Gå til innhold

Mummikopper

hofan1

Anbefalte innlegg

Det var faktisk et genuint spørsmål, i og med at jeg har hørt om flere som bruker mye penger for å samle på disse.

Du fikk jo svar. "Folk dyntes de er fine", men fortsatte å lage innlegg om at du syntes det var en poengløs ting å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har gode tips til hvordan stille ut koppene på best mulig måte? Akkurat nå står de bare i en skuff, kunne gjerne tenkt meg å ha de på utstilling..

Anonymous poster hash: a3139...5a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk jo svar. "Folk dyntes de er fine", men fortsatte å lage innlegg om at du syntes det var en poengløs ting å samle på.

Faktisk ikke, jeg lurte bare på om det lå mer bak det, sånn som nostalgi, siden folk er villige til å betale så mye for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke, jeg lurte bare på om det lå mer bak det, sånn som nostalgi, siden folk er villige til å betale så mye for det.

Jeg beklager om jeg var unødvendig hard i det jeg skrev :)

Jeg kan skrive hvorfor JEG samler på dem:

De er fine hverdagskopper. Jeg liker motivene. Jeg så på mummitrollet (de finsk-japansk tegnefilmene) da jeg var barn, og som voksen har jeg lest bøkene (det er barnebøker for voksne/voksenbøker for barn). Det er sikkert nostalgi i bunn men jeg samler ikke bevisst på koppene FORDI jeg likte mummitrollet som barn. Jeg liker FARGENE! De har så fine farger! De er store nok til å romme nok kaffe, de er også ildfaste om jeg skulle trenge å bruke dem i ovnen. De er samleobjekter så de øker i verdi.

De er dessuten ikke SÅ dyre. Jeg har vel rundt 20 kopper nå, og det er en samling det har tatt meg 5 år å opparbeide. Jeg kjøper en kopp når jeg vil "belønne" meg selv, for eksempel kjøpte jeg en kopp a jeg hadde operert ut en tann, da eksamen gikk bra, da jeg fikk en betydelig lønnsforhøyelse etc. En del kopper har jeg også kjøpt på salg (de er ofte på salg til 99-149 kr om man følger litt med). Noen kopper har jeg fått i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk ganske overrasket over prisene på Finn. Har samlet i mange år, og sitter vist nok på noen skatter.... skal ikke selge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler kun på vinterkoppene, har ei venninne som kjøper vinterkopp til meg hver jul. Jeg syns de er gode å drikke av, og gode å holde i. Og så syns jeg der er koselig å ha litt barnslige ting rundt meg.

Anonymous poster hash: 9fe39...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg liker ikke Mummi, har aldri gjort, men koppene liker jeg! ;) De er passe store, gode å holde i, og fin fasong. (Nå sparer jeg vel egentlig ikke, men jeg kan godt ha flere enn jeg har, liksom)

Anonymous poster hash: f2167...519
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kjempesøte! Veldig fine å smelte smør i mikroen med også  :fnise: Synes de blir for små til å drikke av, men til baking og sånt er de veldig hendige. Solgte nettopp alle mine da jeg innså at noen var verdt mer enn jeg visste  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Vinterdvale kommet i butikkene?

Anonymous poster hash: 28d42...397

Ja, på Jernia:)

Anonymous poster hash: fd6f2...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye vinterkoppen har de på Jernia og Traktøren, i alle fall :)

Jeg har godt over 60 kopper, og syntes de er koselige å samle på.

Anonymous poster hash: a4fad...82e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Mummi, har aldri gjort, men koppene liker jeg! ;) De er passe store, gode å holde i, og fin fasong. (Nå sparer jeg vel egentlig ikke, men jeg kan godt ha flere enn jeg har, liksom)

Anonymous poster hash: f2167...519

Kjøp koppene som heter Teema, de er helt like men uten mummimotiv ;)

Anonymous poster hash: 808c9...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Annonse

Vet du når den kommer? :)

Den skulle egentlig komme nå i oktober, men mener å ha hørt at det er utsatt til 1. februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Noen som vet om noen norske nettbutikker som selger Mummi? Er en skål jeg virkelig vil ha, men som jeg bare finner på utenlandske. Da kommer det fort over 350kr-grensa pga frakten. Fant den på scandinaviandesigncenter, men der må man handle for minst 299,- og skålen koster rett under det. Legger jeg til noe i tillegg blir det over 350,- pga frakten er 49,-.

Har en rabattkupong på 50.- der. Noen som vet om man kan benytte seg av den og dermed komme under 350?

Anonymous poster hash: 556f6...899
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen norske nettbutikker som selger Mummi? Er en skål jeg virkelig vil ha, men som jeg bare finner på utenlandske. Da kommer det fort over 350kr-grensa pga frakten. Fant den på scandinaviandesigncenter, men der må man handle for minst 299,- og skålen koster rett under det. Legger jeg til noe i tillegg blir det over 350,- pga frakten er 49,-.

Har en rabattkupong på 50.- der. Noen som vet om man kan benytte seg av den og dermed komme under 350?

http://www.shopping4net.com/noNettbutikken er riktig nok svensk, men man trenger ikke betale toll selv om man handler over 350 kr, jeg har handlet der flere ganger og er veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.shopping4net.com/noNettbutikken er riktig nok svensk, men man trenger ikke betale toll selv om man handler over 350 kr, jeg har handlet der flere ganger og er veldig fornøyd. :)

Åååå, det er nesten for godt til å være sant!!:D Jeg har alltid bestilt under 350,- når jeg har handlet der:p

Scandinaviandesigncenter svarte nettopp at man også kunne handle toll- og avgiftsfritt derfra, selv om de sender fra Sverige. Kjenner jeg sliter litt med å tro på det, siden Norge er så strenge, men de kan vel ikke si det hvis det ikke stemmer o. O

*klar til å nettshoppe Mummi i massevis*:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...