Gå til innhold

En tikkende bombe - BEKYMRET!

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS her. Takk for det gjest_gjest. Synes det er viktig at man har øynene åpne,og gjør noe når varsellampene lyser. Det finnes desverre mange tikkende bomber rundt omkring...Skulle virkelig ønske folk brøy seg mer og tok ansvar ovenfor samfunnet. Det er så alt for lett å "leve i sin egen lille boble" og lukke øynene for sånne ting.

Rart 22/7 ikke har vært en større vekker for folk, ang tikkende bomer i samfunnet, synes jeg.

Hvor ble det av "nabokjærringa"?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at innlegget ditt oser av fordømmelse ts.

Du skriver at dette er en mann som muligens er blitt mishandlet hjemme og som nå tar ut aggresjonen på foreldrene som mishandlet ham i barndommen (pluss ramponering av et par biler)

Hva i helvete har dette med 22/7 å gjøre?

Dersom du kontakter politi og psykiatri her med begrunnelse i at vedkommende er en ny potensiell Breivik, så håper jeg at denne personen du skriver om anmelder deg for ærekrenkelse og sjikane.

Helt forferdelig lesning.

Skrevet

gjest_gjest du har misforstått fullstendig. Han har forresten aldri blitt fysisk mishanlet, men vokst opp med fullstendig gærne foreldre. Tror jeg vet en god del mer om denne personen enn hva du innbiller deg at du vet.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med TS i at man bør ha øynene åpne og ta ansvar. Mange potensielle farlige mennesker der ute, ABB er i en liga for seg selv, men det finnes mange som er i stand til å gjøre ting som er mer enn ille nok. Bra du bryr deg om andre og tar ansvar TS.

Skrevet (endret)

Kjenner han ikke. Har gått på barne og ungdomsskole med han, og alltid kjent til han. Han var tilnærmet "normal" til å begynne med som barn , men nå ser ting ut til å ha eskalert.... Jeg har en dårlig magefølelse,og er oppriktig urolig for hva han kan være i stand til å gjøre..... Hvis han i fremtiden klikker totalt og skader andre,så vil jeg ha vanskeligheter for å tilgi meg selv for at jeg ikke har sendt en "bekymringsmelding" ang han...

Hele greia er egentlig veldig trist og tragisk, han har hatt en oppvekst med mildt sagt MEGET spesielle foreldre, som har ødelagt han totalt. Jeg synes veldig synd på han.... Men vet mange har begynt å frykte han,og er redde. Føler meg nesten slem som skriver dette, på en annen side så er jeg virkelig urolig.....

Han burer seg inne i barndomshjemmet sitt, det er èn ting..men vet han har begynt å angripe faren sin, også vet jeg han har rasert biler i gata hvor de bor. Ikke at det er "det verste" en kan gjøre, men jeg vet at han sitter inne med EKSTREMT mye hat og sinne...og mange års undertrykkede følelser....

Har snakket med andre som kjenner til han om det, og selvom det høres veldig stygt ut å si det,så er vi enige om at han er typen som kunne "klikka og skutt ned mange mennesker".

Tragisk :( :( Men jeg mener det er viktig å fange opp tikkende bomber i samfunnet.....

Du skriver jo her at du ikke kjenner han.. Hvordan kan du vite at han ikke er blitt mishandlet hjemme da?

Endret av Bond
Skrevet (endret)

gjest_gjest - Du vet kanskje at det er noe som kalles å "kjenne til" en person? De du feks har gått på barneskole med, jeg tviler på at du kan si du "kjenner" så mange av de?? Blir mer at du "kjenner til" de....Dette er en person jeg "kjente" for 15 år siden, men jeg kjenner han absolutt ikke lenger! derfor "kjenner jeg til" han.

Siden du tydeligvis må ha alt inn med teskje, så kommer han fra et lite sted med et par tusen innbyggere hvor "alle kjenner alle", og denne familien/gutten har blitt et stort samtaleemne.

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet (endret)

gjest_gjest - Du vet kanskje at det er noe som kalles å "kjenne til" en person? De du feks har gått på barneskole med, jeg tviler på at du kan si du "kjenner" så mange av de?? Blir mer at du "kjenner til" de....Dette er en person jeg "kjente" for 15 år siden, men jeg kjenner han absolutt ikke lenger! derfor "kjenner jeg til" han.

Siden du tydeligvis må ha alt inn med teskje, så kommer han fra et lite sted med et par tusen innbyggere hvor "alle kjenner alle", og denne familien/gutten har blitt et stort samtaleemne.

Okei...Du og resten av sladdersamfunnet du tilhører får møte opp hos lege og politi da.

Endret av Bond
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Åssen gåre ts? Harru fått igangsatt hele hjelpeapparatet og politivesenet i bøgda di enda?

Skrevet

Rart 22/7 ikke har vært en større vekker for folk, ang tikkende bomer i samfunnet, synes jeg.

Hæ? "22/7 en vekker for folk", skal alle gå rundt å frykte at naboen er en fremtidig Breivik siden h*n avviker litt fra det normale? Som sagt, det er på randen til æreskrenkelse. Begynner man slik så er man på god vei til et kontrollsamfunn hvor sikkerhet prioriteres over frihet.

Til TS: Få foreldrene til å ringe politiet istedet for å ta saken i egne hender.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hæ? "22/7 en vekker for folk", skal alle gå rundt å frykte at naboen er en fremtidig Breivik siden h*n avviker litt fra det normale? Som sagt, det er på randen til æreskrenkelse. Begynner man slik så er man på god vei til et kontrollsamfunn hvor sikkerhet prioriteres over frihet.

Til TS: Få foreldrene til å ringe politiet istedet for å ta saken i egne hender.

Helt enig. Det er veldig grove uttallelser ts kommer med. Dersom ts har omtalt denne personen på denne måten med navn til andre så har ts allerede bedrevet grov ærekrenkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...