn er det. Overalt. Folka jeg kjenner som trener poster ikke innlegg på Facebook om hvordan få fremgang i knebøyen, hvordan hindre skader, eller hvilke fordeler styrketrening har for helsa. Nei, de poster bilder av stramme, snertne kvinner og muskuløse menn og sier at hvis du vil se SÅNN ut, så må du løfte rævva ut av sofaen. Sant nok, men hva med oss som ikke vil se sånn ut? Hva med oss som ikke er overfladiske og bryr så jævlig mye om at rumpa spretter, men som heller tenke helse? For oss er det JÆVLIG slitsomt å bli bombardert med disse bildene konstant, overalt.

For min del var dråpen nådd da FitnessBloggen, som var stedet hvor jeg fikk inspirasjon til å trene og bli sterk, begynte å publisere bilder av snertne damer med sprettrumper på Facebook og dag ut og dag inn messet om at man måtte lese bloggen for å få oppskriften. Det samme med Iform.no, fullt av bilder av snasne kropper med overskrifter som SQUAT!

Jeg ble jo påvirket av det selv og plutselig var jeg på bølgen som tok bilde av rumpa mi hver uke for å se fremgang, og innbilte meg at kesam med funlight var godt. Det var ikke før jeg dro til Sør-Amerika og ikke var i nærheten av et helspeil på lenge at jeg innså galskapen. Så da jeg kom tilbake til Internett og speil ble det slutt på å følge med på alt tøvet. Men det er jo fortsatt overalt, jeg kan jo ikke unngå å se det. Og jeg savner å kunne lese en artikkel om teknikk og styrke uten å bli fortalt at stramme sprettkropper er fint, mens dvaske kropper er ekkelt og latskap og usunt og whatnot.

Så lite kroppsfokus sier du? Ikke faen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppsfokuset er i media. I aviser. I magasiner. I blogger. På kvinneguiden. På Facebook. Instagram. For oss som leser en del slikt blir det litt vel mye.

I gamle dager kunne man på et treningsforum lese om øvelser, funksjonalitet, styrke og sunnhet. Balanse. I dag finner man det fortsatt, men man må lete innimellom alle postene som skriker om sprettrumper og stramme mager og flotte brystkasser.

Løfte tungt? Ha god teknikk i markløft? Who the fuck cares - VI VIL HA SPRETTRUMPE!!! Sånn er det. Overalt. Folka jeg kjenner som trener poster ikke innlegg på Facebook om hvordan få fremgang i knebøyen, hvordan hindre skader, eller hvilke fordeler styrketrening har for helsa. Nei, de poster bilder av stramme, snertne kvinner og muskuløse menn og sier at hvis du vil se SÅNN ut, så må du løfte rævva ut av sofaen. Sant nok, men hva med oss som ikke vil se sånn ut? Hva med oss som ikke er overfladiske og bryr så jævlig mye om at rumpa spretter, men som heller tenke helse? For oss er det JÆVLIG slitsomt å bli bombardert med disse bildene konstant, overalt.

For min del var dråpen nådd da FitnessBloggen, som var stedet hvor jeg fikk inspirasjon til å trene og bli sterk, begynte å publisere bilder av snertne damer med sprettrumper på Facebook og dag ut og dag inn messet om at man måtte lese bloggen for å få oppskriften. Det samme med Iform.no, fullt av bilder av snasne kropper med overskrifter som SQUAT!

Jeg ble jo påvirket av det selv og plutselig var jeg på bølgen som tok bilde av rumpa mi hver uke for å se fremgang, og innbilte meg at kesam med funlight var godt. Det var ikke før jeg dro til Sør-Amerika og ikke var i nærheten av et helspeil på lenge at jeg innså galskapen. Så da jeg kom tilbake til Internett og speil ble det slutt på å følge med på alt tøvet. Men det er jo fortsatt overalt, jeg kan jo ikke unngå å se det. Og jeg savner å kunne lese en artikkel om teknikk og styrke uten å bli fortalt at stramme sprettkropper er fint, mens dvaske kropper er ekkelt og latskap og usunt og whatnot.

Så lite kroppsfokus sier du? Ikke faen!

Helt enig, spesielt det med sprettrumpe og squat. Har tatt heelt av..

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk helt sant, om man syns det man ser i blader er perfekte kropper (jeg liker ekte kropper bedre. Mulig jeg har lavere krav enn andre, men jeg har sett veldig mange damer med kropper jeg syns er veldig perfekte), for der er jo alt photoshop. Damene blir jo så fiksa på at når man ser et ekte bilde av dem i VG, tror journalisten at de har blitt alkoholikere og alt mulig rart :ler:

Photoshop kan gjøre mye magisk, og i dag burde jo de fleste være klar over at damene på bilder ikke er ekte.

http://www.youtube.com/watch?v=2gtLgiWr8hE

Ja, ble ikke att mye Mr.Bean der nei. Og, slik kan man gjøre med alle, så på bilde kan faktisk jeg og bli pen :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble ikke att mye Mr.Bean der nei. Og, slik kan man gjøre med alle, så på bilde kan faktisk jeg og bli pen :skratte:

Photoshop brukes på alle bilder du ser i blader, og spesielt på kroppene, og dette er jo ikke noe folk akurat holder hemmelig, så jeg skjønner ikke hvorfor noen mennesker tror de skal se sånn ut :klo:

Kroppsfokuset er i media. I aviser. I magasiner. I blogger. På kvinneguiden. På Facebook. Instagram. For oss som leser en del slikt blir det litt vel mye.

