Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg 9 uker på vei. Kvalmen kom i midten av uke 6. Den er der konstant og jeg kaster opp ca. 2 ganger per dag. Jeg spiser minimalt. Noen kjeks, et eple, litt potetgull og drikker vann.

Hvor lenge bør jeg avvente før jeg konfererer med jordmor?

Har null overskudd og blir uvel bare av å gå opp trappa nesten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fått time til legen. Det kan hende vedkommende vil ta blodprøver av deg for å se om alt er ok. Mest sannsynlig har du gått ned i vekt og du mangler nok salter i kroppen. så vil blodprøver avdekke om du har ubalanse i elektrolyttene. Så kan det hende du vil få kvalmestillende og/eller bli sykmeldt helt eller delvis for en liten stund. Jeg er i samme skiten selv, men er nå kvalm og i uke 30. Er blant de få som har fått hyperemesis, altså ekstrem svangerskapskvalme, så har hatt dette siden uke 5.

Har du prøvd å ta ingefærkapsler? Drikke eplemost med farris? Hos meg hjalp ingefærkapslene i forrige svangerskap, men da hadde jeg ikke ekstrem kvalme da.

Skrevet

TS her.

Er allerede sykemeldt da jeg jobber på sykehus og ikke klarer å ta meg av pasienter siden jeg brekker meg hele tiden. Jeg har begynt med ingefærkapsler i dag, så får se om det virker snart håper jeg :)

Får kanskje gi kapslene en sjanse før jeg ringer legen da...:)

God bedring til deg :) Godt det kommer noe fint ut av all elendigheten :)

Skrevet

Jordmor får vel kanskje ikke gjort så veldig mye med situasjonen enn å eventuelt konferere med lege om sykehusinnleggelse dersom du går ned veldig mye i vekt. Det er vel heller legen som er den rette instansen her.

Er du skikkelig dårlig så kan du jo høre med legen om du kan ta kvalmestillende midler, i og med at du allerede er sykemeldt og det ikke hjelper noe særlig med kun hvile. Jeg ville ihvertfall tatt kontakt med legen for å spørre om det finnes andre muligheter enn kun ingefærkapsler.

God bedring! :)

Skrevet

Hei!! :) Om det trøster så ga kvalmen seg hos meg i uke ti til elleve..Håper det gir seg snart for deg.

Jeg brukte også seabands, som jeg kjøpte på apoteket.

Det hjalp også å spise selv om jeg ikke var sulten..

Gratulerer så mye med den lille i magen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...