Amber Skrevet 6. januar 2004 #1 Del Skrevet 6. januar 2004 på stellebordet! Det er jo helt trasig å skifte bleie! Hva gjorde dere? Det hjelper ikke med avledningsmanøvre heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 6. januar 2004 #2 Del Skrevet 6. januar 2004 ...sluttet med stellebord, brukte gulvet isteden. holdt ungen i ene benet og ble irritert men det er jo bare en "fase" det også. se sjarmen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 6. januar 2004 #3 Del Skrevet 6. januar 2004 Nå vet ikke jeg hvor gammel lille jenta di er, men vi begynte å ha vår på fanget i stede, det fungerte fint. Etterhvert ble jo dette også en vane, litt kinkig å stelle slik til å begynne med. Vi sitter på do-lokket da det ikke er langt til vasken, lite bad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 6. januar 2004 #4 Del Skrevet 6. januar 2004 ...sluttet med stellebord' date=' brukte gulvet isteden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 7. januar 2004 #5 Del Skrevet 7. januar 2004 Førstemann havnet på gulvet, men nr to fikk up&go... Den var lettere å få på når han kravlet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 7. januar 2004 #6 Del Skrevet 7. januar 2004 Her kastet vi ut stellebordet, kjøpte stellematte som vi har på gulvet og begynte med up and go. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #7 Del Skrevet 7. januar 2004 Hadde henne også på gulvet den perioden. Gikk tilbake til stellebordet etterpå, bruker det enda og hun er 20 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 7. januar 2004 #8 Del Skrevet 7. januar 2004 Egentlig er det jo bare å holde fast med ene hånden og så stelle med den andre og få på bleien. :blunke: Vi har fått inn barn i barnehagen som har vært små monster å ha på stellebordet - men etter å ha holdt de bestemt fast og gjennomført stellet noen ganger så ligger de plutselig som små engler på ryggen mens vi steller *ler*. Så kan man pludre og prate og trene inn navn på ulike kroppsdeler, og tulle og tøyse litt mens man har blikkontakt. Stunden på stellebordet er verdifull. Det er ikke bare å få slengt på en rein bleie i mine øyner iallefall. Klart - noen ganger er det travelt og da gjør man det man skal fort, men stort sett liker jeg å gi ekstra opmerksomhet når de er på stellebordet. noe som også er effektivt er å ha speil på veggen ved stellebordet så kan barnet kikke på seg selv og den som steller. Eller man kan feste en spenende leke i bukstestrikk og henge fra taket - den tåler å bli dradd litt i siden strikken gir etter. leke eller bok i hånden fungerer også. Men- jeg har aldri opplevd å måtti gi meg for at ungen ikke ligger i ro. Det er bare å holde de. Foreldre blir ofte imonerte når de henter mens vi skifter bleier - og ser at sine barn faktisk greier å ligge i ro - for hjemme så har de kanskje store problemer. Å skifte stående er ok så lenge det bare er snakk om tissebleier. Er det mer - så vil jeg ha barnet liggende på ryggen med hodet til venstre. Rart hvordan man legger seg til vaner *ler* Lykke til med stellingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2004 #9 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har alltid barn liggende som Virgo, på rygg med hodet oppe til venstre. Med venstre hånd på barnet, gjerne mykt på magen eller hvis man må holde litt fastere så opp på brystkassa. Først gir jeg gjerne en kremtube de kan se på, det er ofte nok disktraksjon. Eller at man gir dem oppmerksomhet, prater til dem, leker med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå