Gå til innhold

SM-damer

Fremhevede innlegg

Skrevet

inspirert av tråden om spanking ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker dem like mye som jeg liker andre damer.

Hadde en sånn kjæreste en gang i tiden, og selv om sånne ting ikke gir meg noe spesielt (bortsett fra at jeg syns det er ganske morro å se hvor mye vondt jeg tåler, før jeg må gi meg :fnise:), men er man glad i noen, vil man jo at de skal få utfolde seg.

Jeg tror at SM er en ganske utbredt fetish, egentlig.

Skrevet

Svenska Mästerskapen damer?

• Liker 2
Skrevet

SM, svensk mesterskap, ler like mye hver gang jeg leser titler som Ski SM! ski i svensk mesterskap haha.

Skrevet

NM bare i Sverige?

• Liker 1
Skrevet

Jeg må jo bare lure på hvordan TS definerer ei "SM dame"? Tenker du på BDSM for eksempel, som er et betraktelig bredere begrep, er du kun interessert dette med kvinner som har interesse for å gi eller motta smerte?

Skrevet

Huff puff,

Jeg er selv en "SM-dame". Jeg blir tent av det meste av BDSM, både dominans, bondage, sadomasochisme og masoschisme.

Synes det er så mye generalisering av hva "SM-damer"(eller menn for den saks skyld) liker og hva som er greia.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med SM-dame, men hvis det er det jeg tror det er, synes jeg betegnelsen er støtende.

Det er veldig mange av oss som fantaserer om litt "frekkere"/kinky sex. Det er flere enn mange tror.

Greia er bare at, for mange er det mer enn nok med et blindfold, noen med et silkeskjerf, andre fantaserer om håndhjern.

Mens det også er mange som vil ta det lenger, noen vil leve i et D/s forhold 24/7, andre vil ha det bare i eget hus, andre vil bare ha det i senga, og alt i varierende grad.

BDSM er et veldig stort spekter av ting man liker, og det er vanskelig å definere de til en type mennesker.

Noen liker spanking, andre golden showers, noen like streng bondage, andre liker litt fluffy håndjern.

Veldig lei av at folk ikke kan stoppe å dømme, og faktisk sjekke opp fakta før de generaliserer en gruppe.

Jeg tror de fleste kan like å bli tatt litt hardere i, kanskje dratt litt i håret, bli kontrollert litt...

Gå litt i dere selv, det er mange forskjellige ting innen dette, så værsåsnill stopp med å generalisere.

:)

• Liker 6
Skrevet

Jeg skulle ønske at jeg kunne gitt deg 100 +'er AB ovenfor meg her. Det er nettopp de tankene som slo meg når jeg leste tråden her.

Skrevet

Menneh... Det var da ikke noe drittslenging eller noe her? TS spurte hva folk tenkte om SM-damer. Da spiller det jo liten rolle om det betyr damer som liker silkeskjerf i øyet, eller om hu vil bli hengt opp ned i taket. Spørsmålet var jo bare "liker du SM-damer" :gjeiper:

Skrevet

Menneh... Det var da ikke noe drittslenging eller noe her? TS spurte hva folk tenkte om SM-damer. Da spiller det jo liten rolle om det betyr damer som liker silkeskjerf i øyet, eller om hu vil bli hengt opp ned i taket. Spørsmålet var jo bare "liker du SM-damer" :gjeiper:

Greia var ikke drittslenging, poenget mitt (Jeg er AB over som poengterte ut at det ble veldig generaliserende) er at å kalle noen "SM-dame" er litt feil. Det er ikke så kult for de som er inne i dette. Det er masse tabuer rundt SM og alt, og det er "nylig" tatt vekk fra listen over psykiske lidelser.

For meg blir det trist når noen putter en merkelapp på meg og sier "sånn er du".

Dessuten, mange ser på såkalte "SM-folk" som snåle skumle mennesker som liker å slå til og pine folk, eller i motsatt retning, folk som liker å bli mishandlet og slått til, og det blir så feil! Det er så mange grader, og sorry, det gjør meg opprørt når folk putter merker på oss som om vi er det og det.

Derfor, jo, det spiller noen rolle. Vi sier ikke at alle som ikke liker/blir tent av BDSM er sånn og sånn.

Fortell meg hva en "SM-dame" er, så skal vi se hva som blir resultatet.

