Gå til innhold

Alder og skjønnhet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt litt i det siste på hvordan man forandrer seg gjennom livet.. Nå fyller jeg 24 år snart, og ser på gamle bilder av meg selv og synes at jeg ser best ut på bildene fra 19-20-årsalderen. (Det er lettere å sammenligne nå som man har facebook..) Er det virkelig sant at damer har sin topp (utseendemessig) rundt 20 år? Ser også at mange av mine venner begynner å få tydelige linjer - Jeg er heldigvis heldig på det området!

Hva tenker dere? Er man penere som ung?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt litt i det siste på hvordan man forandrer seg gjennom livet.. Nå fyller jeg 24 år snart, og ser på gamle bilder av meg selv og synes at jeg ser best ut på bildene fra 19-20-årsalderen. (Det er lettere å sammenligne nå som man har facebook..) Er det virkelig sant at damer har sin topp (utseendemessig) rundt 20 år? Ser også at mange av mine venner begynner å få tydelige linjer - Jeg er heldigvis heldig på det området!

Hva tenker dere? Er man penere som ung?

Jeg synes personlig at jeg ser bedre ut nå (slutten av 28) enn når jeg var 18-19. Har venninner som også har bare blitt penere med alderen. Handler vel om at man etterhvert finner sin egen stil og gjerne finner noe som klær en bedre enn mainstream mote. Ta vare på huden din og håret ditt, samt bruk rikelig med solfaktor. dette vil hjelpe med å forbygge tidlig aldring.

Dessuten har du vel hørt uttrykket MILF? De fleste gutter jeg kjenner har på et eller annet tidspunkt fantasert/vært forelsket i en jenter som var eldre enn dem. Det trenger ikke å gå nedover med årene, kanskje du finner at det går oppover?

Viktigst av alt er attituden du har og hvordan du ser deg selv. kan love deg at du blir ti tusen ganger penere når du utstråler selvtillit uansett alder.

Skrevet (endret)

Det kommer jo veldig ann på

Endret av soffapute
Skrevet

Jeg synes mennesker er penest når de er +- 32

Finnes selvfølgelig mange mennesker som er penest når de er 40 + eller 20 +, men generellt synes jeg + - 32 er det optimale.

Skrevet

Jenter: 19-21. Gutter: 22-24.

Skrevet

Det er vel en etablert sannhet at menn når toppen senere enn kviner. Kvinner ser objektivt best ut i begynnelsen til midten av 20-årene. Menn ser best fra 30-35 år.

Gjest On Topic
Skrevet

Synes det er veldig individuellt. Sånn aldringsmessig er sikkert hud og kropp bedre i 20 års alderen. Men legger du til sjølvtillit som kjem med livserfaring, hårsveis, klesstil og utstråling så varierer det når personer er på sitt vakraste.

Og så kjem det vel an på auge som ser og.

Som eit eksempel kan ein ta kvinnene som stilte opp naken til Vestfold bygdekvinnelag sin kalender.

Vakkert!

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes de fleste kvinner og menn er penest mellom 20-25 årsalderen.

Skrevet

Jeg er i 30-årene, og ser best ut nå.

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Kvinner: 20-22 år

Menn: Rundt 25 år

Skrevet (endret)

Kvinner: 18-22-24år

menn - 25-28+ (hvertfall for norske menn, når de eldres seer de mer mannlige ut)

Endret av B18
Skrevet

Kommer jo an på hvordan man definerer skjønnhet. F.eks. kan en person på 70 være helt fantastisk vakker til tross for rynker og grått hår, hvis ansiktet ellers stråler av livsglede og varme. :)

Personlig synes jeg 30 +/- er en fin alder på de fleste. Da har man rukket å bli voksne og få den selvtilliten mange manglet som yngre (den gang gjerne kamuflert av ei påtatt tøff maske), samtidig som aldringsprosessen ikke har kommet så veldig langt.

Skrevet

Individuelt. Noen ser flottere ut jo eldre de blir.

Skrevet

Syns kvinner er flottest i 30årene. Det finnes såklart unntak (altså flotte i 40-50årene). Og så er de ganske søte i 20års alderen, men da er det fremdeles "jentete" trekk, og ikke så kvinnelig som en litt eldre dame.

Når jeg ser på bilder av meg selv så syns jeg at jeg var kjempeflott da jeg var 19-21, selv om jeg har bedre selvtillit idag (er 24). Og håper jeg blir superheit når jeg bikker 30 :fnise:

Menn er i mine øyne kjekkest når de er over 30.

Skrevet

Det er vel en etablert sannhet at menn når toppen senere enn kviner. Kvinner ser objektivt best ut i begynnelsen til midten av 20-årene. Menn ser best fra 30-35 år.

Jeg har ikke forandret meg utseendemessig siden jeg var 20 år. Så jeg ser prikk lik ut og blir tatt for den alderen nå og, selv om jeg er 40. Så det er noen av oss som er unge livet ut. :)

Skrevet (endret)

Det er vanskelig å si eksakt en alder, for vi utvikler oss forskjellig.

For min del blir jeg bare penere og penere, fordi jeg har fått mer og mer selvtillit med årene.

Så sånn sett har selvtillit og utstråling mye å si for skjønnhet.

Det er mange som tror jeg er 18-20 år, og de blir stadig sjokkert når de får vite at jeg er 30 :fnise:

Endret av Bølle
Skrevet

Jeg har ikke forandret meg utseendemessig siden jeg var 20 år. Så jeg ser prikk lik ut og blir tatt for den alderen nå og, selv om jeg er 40. Så det er noen av oss som er unge livet ut. :)

Ikke vær så utrolig naiv. Beklager å knuse illusjonen din, men det er INGEN som tror du er 20 år. De som sier dette lyver, det er ikke mulig å ta en 40åring for å være 20. De aller fleste klarer å gjette riktig alder pluss-minus 5 år. Med mindre man er svaksynt. De som sier dette til deg gjør det enten for å være hyggelig, eller for å sjekke deg opp.

Når det er sagt er det da ikke noe mål å se ut som man er 20 når man er 40. Det er mer sexy å være komfortabel med egen alder enn å hige etter å se yngre ut. Men hvis man skal vurdere kun utseende er jenter mest attraktive mellom 20 og 25 år. Det er udiskutabelt faktum, som bevises ukentlig med hvilke jenter som pryder forsider på manneblader, er modeller, og er regnet som veldig attraktive.

Hvis man derimot skal bruke begrepet skjønnhet, er dette litt mindre spesifikt og udefinerbart enn attraktivitet. Det åpner for at kvinner på 30 kan være de "vakreste".

Skrevet

Etter min mening er det umulig å si hvilken alder som er best i dette henseendet, ettersom det også endrer seg etter hvem som ser. Da jeg var 20, syntes jeg for eksempel at det var folk på under 25, samtidig som jeg syntes at 35 år gamle mannfolk vanligvis var altfor gamle til å være attraktive. Nå som jeg er 45, synes jeg imidlertid ofte at 35-åringer er litt for unge til å være kjekke (med unntak, selvfølgelig). Uansett, slike preferanser endrer seg gjerne gjennom livet. Heldigvis. Så dermed finnes det ingen objektiv sannhet når det gjelder dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...