Gå til innhold

Kjøttfri Mandag.

Fremhevede innlegg

Gjest Consensio
Skrevet

Du da?

Godt å høre, for det er skremmende mange som spiser oppdrettsfisk og tror at de gjør noe bra her i verden.

Selv spiser jeg bare selvfanget (eller fisket av familiemedlemmer) fisk fra steder hvor bestanden er frisk og sunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fisk er kjøtt ja...

Ja? Og siden kjøtt er muskler er også fisk muskler? Æææææsj :daane:

Skrevet

Veldig mange bra forslag her!! Det er morsomt å høre hva andre spiser, siden man ofte ender i "et spor" på kjøkkenet - uansett hvor mye man prøver å eksperimentere.

For å vri tråden tilbake til oppskrifter:

I tillegg til de vegetar og veganbloggene som var nevnt her er det absolutt verdt å ta en titt på veggietoppen - som samler mange skandinaviske veggisblogger på et sted! Gleder meg til å lese mange flere forslag!

Skrevet

Men altså, er fisk også muskler? Sånn som kjøtt?

Dette har vi da allerede slått fast i en rimelig legendarisk tråd.

En her påsto at også fisk er muskler. Men si meg, hvis muskler er blodårer og sener og slikt, hva da med hvit torskefilet? Der er det ingen blodårer å spore, men likevel er altså torsk en muskel?

En torsk ER ikke en muskel, men den består stort sett av muskler ja.

...hva i alle dager skulle fiskefileten vært om ikke muskler? :klo:

Skrevet

Super tråd, her må jeg følge med! :jepp:

Skrevet

Kjøttfri mandag-konseptet virker litt søkt for meg, siden jeg ikke kunne forestilt meg å spise kjøtt så mye som seks ganger uka – men hvis det får folk som ellers spiser mye kjøtt til å bli bevisst på at det finnes digg vegetarmat, synes jeg selvfølgelig det er flott!

Jentene på ekstremt bra utrolig fint pleier å legge ut oppskrifter til kjøttfri mandag, også har jeg en del veggisoppskrifter på min egen blogg. Ellers pleier jeg å følge med på mange av bloggene som er nevnt allerede.

I dag hadde vi rosenkål tilberedt etter en oppskrift jeg fant på denne bloggen, men med facon i stedet for pancetta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...