(og takk til deg AnitaB! :))

Skrevet

Det er litt flaut å være "SMdame" etter Rihanna kom med den der shiten sin, jeg vet det er lenge siden, men jeg vemmes fortsatt over det, og tenker på den sangen hver gang jeg leser ordet. Vaniljepuddingdame.

Skrevet

Jeg kan ha litt vanskeligheter med å uttrykke meg, så når du leser dette må du huske på at jeg ikke mener noe på en urespektabel måte, og at jeg ikke prøver å latterligjøre, eller være krass.

Greia var ikke drittslenging, poenget mitt (Jeg er AB over som poengterte ut at det ble veldig generaliserende) er at å kalle noen "SM-dame" er litt feil. Det er ikke så kult for de som er inne i dette. Det er masse tabuer rundt SM og alt, og det er "nylig" tatt vekk fra listen over psykiske lidelser.

Du får sette istand en kampanje da, og lage noen nye undergrupper innenfor SM, siden man ikke kan kalle folk "SM-mennesker" uten å være "redd" for at noen skal bli støtt... Eller syns du TS burde skrevet et langt innlegg som spesifiserte nøyaktig hvilke lyster innenfor SM han sikta til?

For meg blir det trist når noen putter en merkelapp på meg og sier "sånn er du".

Det er det ingen her som har gjort, så jeg forstår ikke at dette er relevant.

Dessuten, mange ser på såkalte "SM-folk" som snåle skumle mennesker som liker å slå til og pine folk, eller i motsatt retning, folk som liker å bli mishandlet og slått til, og det blir så feil! Det er så mange grader, og sorry, det gjør meg opprørt når folk putter merker på oss som om vi er det og det.

Jeg forstår ikke at dette er noe du tenker på en gang... SM er en fetish som har et ganske vidt spekter av forskjellige folk, med forskjellige lyster, men uansett hva man liker innenfor den fetishen, er man fortsatt innenfor den fetishen, og dermed er man "sm-folk". Hvis du syns det er forferdelig å sitte i samme "bås" som mennesker som liker skikkelig heavy SM, så er det dine fordommer du trenger å gjøre noe med.

Jeg syns latex er ganske hått, men jeg er ikke lei meg for å sitte i bås med mennesker som liker latex i andre farger enn meg :gjeiper:

Derfor, jo, det spiller noen rolle. Vi sier ikke at alle som ikke liker/blir tent av BDSM er sånn og sånn.

Nei, men man sier at alle som liker føtter, liker føtter (selv om noen liker lukten, noen liker tåneglene, noen vil knulle føttene)... Man sier at alle som liker latex, liker latex (selv om noen vil pakke folk helt inn i latex, noen liker latexhansker, noen liker latexsko)... Man sier at alle som liker å hoppe strikk, liker å hoppe strikke (selv om noen hopper strikk på barneskolen, og noen hopper strikk fra en bro) osv.

SM er en fetish, og liker du SM, er du et SM-menneske, på samme måte som at alle latexfetishister er latexfetishister, selv om noen vil pakke seg helt inn i en vakumpakka latexseng, mens andre bare vil se hått ut i et latexskjørt.

Igjen, om du syns det er forferdelig å sitte i samme "bås" som andre mer heavy SM-ere, så er det dine fordommer som er problemet her.

Fortell meg hva en "SM-dame" er, så skal vi se hva som blir resultatet.

(og takk til deg AnitaB! :))

Den generelle "definisjonen" av SM-dame, er vel en dame i lakkstøveltter, med pisk og svart hår.

Skrevet

Er ikke det jeg sier, jeg kom vel egentlig med en avsporing, men det jeg sier er det at å sette noen i bås med "SM" og f.eks "Vanilla", det blir feil. Uansett om det er SM eller om det er homofili/heterofili, transkjønna eller hva ellers du kan komme på som eksempel. Særlig fordi SM er et såpass stor tema, og det er mange som ikke vet veldig mye om det.

Det er også et stort problem at det er så veldig tabu, og det er derfor synd at det blir verre (Fordi folk ikke tørr å snakke om det åpent fordi da blir man "SM-dama") pga. generalisering.

Jeg forstår ikke at dette er noe du tenker på en gang... SM er en fetish som har et ganske vidt spekter av forskjellige folk, med forskjellige lyster, men uansett hva man liker innenfor den fetishen, er man fortsatt innenfor den fetishen, og dermed er man "sm-folk". Hvis du syns det er forferdelig å sitte i samme "bås" som mennesker som liker skikkelig heavy SM, så er det dine fordommer du trenger å gjøre noe med.

