Gå til innhold

Kviser i svangerskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, har fått så ekstremt masse kviser :kjefte:

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok hormonelle kviser, og da kan det fungere å stabilisere hormonene gjennom å kutte litt i sukker og raske karbohydrater. Ikke at jeg reklamerer for en lavkarbodiett, ikke i det hele tatt, men de raskeste karbohydratene kan sende blodsukkeret og hormonene ut på berg- og dalbane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme jeg også. Har ikke hatt så mange kviser siden fjrotistidene.. Nå våkner jeg opp med en ny kvise hver dag (bokstavelig talt!).

Var på parfymeriet i går og har kjøpt meg et rensesett. Så får vi se om det blir noe bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pratesyk: Si ifra om det fungerer!!

Jeg har så langt i svangerskapet hatt unaturlig lite lyst på raske karbohydrater (til meg å være :sjenert: ) Men kvisene har kommet allikevel, selv om jeg har forsøkt å spise sunt. Nå har søtsuget kommet litt mer, så har spist mer sjokkis og sånt i det siste, men har heldigvis ikke blitt noe mer kviser av det heller. Men ja, det er som om det dukker opp en (eller tre) nye hver dag. Ser jo helt spedalsk ut. Noen som har en dekkstift å anbefale?

Men kjekt å høre at det ikke er bare meg. Alle andre gravide jeg omgåes er fin og ren i huden, kjipt at bare jeg ser ut som en fjortis. eller, verre enn en fjortis faktisk. Angst for arr som aldri forsvinner.

Hilsen trådstarter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med sår hud og kviser de første 4 mnd av svangerskapet.

Det som hjalp meg var en god hudpleierutine, med rens morgen og kveld (IKKE servietter), serum mot uren hud, en god og rik fuktighetskrem og peeling 2-3 ganger i uken.

Nå vet jeg ikke om det var den gode rutinen og produktene som hjalp, eller om det ville gitt seg uansett, men det var iallefall etter at jeg begynte med dette at det ga seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har det som meg for tiden. Til siste AB, hvilke hudpleieprodukter brukte du, altså hvilket merke? Kunne tenkt meg å prøve selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har det som meg for tiden. Til siste AB, hvilke hudpleieprodukter brukte du, altså hvilket merke? Kunne tenkt meg å prøve selv!

Jeg brukte rens og skrubb fra md formulations og continous renewal serum fra samme merke. Fuktighetskremen er Harmonie Calm fra Decleor, men vil tro at kremen som heter Hydra Floral fungerer like bra. Bestiller man på nettet blir prisen levelig også.

Nå er jo dette med hudpleieprodukter veldig individuelt, men dette er produkter som passer de fleste hudtyper. Har du veldig sensitiv hud bør du kanskje gå for rensen for sensitiv hud, og ikke den "vanlige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en del småkviser i pannen og på haken i starten av graviditeten. Eller rundt uke 8-14. Det var nok pga mye hormoner i kroppen.

De gikk bort igjen når jeg var en 16-17 uker på vei, og har vært borte til nå. Er først i det siste det har dukket opp litt her og der, men nå begynner jo hormonene å tulle igjen før fødsel.

Men, skal sant sies, vil jeg heller ha litt kviser som går bort etter graviditeten en en haug med strekkmerker på bryst/mage. Det han nemlig jeg fått ser jeg... Usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med det samme jeg også. Har ikke hatt så mange kviser siden fjrotistidene.. Nå våkner jeg opp med en ny kvise hver dag (bokstavelig talt!).

Var på parfymeriet i går og har kjøpt meg et rensesett. Så får vi se om det blir noe bedre..

Desverre vil du antakeligvis ikke bli stort bedre av produkter fra parfymeri :( De inneholder ofte veldig mye rart, ink en stor dæsj parfyme- noe huden ikke liker i det hele tatt.

Sier ikke dette for å være ekkel mot deg, men det er desverre fakta..

Kviser i svangerskapet er som alle vet pga hormoner, men jeg erfaring med at det for mange hjelper å drikke ekstra mye vann, rense huden morgen og kveld med en MILD rens, samt en god fuktighetskrem UTEN olje og parfyme.

Hilsen hudterapeuten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. en av hovegrunnene til at man får økt forekomst av urenheter er at man som mange vet svetter esktra mye når man er gravid og hduen skiller ut ekstra mye talg. Dette blir liggende oppå huden,og det skal da ikke mye til for at porene tettes og urenheter oppstår. Lurt å peele en gang i uken, i tillegg til det jeg skrev over.

Og for all del - IKKE bruk renseservietter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fått mindre kviser enn fryktet (har fet hud og slet med acne i tenårene), og jeg tror jeg kan takke riktig hudpleie og riktig sminke for det. Bruker MD Formulation sine produkter for acnehud og foundation som ikke tetter porene. Noen småkviser dukker opp her og der, men huden er ikke på langt nær så ille som jeg fryktet den ville bli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk flytende Dalacin på resept, som jeg smurte på kvisene, tok 2 dager, så var det borte... Kom jo nye, men blir hvertfall kvitt dem fort.

Eller så hjelper eksemkremer, og hvertfall hydrokortison!

Jeg har hatt ekstremt med kviser.. 12-20 stk bare i nakken/halsen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke smøre inn hva som helst i ansiktet (eller resten av kroppen) nå som jeg er gravid. Parfyme og virkestoffer går jo til bebisen i magen det også. Bruker REN hudpleieserie nå, den er uten parabener og annen drit. Ellers har jeg for det meste kvisene i pannen, og da kan jeg ha luggen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke smøre inn hva som helst i ansiktet (eller resten av kroppen) nå som jeg er gravid. Parfyme og virkestoffer går jo til bebisen i magen det også. Bruker REN hudpleieserie nå, den er uten parabener og annen drit. Ellers har jeg for det meste kvisene i pannen, og da kan jeg ha luggen over.

Hva mener du med at parfyme og slikt går til babyen?

Bruker du ikke vanlig parfyme når du er gravid?? Jeg bruker parfyme hver dag. Er dette skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at parfyme og slikt går til babyen?

Bruker du ikke vanlig parfyme når du er gravid?? Jeg bruker parfyme hver dag. Er dette skadelig?

Nei, jeg bruker ikke parfyme nå. De lærde strides vel litt her, men man mener noen av de kjemiske tilsetningsstoffene kan føre til fertilitetsproblemer hos barnet senere i livet. Det gjelder vel hovedsakelig de første 3 månedene når alle organer blir dannet.

Alt jeg fant i farten var denne artikkelen fra KK. http://www.kk.no/789569/dropp-parfymen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...