AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Hei.. Jeg har lest at det er mulig å silikonpupper som 16 åring med foreldres tillatelse.. Eller viss du har barn og er under 18 går det ann tilogmed uten foreldres tillatelse (en på unge mødre som har gjort det). Men gjør hvilken som helst klinikk brystoprasjon på 16åringer med foreldres tillatelse? Viss ikke, hvilken klinikker er det som gjør det. http://www.ung.no/oss/flytte/alder/60537.html <-- det var den linken jeg leste. Jeg vet at det er god mulighet for at puppene mine kan fremdeles vokse, men det er ikke garantert. Er mange voksne med flate pupper. Og hva skjer viss jeg tar silikon og de fortsetter å vokse?? Men kan ikke leger finne ut om de har sluttet å vokse? Jeg klarer ikke vente til jeg blir 18 til å ta silikon.. Jeg har VELDIG lav selvtillit pga det. Viss jeg hadde vert sånn 20 eller eldre og hørt om en 16 åring som tok silikon hadde jeg synes det var helt sykt og ikke hatt noen respekt for de og alt det der, så forstår mange som synes det er helt teit o.s.v. .. Men det kan jeg leve med..Men det jeg ikke kan leve med, er flate pupper. 1
Envy Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Mine pupper hadde en vekstspurt når jeg var 21, så nå har jeg E-cup. Før det hadde jeg B-cup. Poenget er, du er 16 år!!! Det er mange år igjen for puppene å vokse. Vil tro det er bortkastede penger å ta silikon nå. Hold ut og kryss fingrene 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Det finnes mange måter å få høyere selvtillit på, og helt ærlig: silikon er ikke noe godt eller langsiktig tiltak! Du er 16 år gammel og du kan banne på at ikke "hvilken som helst" klinikk tar silikon på 16 år gamle jenter. De fleste vil ikke tillate dette, men desverre så er det enkelte gjør det 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Jeg ville ha venta uansett, det kan fort bli bortkasta penger. Mine gikk plutselig fra b-cup til d-cup når jeg akkurat hadde fyllt 20. Og det er ikke umulig at du har ombestemt deg igjen om to år. Kjenner fryktelig mange som har tatt silikon, men som har angra seinere. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Som de andre har sagt, er det lurest å vente. Sillikon i puppene kan fort bli en veldig kortvarig løsning når man bestemmer seg for noe så ung. Jeg var A-cup helt til jeg var 19. Da hoppet de plutselig opp i C 3
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Synes det er lavmål å få silikon i så ung alder. Skal si man er utseende fiksert i dag.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 blir puppene ødelagt viss jeg tar silikon og de forsetter å vokse?
Envy Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 blir puppene ødelagt viss jeg tar silikon og de forsetter å vokse? Ser for meg at det ikke er helt heldig. Uten å egentlig å basere det på noe vitenskap. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Det er en grunn til at man ikke skal silikonoperere så unge jenter. Herregud. Hva skal til for å banke litt vett inn i skallen din? Skjønner at dette er et problem for deg, men du er 16 år!!! Kan du ikke fokusere på skolen og på personligheten din i noen år, bli et klokt og godt menneske, for eksempel? Ikke ha sånn fokus på de puppene. Du trenger vel ikke kle deg naken for guttene helt enda? Du kan bruke sånne innlegg i bh-en om du vil. Og vent til du er minst 20. Jeg håpe virkelig du ombestemmer deg. Silikon ødelegger kroppen. 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Synes det er lavmål å få silikon i så ung alder. Skal si man er utseende fiksert i dag. Og så? 1
Gjest Kaxxy Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Silikon er ut. Jeg er a-cup, og trives veldig godt med det! Hva skal du oppnå du med falske bryster? Blir lei meg om du svarer gutter her... Men hva skulle det ellers være? 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 blir puppene ødelagt viss jeg tar silikon og de forsetter å vokse? Ja, de kan bli deformert og ujevne, og det er det vanskelig å rette på. I tillegg kan du få mer strekkmerker. Vent til du er minst 20, sjelden pupper vokser etter det. Bortsett fra under svangerskap, seff. Bruk innlegg i BH'er eller finn andre måter å leve med at du har litt små pupper. Jeg er sikker på du har andre, viktigere egenskaper 2
Missi89 Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 Mine gikk ekstremt opp i størrelse fra 18 til nå. Gikk fra c til en f idag. Gi det tid og hvis de ikke har vokst så kan du vurdere silikon men da er du eldre og vet bedre. Inenting slår naturlige pupper uansett hvilken størrelse de er. Du er ung så gi det tid:) 1
Gjest grapefrukt Skrevet 9. februar 2012 #14 Skrevet 9. februar 2012 Du bør virkelig vente. Du er ikke ferdig utviklet, min beste venninne var relativt flat til året etter vgs - først da fikk hun pupper. Jeg kjenner ingen som har pupper som ikke har endret seg etter de fylte 16. (Pluss at om du tar silikon så tidlig så vil puppene dine likevel endre seg og resultatet vil bli annerledes enn da silikonpuppene var nye - kjedelig å ha betalt masse for et resultat du ikke er fornøyd med i lengden). 4
Gjest "gjest" Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Bare kjøp deg silikongeiter, du fortjener det.
