Gå til innhold

kanskje kreft!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror også jeg har føflekkreft. men jeg tør ikke gå til legen engang.

skjønner at du er redd. får håpe det går bra! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forståelig at du er redd, men kreft er ikke lenger ensbetydende med dødsdom. Kommer man tidlig går det ofte helt bra. En bekjent fikk føflekkreft i ansiktet. Et lite arr på kinnet er eneste minnet han har om den kreften og det er nå temmelig mange år siden han fikk det. De fjernet flekken og jeg tror han fikk litt strålebehandling på området, og så måtte han selvsagt til kontroll ganske hyppig de første årene etterpå.

Men det er naturligvis ikke noen morsom diagnose å få uansett hvordan man snur og vender på det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har også tenkt på deg i dag... Håper alt går bra med deg :)

Skulle det i verste fall være kreft, så finnes det flere nærmest ufarlige former for føflekk-kreft. De aller,aller fleste blir helt friske igjen. Alt kommer til å ordne seg :)

Endret av Eliine
Skrevet

skjønner at du er redd. får håpe det går bra! :klemmer:

Åja, jamen det er jo forståelig.. Legen er jo farligere enn døden liksom.. :file:

• Liker 3
Skrevet

Vet du hva (og alle andre her): kun en lege kan ha en teori om at dette er kreft, og det krever isåfall NØYE undersøkelser før man kan si noe mer. Snakke med legen din så raskt som mulig, og prøv å ikke bekymre deg for mye :)

Klem

Gjest navnelapp
Skrevet

AB#21: Gå til legen. Sannsynlegvis har du det ikkje, det er langt fleire som er redde for det enn som verkeleg har det. Men gå og få føflekken din sjekka viss du lurer.

• Liker 1
Skrevet

Shit, jeg har en føflekk under haka som plutselig begynte å stikke ut... Jeg pilla litt på den, og nå går det ikke tilbake.

Bør jeg også gå til legen?

Skrevet

Ja, det er jo kjempelurt. Eventuell føflekkreft forsvinner mye enklere da, om man ikke går til legen. Øker sjansen for effektiv behandling betraktelig. :roll:

Høres veldig merkelig ut at legen skal ha gitt deg indikasjoner på at det sannsynligvis er "bad news". Er du sikker på at det var hva vedkommende sa?

• Liker 2
Skrevet

jeg forstår ikke helt.

er KREFTEN problemet

eller at HELSESØSTER sa at hun TROR at det er kreft?

og hvorfor i alle dager sitter folk og skriver at de tror de også har kreft?

sjekk det hos legen, god damn it!

• Liker 1
Skrevet

Han tok den bort og skulle sende den inn til sykehuset, eller noe. Også tok han noen blodprøver og litt forskjellig.. men han sa han syntes det ikke SÅ bra ut.

Jeg prøver egentlig bare å ikke tenke så mye på det, for det kan jo være ingenting..

Hilsen TS.

Skrevet

Lykke til!

Det er jo derfor de tar den bort, for å undersøke den nærmere. Forhåpentligvis er det ingenting.

Sa legen hvor lang tid det vil ta før du får beskjed?

:klemmer:

Skrevet (endret)

Han tok den bort og skulle sende den inn til sykehuset, eller noe. Også tok han noen blodprøver og litt forskjellig.. men han sa han syntes det ikke SÅ bra ut.

Jeg prøver egentlig bare å ikke tenke så mye på det, for det kan jo være ingenting..

Hilsen TS.

Lurt. Leger kan ta feil de også når de bedømmer ting bare ut fra utseendet. For over ett år siden "så" det ut som jeg hadde en aggressiv form for brystkreft, men da de fikk sjekket nærmere med mammografi og ultralyd så var det falsk alarm og bare en uskyldig betennelsestilstand.

Men det er uansett lurt å sjekke slikt som ser mistenkelig ut. Bedre en sjekk for mye enn en for lite i slike tilfeller.

Lykke til. Det er ikke morsomt å gå å vente på prøveresultater, men krysser fingrene for at det går bra.

Endret av Cata
  • Liker 1
Skrevet

Han sa det kunne ta alt fra 2-7 dage for å få svaret.. Men har egentlig bestemt meg for å håpe på det beste, og ikke være nervøs.. ! Ta det som det kommer, egentlig.

Takk for mange fine ord!

TS

Gjest happy_me
Skrevet

Lykke til, TS :) krysser fingrene for at den var ufarlig, den føflekken :)

Oppdater oss da du får prøvesvarene da :)

Skrevet

Selv om det er kreft i den, så trenger det ikke bety noe mer enn det. I mange tilfeller holder det å bare fjerne den.

• 2 uker senere...
Skrevet

Regner med at alt gikk greit, ts?

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Ser det er en tråd fra januar men lurer på hvordan det gikk med deg TS? Er selv i samme situasjon og venter på svar, ikke noe gøy :tristbla:. Hudlegen mente den ikke så bra ut og fjernet den men ventingen er skikkelig kjip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...