Det er jo heller ikke det at jeg synes det er forferdelig å komme i bås med heavy SM'ere (Særlig fordi jeg nok kan regnes som ganske heavy.) det er absolutt ikke dette jeg snakker om, det jeg blir opprørt er at man stiller et sånt spørsmål, "Hva synes dere om SM-damer?" Det blir like dumt og trangsynt som å spørre om "Hva synes dere om damer med rødt hår?"

Man kan nok argumentere mot det jeg nettopp sa med at man spør om hva man synes om utseende til rødhårete kvinner, men for meg blir det mer det om at det blir så teit å generalisere individer.

Jeg syns latex er ganske hått, men jeg er ikke lei meg for å sitte i bås med mennesker som liker latex i andre farger enn meg :gjeiper:

Jeg har da aldri sagt at jeg blir lei meg av å bli satt i samme bås som mennesker som er inne i SM? Jeg mener bare at det ikke burde være båser og at noen er sånne folk og sånne folk.

Vi lever i 2012, vi burde ikke trenge å sette folk i bås i det hele tatt!

Nei, men man sier at alle som liker føtter, liker føtter (selv om noen liker lukten, noen liker tåneglene, noen vil knulle føttene)... Man sier at alle som liker latex, liker latex (selv om noen vil pakke folk helt inn i latex, noen liker latexhansker, noen liker latexsko)... Man sier at alle som liker å hoppe strikk, liker å hoppe strikke (selv om noen hopper strikk på barneskolen, og noen hopper strikk fra en bro) osv.

SM er en fetish, og liker du SM, er du et SM-menneske, på samme måte som at alle latexfetishister er latexfetishister, selv om noen vil pakke seg helt inn i en vakumpakka latexseng, mens andre bare vil se hått ut i et latexskjørt.

Ja, men SM definerer i de aller fleste tilfeller ikke hele mennesker, og det blir derfor provoserenede å kalle noen en SM-dame.

Jeg sier ikke at jeg ikke er et SM-menneske, men det er da absolutt ikke mulig å spørre "Liker du mennesker som hopper strikk?"

Igjen, om du syns det er forferdelig å sitte i samme "bås" som andre mer heavy SM-ere, så er det dine fordommer som er problemet her.

Jeg synes det er forferdelig at man kan definere en menneskegruppe.

Den generelle "definisjonen" av SM-dame, er vel en dame i lakkstøveltter, med pisk og svart hår.

Bare her viser du jo at jeg har rett til å føle meg satt i bås.

Det er ikke det at jeg ikke liker å bli identifisert med andre som har samme fetish som meg, greia er jo at det er så veldig "SM-damer liker lakk, pisk, golden showers og blod".

Det er så mye tabuer rundt dette at jo, jeg har rett til å føle meg opprørt.

problemet mitt med dette spørsmålet,

"Hva synes vi om SM-damer?"

er at hva er en SM-dame?

Når du sier i slutten av ditt innlegg at det er en dame med sorte lakkstøvletter, pisk og sort hår, utelater du selv en stor gruppe av damene som er inne i SM. Du har de som vil være hunder, katter, de som liker smerte, de som liker "orgasm-control", de som like bondage.

"En dame med sorte lakkstøvletter, pisk og sort hår" utelater derfor halvparten av SM-damene, siden vi er så glade i å putte folk i båser.

Skrevet

Synes også det er spennende hvordan jeg har fordommer mot meg selv;)

Skrevet

Skrevet (endret)

Du forklarer og skriver veldig bra, men jeg greier bare ikke forstå "greia" helt, så jeg tenker at det ikke er noe vits at jeg fortsetter å dvele på det hehehe

Det er et gammelt speidertriks!

Endret av Yme
Skrevet

Hovedinnlegg i denne tråden:

inspirert av tråden om spanking ;)

Fra tråden om spanking:

Ikke interessert, og ville ikke gått med på det. Om han skal drive med SM, får han finne seg ei SM-dame.

Kanskje trådstarter prøvde å ironisere over dette.

Skrevet

Du forklarer og skriver veldig bra, men jeg greier bare ikke forstå "greia" helt, så jeg tenker at det ikke er noe vits at jeg fortsetter å dvele på det hehehe

Det er et gammelt speidertriks!

Greia var bare at å definere en stor gruppe mennesker som har et så vidt spekter av personligheter og grader av interesse og utdøvelse, blir feil :)

Haha, men den er god.

Takk for komplimenter.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...