AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #41 Del Skrevet 6. februar 2012 Handler der det faller meg inn, men er oftest på bunnprisen som ligger omtrent rett utenfor døra. Ellers har jeg både prix, ica, rema og rimi i 5-15 min gangavstand så handler litt på alle de ettersom de er på vei fra skole/jobb og hjem. Handler hovedsakelig "småting" der da. Storandler på obs når noen andre skal dit og det passer seg at jeg sitter på. Grønnsaker prøver jeg å huske å handle på innvandrersjappa som ligger ca 15min hjemmefra. Men siden de ligger litt bortgjemt så hander det ofte at jeg glemmer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #42 Del Skrevet 7. februar 2012 Forskjellige butikker har ulike formål for mitt vedkommende. Har Kiwi, Rema, Joker, Coop Prix, Coop Obs!, Ultra, ICA Maxi, ICA nær og Coop Extra ganske nærme. Storkjøp gjør jeg helst på Kiwi, siden jeg har visakort fra Trumf, hvilket gir meg 2% igjen på dagligvarer og 5% når det er trippeltrumf. Det er her jeg som regel handler når jeg trenger basisvarer. Kiwi synes jeg også er billigere enn mange av de andre butikkene. Rema handler jeg ikke på, får ingenting igjen for å handle der, og de er omtrent på samme prisnivå som Kiwi, ergo faller de ofte bort. Joker handler jeg på når de har ulike tilbud, samt for å gla'mandag-rabatten. Får jo også Trumf der, men synes Joker generelt er egentlig ganske dyrt. Coop Prix er nå min nærmeste butikk, og der handler jeg kun hvis jeg mangler noe, eller hvis jeg ikke orker å gå til Kiwi. Coop Obs! kan jeg også gjøre stor innhandel, spesielt når de har tilbud for Coop-medlemmer. Handler ofte stort når jeg først er der. Ultra handler jeg kun spesialprodukter, slik som sukkerfri sjokolade og annet godteri. De har dog veldig godt utvalg, så det hender at jeg handler litt "finere" mat enn vanlig. Ultra tar også Trumf, men dyrt, derfor handler jeg ikke ofte der. ICA nær handler jeg på når de har sånn 10-kronersmarked, hvilket er sjelden. Er ofte innom siden de ofte gir halv pris på varer som er i ferd med å gå ut på dato. Coop Extra handler jeg nå og da på, men siden det er mer praktisk med Coop Obs! tar jeg heller turen dit. De har derimot gode priser, og godt utvalg, så det hender jeg tar en tur innom. Mvh Yvonne Det er vel 3% på dagligvarer og 5% når det er trippeltrumf. Dvs. frem til, hva var det, 1 mars? Da endrer seg fra 2% på dagligvarer og 4% når det er trippeltrumf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. februar 2012 #43 Del Skrevet 7. februar 2012 Det er vel 3% på dagligvarer og 5% når det er trippeltrumf. Dvs. frem til, hva var det, 1 mars? Da endrer seg fra 2% på dagligvarer og 4% når det er trippeltrumf. Jeg mente at forandringen skjedde fra 1.januar 2012. Du har dog riktig, jeg skrev feil, for det er 4% ved trippeltrumf nå. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #44 Del Skrevet 7. februar 2012 5% på trippeltrumf, ut februar. Fra og med 1 Mars så blir det 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
otilie Skrevet 7. februar 2012 #45 Del Skrevet 7. februar 2012 bruker mest rema, coop prix og bunnpris. rema er generelt billig. coop prix har et par billige varer. bunnpris kjører gode kampanjer:) kiwi kjører et par gode kampanjer og, men det har liksom ikke blitt til at jeg har handla der så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. februar 2012 #46 Del Skrevet 7. februar 2012 5% på trippeltrumf, ut februar. Fra og med 1 Mars så blir det 4. Ser faktisk at det du skriver her er riktig ift hva som står på nettsidene, men i brevet jeg fikk så står det feil. Sikkert bare en glipp fra deres side, men da vet jeg det. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Omg Skrevet 7. februar 2012 #47 Del Skrevet 7. februar 2012 Favoritten er Rema1000, og handler som regel der. Av og til handler jeg på Kiwi og Meny også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #48 Del Skrevet 7. februar 2012 liker bunnpris og kiwi best, men de har vi ikke her, her har vi kun Spar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lucius Skrevet 8. februar 2012 #49 Del Skrevet 8. februar 2012 Kiwi fordi det er rett i nærheten og billig. Meny, Centra og ICA fordi utvalget er bedre der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Despicable Me Skrevet 8. februar 2012 #50 Del Skrevet 8. februar 2012 Coop OBS hypermarked og Rema 1000. Billig og godt utvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Levitate Skrevet 8. februar 2012 #51 Del Skrevet 8. februar 2012 Alltid Rema 1000 eller Bunnpris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #52 Del Skrevet 8. februar 2012 Mega, Kiwi eller Rema, fordi det er de butikkene som ligger i nærheten. Begynner å bli skuffa over Mega, de kjører nesten bare coop-varer på alt fra kaffe til toalettsaker, men de har i hvert fall ferskvaredisk. Rema liker jeg litt bedre enn Kiwi, utvalget er hakket bedre, prisene det samme. Kunne godt byttet bort en av disse butikkene mot en god innvandrerbutikk eller Ultra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #53 Del Skrevet 8. februar 2012 Til hverdags: Velger Coop OBS Hypermarked når jeg har mulighet. Nesten like billig som de rimeligste butikkene men svært mye bedre service i form av gode parkeringsmuligheter, hyggelig betjening med tydelig stolthet av jobben sin (alle jeg har truffet), glad i å hjelpe kundene, bredt vareutvalg (gir meg kvalitetsinntrykk), svært sjeldent tom for varer. Når jeg ikke er i nærheten av en OBS butikk så velger jeg stort sett REMA 1000 fordi den ligger greit plassert i forhold til jobb-hjem strekningen, rimelige priser, OK betjening, god på enkelte middagtilbud (middag for 100 lappen, 69 kr etc). Til spesielle anledninger / middagsselskap / helg: ICA Supermarked: Stive priser på det meste. Ofte 15-20% over prisene til REMA 1000 på identiske varer etter mine observasjoner. Ica har jeg vært uheldig med betjeningen i mange tilfeller. De virker sure / oppgitte / stressede. Bra matvareutvalg. Bra på ferskvare. Meny: Stive priser på det meste. Ofte 15-20% over prisene til REMA 1000. Ofte veldig hyggelig betjening. I alle fall nøytral. Virker som de alltid har mye å gjøre. Bra matvareutvalg. Bra på ferskvare og sjeldne varer. De tar inn spesialvarer på bestilling. Dersom man er kokk eller mat interessert forsvarer det nok å benytte seg av Meny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 8. februar 2012 #54 Del Skrevet 8. februar 2012 Handler mest på Rema, dvs storhandel. Oversiktlige og store butikker, med greit utvalg. Har også Prix og Rimi i nærheten, men de når ikke samme nivå her, annet enn at Prix har bedre utvalg på grønnsaker, særlig krydderurter. Har andre butikker innen 20 minutters avstand, men dit drar jeg når jeg likevel skal til byen eller MÅ ha spesielle ting. Jeg storhandler av prinsipp ikke i de butikkene der man må putte på en 10er for å få handlevogn, sånn som COOP hypermarked. Der har de ofte gode tilbud, men de får jeg plass til i en kurv. Men det er også dårlig med varer der, de mangler ofte ting jeg skal ha. Så når jeg handler der, må jeg ofte til andre butikker i tillegg for å få tak i ting jeg skal ha. Dessuten liker jeg ikke coop kaffen, og det er også en grunn til å ikke handle hos Coop, Prix osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 8. februar 2012 #55 Del Skrevet 8. februar 2012 Vi har en veldig bra Rema-butikk et par steinkast fra der vi bor, og vi handler det meste der. Billige er de jo, også. Ellers handler vi et par ganger i måneden på Meny/Ultra. Men det er mer når vi skal ha noe spesielt. Spesielt Ultra har fantastisk utvalg. Men blir altfor dyr å bruke til dagligbutikk (og vi må ha bil for å kunne handle der). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #56 Del Skrevet 8. februar 2012 vi har kiwi, meny, rimi, rema, coop prix, og ica i grei nærhet (kiwi er nermest, de andre kjører vi forbi til/fra jobb) Handler nesten utelukkende på kiwi, fordi vi har trumphkort, og de har stort utvalg, greie priser, og det går som regel kjapt der. Rimien handler jeg stort sett aldri på, annet enn når jeg må, eller det er det letteste der og da. Kom nesten for sent til jobb en gang fordi de i kassa rota det til. Var en i køen foran meg som skulle betale med kort, så klarte hun i kassa å velge kontant. Hun som satt i kassa (når hun endelig gikk å satte seg, vi rakk jo å stå der et par min før noen kom) klarte ikke å rette opp i det, og hun ene som kunne det, var så forbanna treg at de ikke fikk henne ut i kassa på en god stund. Når hun først kom ut, var ikke hun heller helt sikker på hvordan man gjør det! Jeg skulle kjapt innom butikken for å ha en pakke sigaretter, ente med at jeg nesten ble stående der i et kvarter! Hadde jeg visst dette på forhånd, hadde jeg snudd å kjørt til en annen butikk, skulle ikke vært mulig å være såå treg. men der og da måtte jeg bare vente, for jeg hadde kommet for sent hadde jeg snudd etter at hun som skulle rette opp i det kom ut. Handler også en sjelden gang på meny eller ica pga utvalget, de har ofte mye bredere utvalg enn de andre butikkene her. Derimot er de også dyrere da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå