Gå til innhold

Samer

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi generalisere så vil jeg slenge inn at en skal passe seg for temperamentet på de jentene også...

Skrevet

Skal vi generalisere så vil jeg slenge inn at en skal passe seg for temperamentet på de jentene også...

Samer, som alle andre mennesker, er individer.

• Liker 3
Skrevet

Samer, som alle andre mennesker, er individer.

Samer, som alle andre mennesker, vokser opp med en viss kultur.

• Liker 1
Skrevet

hun lignet litt på Renee Zellweger som også er same. uten at det har noe med saken å gjøre.

Renee-Zellweger-Best-Pictures-of-All-Time-pic-03.jpg

• Liker 1
Skrevet

Samer, som alle andre mennesker, vokser opp med en viss kultur.

Samer, som alle andre nordmenn, vokser opp i Norge.

Skrevet

Samer er veldig vakre. Er sammen med en :)

• Liker 1
Skrevet

Norske samer :jepp:

Ja, for en norsk same kan ikke ha vokst opp noe annet sted enn i Norge? Tufs!

Først bommer du ved at du ikke skjønner hva "generalisere" betyr. Nå bommer du ved å hevde at alle samer med norsk pass har vokst opp i Norge. Gi deg med trollingen nå.

Skrevet

hun lignet litt på Renee Zellweger som også er same. uten at det har noe med saken å gjøre.

Er hun same? :klo:

Skrevet

Var det en overraskelse? Kjenner flere samer som studerer her i Oslo og mange av de er veldig vakre.

• Liker 1
Skrevet

Er hun same? :klo:

Ja, moren til Renee er same :)

• Liker 1
Skrevet

Først bommer du ved at du ikke skjønner hva "generalisere" betyr. Nå bommer du ved å hevde at alle samer med norsk pass har vokst opp i Norge. Gi deg med trollingen nå.

Norske samer er vokst opp i Norge, derfor de blir kalt for "norske samer." En same som er vokst opp i Sverige er en svensk same.

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Ja, moren til Renee er same :)

Nei, hun er finnmarking.

Skrevet

Nei, hun er finnmarking.

Eh, så hvis hun er finnmarking er hun ikke same? Da er det en stor sjanse for at hun er same! Googlet og fant ut at moren var\er same.

• Liker 1
Skrevet

Hvis en same ikke er oppvokst i Norge kan hun ikke kalles for norsk same. Tosk!

Gjest "gjest"
Skrevet

Eh, så hvis hun er finnmarking er hun ikke same? Da er det en stor sjanse for at hun er same! Googlet og fant ut at moren var\er same.

Ut i fra mine kilder er hun finnmarking og har fremdeles norsk pass. Kan nok godt ha noe sameblod i årene, mange ut av oss har det.

Skrevet

Ut i fra mine kilder er hun finnmarking og har fremdeles norsk pass. Kan nok godt ha noe sameblod i årene, mange ut av oss har det.

News; Norske samer kan være finnmarkinger (de fleste er det også) og har norsk pass!

Skrevet

Ut fra sikre kilder kan jeg si at moren til Renee (faktisk) er en same, dvs; Renee er også same.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...