Meridian Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 (endret) Puppene mine vokste til jeg var 21, og det gjør de for de fleste, så vær så snill å vente med å ta silikon til du har fått noen år til på baken, for du kommer mest sannsynlig til å ødelegge puppene dine, og da skulle du heller ønske at du lot de være som de var. Om du har dårlig selvtillit fordi du føler du ikke har store nok pupper, bør du jobbe med det. Å ta silikon er ingen løsning på selvfølelsen din. Du vet innerst inne at du skal være glad i deg selv som du er, og at større pupper ikke gjør ting bedre. Om du vil ha større pupper fordi du vil ha oppmerksomhet, så vil du få feil type oppmerksomhet ... Du vil vel at andre skal se DEG, ikke puppene dine? Vet du hvor slitsomt det er for jenter med naturlig store pupper å ha store pupper? Feil oppmerksomhet, ryggplager, problem med å finne god nok BH ... Om du vil ha silikon fordi puppene er deformerte eller ødelagt eller fjernet pga kreft, så er det selvfølgelig greit! Endret 9. februar 2012 av Bølle 2
Ego Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 Mine pupper entret også en siste vekstinnspurt et par-tre år etter jeg fylte 20. Vær litt tålmodig - og husk at de aller fleste gutter (som er verdt å bruke tid på iallfall) foretrekker små, faste og naturlige bryster framfor silikonutgaven.
Gjest Offensive Pie Skrevet 9. februar 2012 #18 Skrevet 9. februar 2012 Har du vurdert å heller bare skaffe deg ordentlig, riktig målt undertøy? Det kan gjøre underverker! 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #19 Skrevet 9. februar 2012 Jeg var nærmest flat til jeg var nærmere 17 år og bestemte meg for å ta silikon når jeg ble 18 hvis min mor skrev under, men jeg gjorde det ikke siden jeg ble gravid i 18 års alderen, og etter graviditet og amming, så sitter jeg igjen med en slapp A. Nå etter noen år med mye tenking og har leste masse om det, så er jeg bestemt på å gjøre det for brystene mine passer ikke formene mine. Vent noen år før du bestemmer deg for å gjøre det for det er mye som kan skje til den tid
Gjest Nenya82 Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Enig med de andre her.Vent noen år til for mye kan enda skje. Jeg er en B-cup og puppene mine forandret seg ikke nevneverdig etter at jeg var 16,men man vet jo aldri og jeg er veldig fornøyd med mine pupper.De passer fint sammen med kroppen min,og det syns jeg er ganske så viktig. Er ikke imot silikon nødvendigvis,men jeg syns det er noe feil når foreldre skriver under på tilatelse på at 16 år gamle jenter får ta silikon.Man er i en alder der kroppen fortsatt kan forandre seg,og mange jenter i den alderen er veldig usikre på seg selv. Syns heller foreldre da kan fokusere på at det er viktigere ting i livet enn å ha store pupper,og at plastiske operasjoner ikke er en fiks for dårlig selvtillit.Man får kanskje masse oppmerksomhet ja,men er det rett oppmerksomhet.. Syns det å skulle ta silikon skal være et gjennomtenkt valg,og at man gjør for seg selv og ikke på grunn av påvirkning fra andre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå