AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #221 Del Skrevet 26. april 2015 Vurderte å kjøpe noen selv, men virker som omtrent alle jeg kjenner har ørten av dem, har gått helt inflasjon.Anonymous poster hash: 0a61c...725 Enig. Og flere kjøper to av hver fordi de tror at de er verdt sååååå mye. Og skal selge de om noen år. De er ikke verdt så mye når de masseproduseres og selges i flere år i veldig mange land. Anonymous poster hash: 808c9...940 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #222 Del Skrevet 26. april 2015 Syns de er kjempesøte, men i mine øyne har de på en måte blitt litt kjedelige fordi "alle" har dem for tiden... Anonymous poster hash: 0f629...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. april 2015 #223 Del Skrevet 26. april 2015 Har dere sett den nye sommerkoppen? Den er såå fin Her Anonymous poster hash: 015c5...2ed Den var fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. april 2015 #224 Del Skrevet 26. april 2015 samling.jpg Her er forresten de koppene jeg har nå. Er flere jeg har to av, så de blir jeg kanskje å selge etter hvert. Nå venter jeg bare på to stykk Hold Sverige Rent, svart mummipappa og Hattifnattkoppen. Skjønne kopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 26. april 2015 #225 Del Skrevet 26. april 2015 Skjønne kopper. Jaaa, har fått HSR-koppen, sommerkoppen 2015 og svart mummipappa inn i samlingen også nå. Blir så glad i koppene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 26. april 2015 #226 Del Skrevet 26. april 2015 Enig. Og flere kjøper to av hver fordi de tror at de er verdt sååååå mye. Og skal selge de om noen år. De er ikke verdt så mye når de masseproduseres og selges i flere år i veldig mange land.Anonymous poster hash: 808c9...940 Men sesongkoppene kan man faktisk få ganske mye for om noen år. Så er ikke veldig dumt å kjøpe to av dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #227 Del Skrevet 26. april 2015 Men sesongkoppene kan man faktisk få ganske mye for om noen år. Så er ikke veldig dumt å kjøpe to av dem Men det finnes jo millioner av disse koppene. Man tjener faktisk ikke så mye på det. Kanskje dobbelpris. Det er kun samlere som ønsker å kjøpe, men de har jo selv kjøpt opp alle koppene akkurat som alle dere andre samlere. De tar opp plass og samler støv, for at du skal kanskje tjene en 200lapp om noen år. Er ikke meningen å være negativ. Skjønner det er gøy å samle på noe. Jeg er ikke en samler selv, men har to mummikopper av favorittkarakterene fra jeg så serien da jeg var liten. Anonymous poster hash: 808c9...940 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #228 Del Skrevet 26. april 2015 Ja, har vært der flere ganger. Det kan anbefales. Så bra! Skal der i morgen, gleder meg! :D -I- Anonymous poster hash: a3139...5a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #229 Del Skrevet 26. april 2015 Men det finnes jo millioner av disse koppene. Man tjener faktisk ikke så mye på det. Kanskje dobbelpris. Det er kun samlere som ønsker å kjøpe, men de har jo selv kjøpt opp alle koppene akkurat som alle dere andre samlere. De tar opp plass og samler støv, for at du skal kanskje tjene en 200lapp om noen år. Er ikke meningen å være negativ. Skjønner det er gøy å samle på noe. Jeg er ikke en samler selv, men har to mummikopper av favorittkarakterene fra jeg så serien da jeg var liten.Anonymous poster hash: 808c9...940 Tja, du ser nå bare sesongkoppen fra 2012 går til 6-700 kroner nå. Det er en ganske grei økning det på et par år. -I- Anonymous poster hash: a3139...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 27. april 2015 #230 Del Skrevet 27. april 2015 Jeg kjøper ikke som innvestering, men fordi jeg liker dem og bruker dem som hverdagskopper til kaffe og te. Forstår likevel at de mister sjarmen litt for enkelte når "alle" har dem, men jeg digger dem likevel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 5. mai 2015 #231 Del Skrevet 5. mai 2015 Kjøpte meg sommerkoppen i dag som bursdagsgave til meg selv. Angrer veldig på at jeg ikke kjøpte den i London som et minne, men gjort er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #232 Del Skrevet 19. mai 2015 Har nettopp blitt godkjent som blodgiver 😀😀😀💉 og kjøpte nylig sommerkoppen på nett, den er nydeliiiig Anonymous poster hash: acae3...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 19. mai 2015 #233 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Jeg har endelig fått tak i hold sverige rent koppen og mummi flytter. Neste kopp blir årets julekopp. Synes ikke de nye med snusmumrikken og lille my er så fine og jeg har ikke allverden med skapplass så tror ikke jeg skal kjøpe dem. Endret 19. mai 2015 av Blådiamant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 20. mai 2015 #234 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Har sett litt på disse mummikoppene, og jeg syns de er så utrolig søte kunne tenke meg og begynne og samle på de, men når jeg leser rundt på blogger ser det ut til at det bare er mødre som samler til ungene sine. jeg er 18, og har ingen barn. Noen av dere som samler til dere selv? Gidder ikke lese hele tråden men har en liten kommentar. Vi, eller kona samler hjemme hos oss... Viste dere forresten at på innsiden av noen av koppene (veldig få) er det en liten overraskelse ? Derfor er noen av dem mulige samleobjekter. Hjemme hos oss drikker vi kaffe, te og kakao av dem. Endret 20. mai 2015 av Coolaid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjomsedyret Skrevet 20. mai 2015 #235 Del Skrevet 20. mai 2015 Ja, jeg samler. Har kommet ut av tellingen, men tror jeg nærmer jeg 30 stk. Advarer deg om at det er vanskelig å stoppe når man først har begynt å samle "Heldigvis" er konseptet slik at koppene går ut av produksjon etter en viss periode, og da blir de veldig verdifulle! Ikke sjeldent å se eldre mummikopper på eBay til flere tusen! Forholdvis enkle saker å bli kvitt om man skulle gå lei, med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #236 Del Skrevet 20. mai 2015 Gidder ikke lese hele tråden men har en liten kommentar. Vi, eller kona samler hjemme hos oss... Viste dere forresten at på innsiden av noen av koppene (veldig få) er det en liten overraskelse ? Derfor er noen av dem mulige samleobjekter. Hjemme hos oss drikker vi kaffe, te og kakao av dem. Hva slags overraskelse? Anonymous poster hash: a3139...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hulderjenta Skrevet 20. mai 2015 #237 Del Skrevet 20. mai 2015 Søsteren min har en (fått etter blodgivning), jeg synes de er kjempesøte. Men frykter at jeg kommer til å bli helt samlegal om jeg begynner å kjøpe selv, så det er kanskje best å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #238 Del Skrevet 20. mai 2015 Jeg har samlet siden slutten av nittitallet og har ca femti kopper. Interessen for å samle dabbet av for noen år siden. Det kommer så mange nye kopper hele tiden og det er så mye med Mummi på. Før var det rett på butikken og kjøpe kopp når det kom ut en ny eller når jeg hadde råd til å skaffe meg en sjelden, men nå er jeg litt avmålt. Synes som flere andre at de nye med Lille My og Snusmumrikken ikke er spesielt fine. Tegningene minner litt for mye om de japanske tegnefilmene som gikk på barne-tv. Jeg er fortsatt glad i sesongkoppene, og jeg synes Hold Sverige Rent er veldig fin. Har ikke fått med meg at det skal komme en til av HSR i år. Er det noen som har bilde av den? Anonymous poster hash: 9ec09...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #239 Del Skrevet 20. mai 2015 Har ikke bilde av koppen, men etter hva jeg har forstått skal den få dette motivet: http://shop.moomin.com/collections/hall-sverige-rent-keep-sweden-tidy/products/hall-sverige-rent-blue-moomin-dishcloth-2-pack-by-opto-design Anonymous poster hash: a3139...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 20. mai 2015 #240 Del Skrevet 20. mai 2015 Hva slags overraskelse? Anonymous poster hash: a3139...5a6 På et veldig fåtall av koppene, tror det bare er på Tove Janson jubeleumskoppene, så er det et par med briller på innsiden. Det er snakk om muligens hver sjette kopp, altså bare jubeleums utgavene. Derfor bør du i butikken åpne esken og sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå