Gå til innhold

Vintage-etiketter til decopage


Melony

Anbefalte innlegg

I dag var jeg innom en hobbybutikk hvor de solgte reproduserte etiketter fra "gamledager". (Etiketter for bla. bakepulver, baby mat, blomsterfrø osv)

De var skikkelig fine, og jeg ble inspirtert til å løpe rett hjem og ha decopage verksted med meg selv.

Problemet var prisen. Har ikke så god råd nå etter jul!

Derfor lurer jeg på om noen smarte damer der ute vet om en internet side eller noe sånt hvor man kan printe ut tilsvarende etiketter?

Hadde vært strålandes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk! Her var det jo utrolig mye fint! Ble kjempeinspirert av siden.

Har du prøvd å bestille noe derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ta en fargekopi e.l. av de du allerede har kjøpt?

Så har du dem til en annen anledning?

Vær litt forsiktig med blekk-utskrifter og decoupage forresten. Det skal ikke mye kløning til før blekket flyter utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bestille noe derfra?

Hei! Nei, det har jeg ikke. Jeg har ikke prøvd decoupage heller.. :oops:

Men jeg har sett mange fine motiv (servietter) i hobbybutikken, så jeg bør vel kanskje prøve en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt etiketter fra vinflasker til decoupage på "bakveggen" i et vitrineskap vi hadde på kjøkkenet i den forrige leiligheten vår. Jeg drakk selvfølgelig ikke all vinen selv, men spurte venner og bekjente samt et par restauranter i nabolaget om å få tomflaskene. De fleste etikettene faller lett av når man legger flaskene i varmt vann med litt Zalo i. Litt jobb, men helt gratis. Etikettene er laget for å tåle en smule fuktighet, så de er lette å jobbe med. Jeg limte etikettene på med decoupagelim men lakket over med vanlig lakk etterpå. Da tålte de vask samtidig som de fikk et "vintage" utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt etiketter fra vinflasker til decoupage på "bakveggen" i et vitrineskap vi hadde på kjøkkenet i den forrige leiligheten vår. Jeg drakk selvfølgelig ikke all vinen selv, men spurte venner og bekjente samt et par restauranter i nabolaget om å få tomflaskene. De fleste etikettene faller lett av når man legger flaskene i varmt vann med litt Zalo i. Litt jobb, men helt gratis. Etikettene er laget for å tåle en smule fuktighet, så de er lette å jobbe med. Jeg limte etikettene på med decoupagelim men lakket over med vanlig lakk etterpå. Da tålte de vask samtidig som de fikk et "vintage" utseende.

Det hørtes rålekkert ut!!! La du dem kant i kant, eller oppå hverandre, forresten?

*inspirert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest mulig kant i kant men der hvor det ikke gikk, lot jeg et hjørne overlappe. I kantene klippet jeg dem til for å få dem til å passe. Brukte 5 eller 6 strøk lakk over. (Høres mye ut, men lakken tørket på en halvtime, så det tok ikke særlig lang tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...