Gå til innhold

Hvilke matbutikk bruker du


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rema 1000 og Kiwi, selv om de er lengst unna.

Har en Rimi og en Joker rett utenfor døra nærmest, men Joker er så dyr at den blir bare brukt i nøden på søndager, og Rimien har jeg så utrolig mange dårlige erfaringer med (fælt personale) at den går jeg ikke inn døra på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innen grei avstand har jeg: Spar, Ica supermarked, Kiwi, Rema, Coop Extra og Coop Prix.

Jeg handler på Extra, Prix eller Ica, med den prioriteringsrekkefølgen. Extra er billigst og har bedre utvalg enn Prix. Jeg jobber på Prix, så handler der om det er noe jeg må ha rett etter jobb. Ica handler jeg på om det er noe spesielt jeg skal ha.

Spar handler jeg på om jeg går til butikken, siden den er den eneste innen gangavstand. Kiwi handler jeg kun på om jeg må ha noe på søndagen. Remaen handler jeg aldri på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest just words

Rema 1000 er den jeg bruker mest, fordi den ligger 1 minutt unna. Den er også billig og grei, god service. Men skal jeg ha fersk fisk og kjøtt, røkelaks, skinke og leverpostei etc i løs vekt og ellers litt gode mat varer kjøper jeg fra meny.. eller fra butikker som bare selger kjøtt og fisk, kommer an på hvor sent det er på dagen om disse er åpne eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop OBS: min favoritttbutikk. Stor og romslig butikk, lett å finne parkering (som er gratis), alltid mye digg på tilbud, generelt lave priser, hyggelig betjening, alltid rent og pent. Jeg kjører et kvarters tid hver uke for å handle her fremfor andre butikker.

- Minuset er at frukt og grønt ikke alltid lever opp til forventningene

Coop Mega: bra butikk med mye bra ferskvare, men generelt litt for dyrt

Coop Prix: billigere enn Mega, men også dårligere på varer

Rema: Her handler jeg stort sett bare på sommeren. Men da leverer de fantastisk med grillmaten sin. Jevnt over billig, men jeg har funnet ut at med tilbudene på obs, så er obs billigere.

Kiwi: Jevnt over billig, og en helt ok butikk. Men jeg har jo en forkjærlighet for obs, så jeg drar heller dit.

Ica: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir litt stressa av å være på Ica. Ting er liksom så feil plassert i forhold til andre butikker føler jeg. Ikke av de billigste, men med en del bra tilbud. De har en del varer som andre kjeder ikke har, så om jeg vil ha gode hermetiske varer eller oljer f.eks, så drar jeg til Ica.

Bunnpris, Rimi, Joker: Dyrt, sur betjening i butikkene her, dårligere utvalg av varer, så godt som aldri bra tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 3 Rimi'er her jeg bor, og i tillegg jobber jeg på en av dem, så det blir stort sett Rimi ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storhandler på Rema, kjøper kjøtt og ferskvare på Coop Mega, også handler jeg på Kiwi (nærmest) hvis det er bare noen småting jeg trenger. Handler aldri på Rimi, det er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Prix og Kiwi er de to som ligger nærmest så jeg bruker de to

noen ganger meny eller rema. Mest prix siden den ligger nærmest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen handler på Meny og Centra, jeg handler på Coop Mega og Ica Maxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i bygda mi så bruker jeg enten Prix eller rimi, ev kiwi visst vi kjører forbi der.

Er jeg f.eks i Sandnes så bruker jeg ICA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellabulla

Handler på Rema til vanlig, skal jeg ha noe spesielt drar jeg på Meny. Drar noen ganger til Obs på pallesalg, tar bussen som jeg uansett har kort til, så vinninga ikke går opp i spinninga :fnise:

Skal innrømme at jeg noen ganger drar innom Jokern og kjøper vårruller, mmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor bruker du den,fremfor noen andre?

Her har jeg fire matbutikker.

Det er rema,mega,kiwi og ica maxi

Kiwi er den som er nærmest der jeg bor. Kjører forbi den. grunnen er: de er veldig dårlig å prise varene sine. Orker ikke fly i kassen for å vite prisen. Stadig utsolgt for varer. Stort sett firstprice på middager.

Ica er noe dyr,men rikt utvalg,så jeg veksler mellom den og Rema. Rema blir det handlet basisvarer

Nå vet jeg hvor du bor. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler forresten mest på ICA Supermarked (siden jeg jobber der) og Bunnpris siden den er nærmest, men jeg foretrekker å handle på Obs! siden det er mange fine tilbud der hele tiden eneste ulempen er at det er ett stykke dit og uten bil, så er det vanskelig og storhandle, så da er liksom vitsen borte på en måte... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler mest på Kiwi siden den ligger nærmest. Bunnpris ligger forsåvdt like nære, men der er det endel dyrere. Hvis vi har bil handler vi på Rema 1000 eller Coop Obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silvermist

Stort sett Kiwi som ligger 100 m fra leiligheten. Ellers går jeg på Lerøy hvis jeg skal ha noe spesielt, fersk fisk, en god ost etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Vi storhandler en gang i uken på Coop Obs fordi de ofte har mange gode tilbud som vi sparer på og for å få brukt coop-kortet. Ellers så foretrekker jeg Rema 1000 pga billige priser, men også fordi de ansatte der alltid er så hyggelige og service-innstilte.

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rema hovedsaklig, grunnen er fryktelig lett. Det tar meg et minutt å gå dit. Og, jeg er mann - ergo lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Har prix ti min unna, kiwi 20-30min gåtur unna og rimi 14min med buss unna.

Hvis det bare er noen småting jeg trenger så drar jeg på Prix. Kiwi handler jeg ikke siden det er så langt unna. Rimi handler jeg middag og alt det nødvendige. Grunnen er fordi rimi har bedre utvalg enn den prix butikken som er ved meg. Dessuten har prix litt dyrere ting i forhold til Rimi.

Før når jeg bare handlet på prix og jeg f.eks skulle kjøpe poteter, gulrøtter, kålrot og noen andre småting ble sluttsummen nærmere 200kr. Når jeg kjøper de samme tingene på rimi kommer det på litt over 100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...