Nigella Skrevet 6. januar 2004 #1 Del Skrevet 6. januar 2004 Hallo alle "decoupagere"! Jeg har samlet en del fine vinetiketter, har limpistol og ett lite treskrin jeg vil dekke med etikettene. Er det bare å lime ivei med limpistol, eller skal det grunnes med noe spesielt? Er litt redd det skal bli klumpete flater. Har forstått det sånn at det er en spesiell "decoupage-lakk" jeg må male over med etterpå? Vil det være like bra å gi skrinet en omgang med hobbylakk fra sprayboks isteden? Noen med erfaring her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 6. januar 2004 #2 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg bruker decoupage lakk/lim. Et strøk under og to strøk over "motivene". Har ikke prøvet det så foreslår, så jeg vet ikke om det vil funke. En forskjell vil hvertfall være at vanlig hobbylakk ikke glatter ut motivene, noe decoupage lakk/lim gjør når du smører det oppå motivene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinegull Skrevet 6. januar 2004 #3 Del Skrevet 6. januar 2004 du kan ikke bruke limpistol til decoupage. Du må ha det som Morrison foreslår, da blir det bra!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #4 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg ville malt med ønsket farge (vil du ikke male, så dropper du det) og brukt decoupagelim/lakk i dtedet for limpistol. Jeg er redd for at limet fra pistolen kan lage klumper under etikettene dine. Det er nesten bedre med et vanlig tre/hobbylim, men decoupagelim er nok det aller beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinegull Skrevet 6. januar 2004 #5 Del Skrevet 6. januar 2004 nemlig.....clue't her er å pensle på hele motivet og over sånn at det blir jevnt med underlaget Det blir super fint, særlig høres det fint ut med de vin etikettene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 6. januar 2004 Takk for responsen! Limpistolen er da uaktuell. Går ut ifra at den lakken/limet fås kjøpt på hobbyforretninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #7 Del Skrevet 6. januar 2004 Vil tro at du får decoupage-lakk/lim i de fleste hobbyforretninger ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå