AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har spiseforstyrrelser, ikke veldig ille nå lenger, men de er der. I dag har jeg prøvd å klare en oppgave psykologen min har gitt meg, hun som behandler meg for dette. Jeg skal spise det jeg har lyst på, og IKKE trene. Jeg trener vanligvis variert 6-7 dager i uka, det er en livsstil, samtidig som det er en del av anoreksien også. Noen dager er det hard trening, andre dager bare en lang gåtur. Så ja, i dag har jeg ikke gjort annet enn å gå på butikken, ta meg av dagligdagse gjøremål, og skrevet treningsprogram for i morgen slik jeg alltid gjør dagen før trening. Jeg er egentlig en ganske sunn person både i matvei og aktivitet, men det er de der anoreksiatankene jeg må få styr på. I dag har jeg tenkt mye som "åh, nå har jeg ikke trent, men spist, og jeg burde trene, burde røre på meg." Nå er klokka snart 23.30, og jeg har tatt det med ro hele dagen. Psykologen sier at det er fordi jeg må lære meg å ikke ha skyldfølelse når jeg en gang i blant tar fri fra aktivitet, og at det slett ikke skader meg. Det er en øvelse jeg skal gjenta helt til jeg tenker "ah, i dag orker je ikke helt å trene, og det er helt ok". Gleder meg til å komme dit, egentlig. Men jeg er litt rastløs nå da, og har veeeeldig lyst å ta noen treningstak før senga i kveld, men da er dagen bortkasta, føler jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 22.30 mener jeg, klokka er snart 22.30..
-Ishtar- Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Du er så nær ved å fullføre det første gjenombruddet ditt. Ikke gi opp nå! Tenk hvor stolt du blir etterpå
Rainbow Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Dette klarer du! Du vet at dette er øvelser som vil hjelpe deg til å bli frisk, og tenk så glad og fornøyd du er når du kan fortelle psykologen at du klarte det! Jeg har troa på deg!!
Inger88 Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Synes du er veldig flink! Stå på, du greier dette:)
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 tusen takk, snille dere slike heiarop hjelper meg å komme meg i mål, og jeg VET jo at jeg kommer til å være stolt og glad når jeg har lagt meg i senga i kveld og klart oppgaven i dag, det er bare litt rastløst nå
Ethereal Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Dette klarer du! Les en bok, se litt på TV, drikk en kopp beroligende te. Det er vanskelig i starten, spesielt når man er er vant med å trene mye og være i aktivitet, men tenk på de mer langsiktige målene: du skal bli frisk og få det bedre! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Ja, jeg fant frem litt snacks og oppdaget at Jersey Shore går på tv, det er jo alltid underholdende å se hva de folkene driver med, så jeg ble sittende og se litt på det I det lange løp skal jeg kunne slappe av og ikke trene 16 + timer i uka, og faktisk godta meg selv..Selv om jeg elsker å trene, skal jeg være så ærlig å innrømme at det ikke bare er for god selvfølelse, det er for å mate spiseforstyrrelsetankene, for de sier at hvis du ikke trener, blir du feit. Og det er jo ikke sant, ikke på den måten jeg ser for meg i allefall. Min anoreksia forteller meg at siden jeg ikke trente i dag, la jeg på meg alt jeg spise, så i dag har jeg lagt på meg 1-2 kg fett. Jeg vet det høres sykt ut, men slik fungerer min irasjonelle tankegang. Heldigvis vet den friske delen av meg at det er bullshit, men det er likevel en liten kamp....
Rainbow Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Huff, så slitsomt at tankene dine er sånn. Men det er et veldig langt og godt steg i riktig retning at du VET det er irrasjonelle tanker, at det er spiseforstyrrelsen som snakker. Etter hvert klarer du sikkert flere dager uten å trene, og oppdager at du ikke går opp masse hver eneste dag for det! 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 Jeg klarte det i går, trente ikke, var bare normalt aktiv og på bena :D Litt rar følelse å legge seg uten å trene først, eller stikke ut og trene, men jeg overlevde. I dag skal jeg ut, hovedsaklig fordi jeg har masse energi og gleder meg til å bruke kroppen litt, men også av gammel, stygg vane. Men det blir jo mindre og mindre av den med tiden, snart bare glade, balanserte, friske meg igjen. Det er målet med tiden.. Takk for støtte, jeg har mye igjen å innse, som feks at man legger ikke på seg fordi man ikke trener 1-2 timer, at jeg kan spise meg mett uten å bli redd for å dø av fedme osv. Jeg spiser og nyter god mat, bare i litt mindre mengder enn normalt, så det er bare angående treningen og i hodet at de styggeste tankene sitter.. 2
Gjest scorpius Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 Så utrolig bra at du klarte det i går! Masse ros til deg
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #13 Skrevet 7. februar 2012 Tusen takk dere Jeg er ikke sterk, tvert om, hvis jeg var sterk, hadde jeg ikke vært her i dag.. På en måte er jeg kanskje sterk, men på en annen veldig svak, jeg bygger meg opp styrke litt etter litt. Det er hardt, men jg skal klare det Følte meg glad av innleggene her, kjekt å få en dytt i ryggen!
Inger88 Skrevet 7. februar 2012 #14 Skrevet 7. februar 2012 Du tar tak i problemene dine og jobber hardt for å få det bedre, ergo du er sterk:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå