Bachata Skrevet 9. februar 2012 #41 Skrevet 9. februar 2012 De hadde også snakket om det i julen, og da hadde svigers skrevet det inn i kalenderen sin. Ikke bare svigers, både svigerforeldre og tante/onkel, altså fremdeles ikke noen avtale direkte med ett bo/hjem. Det er vel egentlig det som gjør at det ikke er konkret enda, at man fremdeles prater med flere om det, slik at ingen faktisk vet om det er de eller andre som kommer til å bli brukt. 2
Anglofil Skrevet 9. februar 2012 #42 Skrevet 9. februar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #43 Skrevet 9. februar 2012 At både svigers og svoger skriver det ned i kalenderen for under to mnd siden. Er ikke det å konkret avtale? Det her syns jeg er dårlig gjort. En avtale er en avtale. Jo, men hvis man samtidig vet at andre familiemedlemmer er spurt, så ville ikke jeg vært sikker på at det var jeg som ville bli den de trengte. Det er jo slik at man har andre planer også, selv er jeg alene uten barn, men siden nyttår har alle helgene vært opptatt. Hadde jeg fått beskjed for et par uker siden eller før at da regner vi med DU kan være barnevakt, så ville jeg jo takket nei til andre planer såframt jeg kunne. Men så lenge det virker som både svigers, svogers og foreldre kanskje kan, i tillegg til meg, så sier jeg lettere ja til andre ting. Det er viktig å å gjøre konkrete avtaler i tide, da det er helt tydelig at ikke alle sitter med hendene i fanget og venter på å bli spurt om å gjøre noen en tjeneste. Når det er sagt, så skjønner jeg godt at trådstarter synes det er sårt, og at hun kunne ønske seg mer barnevakt. I min familie er stort sett nærmeste familie fleksibel og stiller gjerne opp for å passe barne- og tantebarn, og vi ser jo at det betyr mye for båndene som knyttes, og at foreldrene får litt fri.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #44 Skrevet 9. februar 2012 Jeg tror TS bør følge opp en sånn generell forespørsel en måned i forveien. I tillegg så bør du gjøre enda en innsats på å skaffe egen barnevakt. Heng opp lapper på nærbutikken. Mange tenåringer har lyst på å tjene noen kroner. For en helg så bør personen være iallfall 16 år. Er det en høyskole/videregående i nærheten? Sett opp lapp der også. Jeg hadde en fantastisk flott barnevakt på 18 år fast to kvelder i uka over et helt år. Det var ikke godt timesbetalt, men fordi det var fast så ble det noen kroner hver måned. Mine var 10 mnd og 4 år da jeg startet med dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå