Gå til innhold

Ringe barnevernet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sov med pappa i mange år, både fordi han snorket og fordi lillebroren min tok plass i deres seng. Nå er folk nødt til å slutte å sykeliggjøre alt! Er det mulig?

Så NEI, du skal ikke sende noen bekymringsmelding til noe barnevern. Blir helt satt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er mer riktig å ringe TS inn til barnevernet, og si at man er bekymret for at datteren hennes skal vokse opp til å bli ei pedofilifiksert sladrekjerring som leter etter feil hos alle.

Skader jo ikke det! Er det ikke noe galt hjemme hos TS så skjer det ingenting (annet enn at TS blir invadert av barnevernet og sittende igjen med ubesvarte spørsmål om hvordan hun har feilet som mor, samt blir den nye snakkisen i nabolaget).

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er mer riktig å ringe TS inn til barnevernet, og si at man er bekymret for at datteren hennes skal vokse opp til å bli ei pedofilifiksert sladrekjerring som leter etter feil hos alle.

Skader jo ikke det! Er det ikke noe galt hjemme hos TS så skjer det ingenting (annet enn at TS blir invadert av barnevernet og sittende igjen med ubesvarte spørsmål om hvordan hun har feilet som mor, samt blir den nye snakkisen i nabolaget).

:klappe:

Hva slags syk verden tror folk at vi lever i ? Alle fedre som tar omsorg er pedofile? Nei hallo altså. Dette ble for ekstremt for meg. Jeg er derimot helt enig med deg :) Blir nesten som å si "alle utlendinger er terrorister" .. haha!

Skrevet

Lolz så enig med deg:)

Skrevet

TS :) Prøv å snakk mer med jentungen for å se om det er noe å bekymre seg for.

Skrevet

Om du bør ringe barnevernet, skal jeg ikke uttale meg om.

Men jeg synes det virker merkelig at datteren skal ligge i en enkeltseng sammen med en far som snorker, mens mor ligger alene i dobbeltsengen. Hvis datteren uansett ikke skal få sove alene, hadde det da ikke vært bedre at hun sov i dobbeltsengen med mor? Så hadde hun sluppet snorkelyden og sluppet å ligge trangt? Det virker jo på TS som om dette skjer hver natt; "bruker å sove...".

Skrevet

Min datter på 8 har i det siste halvåret lekt litt med en jente i b-klassen, siden vi kjøpte hus i ett nytt nabolag har de nå blitt bedre kjent.

Men allerede tidlig i høst fortalte denne nabojenta at faren bruker å sove sammen med henne om natta, fordi han snorker slik at moren ikke får sove... Jeg synes dette er meget suspekt og klarer liksom ikke nedlegge det. Burde han ikke heller bære ungen inn til mora og legge seg selv i jentas seng? Syns det er meget suspekt at en voksen mann legger seg sammen med en jente på snart 9 år, er inne på tanken på om han kansje plukker på henne...

I tillegg er jenta med på kulturskole og idrett sammen med min datter, men denne jenta glimrer bestandig med sitt fravær når det er konserter og turneringer på kvelder og i heler. Synes dette er rart, de er hjemme likevel og det koster ingenting ekstra å dra på turnering. Jenta er også så stor at hun strengt tatt kan sitte på med noen andre voksne hvis foreldra ikke har anledning....

Må sies at de har et pent hus, det ser ryddig og ordentlig ut fra utsiden, pene gardiner, masse blomster, koselig lys, alt det der. Jenta er både ren og velstelt, det samme med foreldrene. Men jeg synes likevel det er suspekt.

Burde jeg sende inn en bekymringsmelding til barnevernet?

Har du snakket med og prøvd å bli kjent med foreldrene og jenta? Det er i så fall første bud. Ikke sikkert det er barnehjemsak selv om familien ikke er A4.

• Liker 1
Gjest kittycat
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan det er, men det skulle vel vært slik at det ble varslet fra BV til helsevesenet i slike situasjoner. Reglene for å tvangsinnlegge er svært strenge og det at man ikke er istand til å ta vare på et barn og selv om man har en begrenset funksjonsevne, så er dette på langt nær nok til å bli tvangsinnlagt.

no hakje eg lest alt, men tydelig at noen blir veldig irritert på deg. sånn at first virker ikkje du som en bedreviter som vil ødelegge for alle så du vet det. men når eg tenker selv pleide eg å bade med pappa og søsteren min. ingeenting pedofilt på noen måte, men ville ikkje gjort det sjølv når eg var voksen og naken og sånn. men sove i sengen i lag,, det kan bety det ene og det andre.

noen ganger er det best å faktisk sende inn en bekymringsmld for ting kan gå rimelig gale, men her sier eg du bør researche litt mer. kordan er foreldrene som personer då? det med at jenten ikkje er med på kvelden er jo kanskje ikkje bekymringsverdig, men ikkje rett om de egentlig har råd til det. håper det går fint til slutt

Skrevet

1. Det er fint at du bryr deg om jenta, men dette var et tynt grunnlag for å sende bekymringsmelding.

2. Det er helt normalt at barn og foreldre sover inntil hverandre i blant. Som en annen her sier finnes det ingen aldersgrense på dette så lenge begge parter synes det er ok.

3. Hvordan hjemmet ser ut er direkte irrelevant. Rotete eller plettfritt, du kan ikke dra noen slutning om pedofili ut fra det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...