Så lite kroppsfokus sier du? Ikke faen!

Det du skriver om her, er jo ditt miljø. Alle disse tingene popper opp pga sidene du velger å lese, og hva du lar havne på strømmen på din Facebook.

Jeg skrev at jeg ikke så noe av dette i miljøet jeg oppholder meg i, og at man derfor kan velge å ikke oppleve det.

Det eneste av det du skriver, som jeg også ser, er dette med at folk som trener tror at squats er det eneste som fungerer, og det er jo bare tull. Hvis det begynner å plage meg, kan jeg veldig enkelt fjerne det fra facebooken min, så slipper jeg å se det.

Også lurer jeg litt på dette her da... Om man er så lei fokuset på kropp, hvorfor havner man i en tråd som denne da? Det tyder jo på at de som er så lei dette, faktisk oppsøker det helt selv.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er den perfekte kvinnekropp

CANDICE-SWANEPOEL-at-Victorias-Secret-Sw

Hvor høy er hun?

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er forskjellig, jeg synes ts sin var atskillig mer sexy.

Syns du ikke hun hadde for store pupper i forhold til den bitte lille kroppen sin?

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er forskjellig, jeg synes ts sin var atskillig mer sexy.

Jeg syns begge var fine, men jeg kunne tenkt meg at de hadde litt mer fett på kroppen. Skal se om jeg greier å skrape sammen et eller annet bilde av en kropp jeg syns er optimal.

Edit: Fant dette her. Jeg syns det er veldig flott med skikkelige lår, så dette er omtrent midt i blinken for meg.

1fwars.jpg

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du ikke hun hadde for store pupper i forhold til den bitte lille kroppen sin?

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

Lårene kunne kanskje vært litt rundere, puppene er litt for store ja. Men magen og hoften er helt perfekt. En drøm i tights dette.

Endret av MrSmith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns begge var fine, men jeg kunne tenkt meg at de hadde litt mer fett på kroppen. Skal se om jeg greier å skrape sammen et eller annet bilde av en kropp jeg syns er optimal.

Edit: Fant dette her. Jeg syns det er veldig flott med skikkelige lår, så dette er omtrent midt i blinken for meg.

1fwars.jpg

Ts sin er finest fremdeles, men delvis enig, litt store lår for å være perfekt hun her, men absolutt herlig. Antrekket er akkurat slik jenter bør kle seg til enhver tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts sin er finest fremdeles, men delvis enig, litt store lår for å være perfekt hun her, men absolutt herlig. Antrekket er akkurat slik jenter bør kle seg til enhver tid ;)

Hvorfor det? Hvorfor skal ikke gutter kle seg slik og da?

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts sin er finest fremdeles, men delvis enig, litt store lår for å være perfekt hun her, men absolutt herlig. Antrekket er akkurat slik jenter bør kle seg til enhver tid ;)

Jeg syns det er veldig flott med kraftige lår, fordi det skaper litt ekstra timeglassfigur, i tillegg til at jeg syns det ser sunnere ut, og at hu får i seg nok mat, sånn sammenlignet med disse supermodellene man ser på catwalken og sånt noe.

Hvorfor det? Hvorfor skal ikke gutter kle seg slik og da?

Anonymous poster hash: 3bdbb...87f

Hu har på seg dameklær...

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig flott med kraftige lår, fordi det skaper litt ekstra timeglassfigur, i tillegg til at jeg syns det ser sunnere ut, og at hu får i seg nok mat, sånn sammenlignet med disse supermodellene man ser på catwalken og sånt noe.

Hu har på seg dameklær...

Samme smak her. Hun ser fresh og sporty ut, fine proporsjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verdens beste kropp...

Svært subjektivt, men hun her er nærme for meg i alle fall:

Keyra Augustina

Fin selvsagt, men den rumpa er for stor og for vid for den kroppen synes jeg da. For mye rumpe i forhold til lår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste kropp...

Svært subjektivt, men hun her er nærme for meg i alle fall:

Keyra Augustina

Bedre kropp enn din elskede kjæreste? Ouch!

Anonymous poster hash: d6545...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre kropp enn din elskede kjæreste? Ouch!

Anonymous poster hash: d6545...619

Det er jo nesten en selvfølge at det finnes mennesker som har penere kropper en den man er sammen. Det finnes så mange millioner mennesker her i verden, og man er sammen 1 av dem... Det skal litt til å finne den ene som ser best ut i hele verden, og det tror jeg de fleste mennesker forstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten en selvfølge at det finnes mennesker som har penere kropper en den man er sammen. Det finnes så mange millioner mennesker her i verden, og man er sammen 1 av dem... Det skal litt til å finne den ene som ser best ut i hele verden, og det tror jeg de fleste mennesker forstår.

Man skal synes at sin kjæreste har best kropp i verden da.

Anonymous poster hash: d6545...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...