Gå til innhold

Hvor har du bøkene dine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De fineste bøkene er i en liten Expedithylle fra Ikea i stua. Kokebøkene i hyller på kjøkkenet. Pensumbøker og andre, gamle bøker i hyller på et kott, mange i esker på loft og i kjeller, mange er gitt bort, noen kastet og de fleste (og alle de siste) er på Kindle'n.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dem i hele huset - unntatt soverommet, faktisk. I stua har jeg bokhyllevegg. På gjesterommet 2 bokhyller og i gangen en. Soverommet mitt prøver jeg faktisk å holde bokhyllefritt ettersom bøker er støvsamlere av dimensjoner. :forvirret: Vil ha minst mulig som samler støv akkurat i det rommet.

Har aldri tenkt på at det ser rart ut å ha bøker noe sted som helst. Hos meg er de en naturlig del av interiøret og jeg ville syntes stua så tom og naken ut uten bokhyllene.

Skrevet

Bøkene mine er den fineste pynten jeg har, jo! Pensumbøker står på kontoret, kokebøker på kjøkkenet, innbundne bøker i en Billy-vegg på stua.

Akkurat som hos oss :)

Skrevet

Har så mange bøker at de er lettere fordelt rundt om kring. Noen er i bokhylla på stua,noen på kjøkkenet,noen på undomsrommene og resten pent fordelt i kjeller og soverom

Skrevet

på vei opp til stuen har vi en hylle i veggen (i trappen) og der har vi bøker.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg har en tremeters reol i stuen, fire "etasjer" med bøker. Den nederste delen består av skap og skuffer. På gjesterommet har jeg tre reoler, hver på 70 cm, smekkfulle av bøker nesten opp til taket. På soverommet har jeg to tilsvarende reoler, en på 80 cm, en på 70. Den smaleste går nesten opp til taket den også. Den bredeste er noe lavere på grunn av en lufteluke. I hallen har jeg to reoler på 80 cm og en på 70 cm. De to på 80 cm går nesten opp til taket, den minste noe lavere. På grunn av flytting har jeg mindre plass enn der jeg bodde tidligere, så jeg har også en bråte pappesker fulle av bøker stående i en bod. En del av disse er "arvegods" og ikke så interessante for meg, men jeg kan da ikke kaste dem heller.

På kjøkkenet har jeg en hjørnehylle med diverse koke- og bakebøker. Skam å si er de meget sjelden i bruk.

Endret av Belladonna
  • Liker 2
Skrevet

Inni et innebygd skap på soverommet og i kjelleren i esker. Hater bokhyller...ser rotete ut pga av alle forskjellige fargene og størrelsene.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Når ble det rart å ha bøker i stua?!?! Jeg har bøker over alt...stua, gangen, soverommet, kjøkkenet. Men så har jeg noen tusen bøker og ikke så stor plass også da...

Skrevet

Bøker er best i stua spørru meg. Jeg leser masse og har bøkene i stua. Lett tilgjengelig og ikke minst føler jeg meg veldig hjemme når det er bøker i rommet.

Drømmen er dog å ha et eget bibliotek for lesing, hvor det ikke er TV og andre forstyrrende elementer.

Skrevet

bøkene står i bokhylle"skap" (vitrineskap) i stua.

når jeg blir rik og får stort hus vil jeg ha en bok vegg i stua, evt et eget bibliotek :P

Gjest bazibaz
Skrevet

Jeg hadde bøkene i stua, men i den nye leiligheten passer de best i gangen. :)

Skrevet (endret)

Bor i en liten leilighet, med masse bøker og helt uten bokhyller. Bøker blir derfor oppbevart i et sirlig system under stuebordet, stablet oppå den gamle pc'n, oppå kjøleskapet, i ledige hyller i klesskapet, oppå kjøkkenbordet, på gulvet langs stuebord og vegger..

Endret av Snøvott
Skrevet

Vi har to bøker, en for førerkortet klasse B og en for buss. De står i boden.

Skrevet

Overfadermegalt er vel svaret.

Veggplassen i vår heim kommer til all tid til å bli en kamp mellom bilder&bøker - og til nå er det bildene som har vunnet kampen.

Har en haug i boden, har en haug plassert i et rom tilknyttet til stua i bokhyller fra gulv til tak og ellers ligger det slengt ei bok her og der.

Nå som vi skal bytte leilighet for en periode blir de færreste bøkene med på flyttelasset. Dakar bøkene.....når jeg blir stor skal jeg ha eget bibliotek og en superhøy vegg med spesialbygd giga bokhylle.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har store mengder med bøker. Loftstuen er dedikert til lesing og avslapping, husets mest brukte rom ;) Her er det en spesiallaget hylle langs hele veggen, ligner på denne men åpen løsning:

Hylle loftstue

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Overalt.. En stabel på soverommet, i vitrineskapet på stua, i flere hyller på kontoret mitt, i flere bokhyller i loftsstua. Og kokebøkene på kjøkkenet. Jeg er også blant dem som ønsker meg en hel vegg i stua satt av til bøker :) Fineste pynten som finnes.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Har hele tiden hatt bøkene mine i en reol på soverommet. Leser ikke så mye, men når det leses så blir det gjerne i senga. Nå vil jeg gjerne ha bort den reolen for bedre plass, og tenkte å flytte de inn til stua. Men det ser kanskje litt rart ut?

Hvor har dere bøkene deres? Jeg har ikke noe annet lagringsrom, hobbyrom eller noe sånt, så jeg kan ikke ha de der..

Soverommet, for det er der jeg hadde plass til bokhylla

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har favorittbøkene og de bøkene jeg skal lese på ei hylle i stua, resten er i bokser i kjelleren. Syns det kan være flott å ha fremme, men jeg gidder ikke å ha mer å tørke støv av enn jeg må... :gjeiper:

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg bor i et 18 kvm stor hybel, så mine bøker blir i den integrerte stua og soverommet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...