Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Madelene1
Skrevet

Jeg tror nøkkelen ligger i å poste mange bilder (de aller kjente bloggere har mange flere bilder enn tekst), evt. skrive om noe som provoserer eller lignende, slik at folk må gå innom for å lese det du har skrevet....

Bilder av alt og ingenting eller noe spesielt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilder av alt og ingenting eller noe spesielt?

Okei. Beklager dette er ikke ment frekt, emn det virker ikke som om du har satt deg så veldig godt inn i dette med blogg og hva som gjør seg på en blogg, og derfor tror jeg det skal holde hardt for deg. Gjør litt reaserch. Les blogger. Og ikke menst du må ha noe å blogge om, ikke bare blogge for å blogge.

• Liker 8
Skrevet

Jeg ligger på topplista på blogg.no. Startet å blogge på ungdomsskolen og går nå siste året på vgs så det tok sin tid før det tok av for å si det slik. Det som hjalp meg var at jeg ble kjent med noen bloggere med fler lesere som linket til meg (disse var folk jeg kjente irl). Det tok litt av da jeg reiste på utveksling fordi jeg fikk mange google-treff fra folk som søkte etter samme ting.

Men vil legge til at det slettes ikke er så enkelt å tjene PENGER på blogg. Du kan få avtaler med enkelte modersider (feks side2/nettavisen), og vil da få betalt iflg. kontrakt med skattetrekk som en vanlig lønn. Dette er det enkleste, men er ikke sånn veeeldig inntektsgivende med mindre du er på absolutt topp. Ellers er det vanskelig å få tjent penger. Særlig fordi forbrukerombudet/skattemyndighetene slår hardt ned på sponsede innlegg. De som tjener mye kan jo feks starte et eget firma, men det er jo nokså tungvindt for meg som bare er vgs-elev, og dermed ikke har tid til å investere så mye i bloggen. Så jeg må holde meg innenfor visse beløp.

Det letteste er å få gratis ting. Det har ramlet inn i postkassen min. For det meste er det kosmetikk og ting fra relativt useriøse firma som håper at jeg vil skrive om produktene deres (de kan jo ikke BE meg om det, da jeg alltid svarer nei fordi jeg ikke orker å skatte/føre inn det jeg tjener på det på riktig måte), men jeg kan heller ikke stoppe strømmen, for det kommer som sagt selv om jeg ikke har kontakt med firmaene.

Ellers er det snakk om at jeg får en lønn på kanskje noen tusen i måneden. Men jeg hadde ikke orket å drive med det dersom jeg ikke likte det. En får jo mye mer igjen for det om man får seg en jobb, for blogging tar tid. Jeg bruker mye energi på å finne ut hva jeg skal skrive om, og er jeg uinspirert får jeg mindre utbetalt.

• Liker 2
Skrevet

Selv om det ikke er en overraskelse, så er det likevel godt å høre at det er oppdiktet image :gjeiper:

Ja :fnise:

Nå er det en del år siden jeg så dem, men den Heidi jeg kjente var ei "søt litta jente" men ingen meninger what so ever.

Skrevet

Hvis jeg skulle lest bloggen din, så måtte du ha gjort skikkelig arbeid med den.

Du måtte blogget om noe jeg synes er skikkelig kult, interessant, oppsiktsvekkende osv. Hvis du blogger om noe jeg interesserer meg for, så må du vite mer om det temaet enn meg, du må være i forkant med tester og nyheter, og blabla. Så hvis du skal blogge om feks trening, bør du vite mer enn meg om det, og du må fenge meg, og få meg til å fortsette å lese bloggen din.

Om du blogger om sminke, så er gode bilder _dødsviktig_, dårlige bilder er drepen, for det viser ikke sminken og huden skikkelig frem.

Osv.. :)

• Liker 2
Gjest Madelene1
Skrevet

Okei. Beklager dette er ikke ment frekt, emn det virker ikke som om du har satt deg så veldig godt inn i dette med blogg og hva som gjør seg på en blogg, og derfor tror jeg det skal holde hardt for deg. Gjør litt reaserch. Les blogger. Og ikke menst du må ha noe å blogge om, ikke bare blogge for å blogge.

Leste du første innlegget før du svarte?

Skrevet

Leste du første innlegget før du svarte?

ja!

• Liker 2
Skrevet

One more time.

Har lest det flere ganger jeg. Hva vil du frem til?

At du sa du ikke kunne noe om det? vel, og da svarer jeg med at jeg tror det blir vanskelig å komme noe sted når man er så uvitende (i blogg verden, ikke ellers)som du virker her.

• Liker 3
Gjest Madelene1
Skrevet

Har lest det flere ganger jeg. Hva vil du frem til?

At du sa du ikke kunne noe om det? vel, og da svarer jeg med at jeg tror det blir vanskelig å komme noe sted når man er så uvitende (i blogg verden, ikke ellers)som du virker her.

Jeg vil frem til det jeg skriver i første innlegget! :roll:

Gjest Madelene1
Skrevet

Jeg ligger på topplista på blogg.no. Startet å blogge på ungdomsskolen og går nå siste året på vgs så det tok sin tid før det tok av for å si det slik. Det som hjalp meg var at jeg ble kjent med noen bloggere med fler lesere som linket til meg (disse var folk jeg kjente irl). Det tok litt av da jeg reiste på utveksling fordi jeg fikk mange google-treff fra folk som søkte etter samme ting.

Men vil legge til at det slettes ikke er så enkelt å tjene PENGER på blogg. Du kan få avtaler med enkelte modersider (feks side2/nettavisen), og vil da få betalt iflg. kontrakt med skattetrekk som en vanlig lønn. Dette er det enkleste, men er ikke sånn veeeldig inntektsgivende med mindre du er på absolutt topp. Ellers er det vanskelig å få tjent penger. Særlig fordi forbrukerombudet/skattemyndighetene slår hardt ned på sponsede innlegg. De som tjener mye kan jo feks starte et eget firma, men det er jo nokså tungvindt for meg som bare er vgs-elev, og dermed ikke har tid til å investere så mye i bloggen. Så jeg må holde meg innenfor visse beløp.

Det letteste er å få gratis ting. Det har ramlet inn i postkassen min. For det meste er det kosmetikk og ting fra relativt useriøse firma som håper at jeg vil skrive om produktene deres (de kan jo ikke BE meg om det, da jeg alltid svarer nei fordi jeg ikke orker å skatte/føre inn det jeg tjener på det på riktig måte), men jeg kan heller ikke stoppe strømmen, for det kommer som sagt selv om jeg ikke har kontakt med firmaene.

Ellers er det snakk om at jeg får en lønn på kanskje noen tusen i måneden. Men jeg hadde ikke orket å drive med det dersom jeg ikke likte det. En får jo mye mer igjen for det om man får seg en jobb, for blogging tar tid. Jeg bruker mye energi på å finne ut hva jeg skal skrive om, og er jeg uinspirert får jeg mindre utbetalt.

Oi. Takk for et fantastisk svar! :)

Gjest Apophis
Skrevet

Heidi Olsen sier jeg bare.

Jeg kjente henne da jeg gikk på ungdomsskolen, hun er søskenbarnet til min eks-venninne.

Hun player, hun er langt ifra slik i virkeligheten. Hun har tjent en god del masse penger på tulle bloggingen sin.

Men så er det gjerne slik at om man later som man er dummere enn eit brød, så ender man før eller siden opp med å være det også. Også kan det umulig være spesielt kjekt seinere i livet når ingen tar ho seriøst og sammenligner intelligensen hennes med brødsmulene man føyser av bordet etter frokosten.

-

Vel, om du er ute etter å tjene store penger på blogg.. Det er garantert lettere å skaffe seg ein jobb, i kassa på Rimi eller noe f.eks. Og det tar nok kortere tid enn å prøve å albue seg ein vei til topplista - for man tjener neppe de store summene på å ligge lavt på listene.

Hva skal du evt. skrive? Tja, du må skrive om noe du kan noe om eller som du holder på å lære, noe som folk er interessert i å lese om. Og gjerne ha ein liten vri på det, slik at du ikkje bare er eit fjes i mengden av bloggere innen samme sjanger. Hvordan? Tja, de fleste populære bloggere skriver ikkje kjempelange tekster, men har korte tekster og mange store, fine, klare bilder.

Skrevet

Det tar tid å opparbeide seg lesere, og veldig mange sponsorer vil ikke hjelpe deg med mindre man har et visst antall lesere hver dag.

Før hadde jeg ca. 250-300 unike lesere om dagen, og hørte rundt om det var mulighet for å bli sponset, men de nesten ingen svarte engang.

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Jeg ser du er 90 modell og mamma, regner du skal kjøre på med mammablogg? Vil du mest sannsynlig ødelegge fremtiden din, bli hatet, sitte hundrevis av timer foran pcen, kritisert til det uendelige for noen skarve tusen i måneden? Be my guest

Om jeg tar feil og du skal blogge om noe vettugt sier jeg kjør på, men jeg tror ikke blogger som handler om politikk, trening, teknologi osv tjener spesielt mye penger her i Norge.

• Liker 3
Gjest Madelene1
Skrevet

Jeg ser du er 90 modell og mamma, regner du skal kjøre på med mammablogg? Vil du mest sannsynlig ødelegge fremtiden din, bli hatet, sitte hundrevis av timer foran pcen, kritisert til det uendelige for noen skarve tusen i måneden? Be my guest

Om jeg tar feil og du skal blogge om noe vettugt sier jeg kjør på, men jeg tror ikke blogger som handler om politikk, trening, teknologi osv tjener spesielt mye penger her i Norge.

Nei, jeg vet ikke hvilken type blogg det blir.. Kosmetikk, velvære, min datter o.l.. Det må vel ikke bare være et tema??

Jeg har ikke tid til å sitte hundrevis av timer framfor dataen uansett, så det kommer aldri til å skje. hehe.

Hvorfor ødelegger jeg livet mitt og hvorfor kommer jeg sannsynligvis til å bli hatet?? :klo: Jeg er mor og har ikke tenkt å dumme meg ut liksom. :P hehe

Skrevet

Nei, jeg vet ikke hvilken type blogg det blir.. Kosmetikk, velvære, min datter o.l.. Det må vel ikke bare være et tema??

Jeg har ikke tid til å sitte hundrevis av timer framfor dataen uansett, så det kommer aldri til å skje. hehe.

Hvorfor ødelegger jeg livet mitt og hvorfor kommer jeg sannsynligvis til å bli hatet?? :klo: Jeg er mor og har ikke tenkt å dumme meg ut liksom. :P hehe

Kremt, det er veldig vanskelig å si dette på en saklig måte uten å henge ut noen, men jeg skal prøve. Har du hørt om Malin elsker Lucas, og Victoria Isadora, og hun der bloggeren med barn som tigget penger så moren kunne ta førerkort etter stefarens død? Det er folk som har driti seg så inn i helvete ut at de har rævkjørt alle muligheter for å bli tatt seriøst ever igjen.. Det er nok det folk her tenker på, i dag er det dessverre slike som selger.

• Liker 1
Gjest Madelene1
Skrevet

Kremt, det er veldig vanskelig å si dette på en saklig måte uten å henge ut noen, men jeg skal prøve. Har du hørt om Malin elsker Lucas, og Victoria Isadora, og hun der bloggeren med barn som tigget penger så moren kunne ta førerkort etter stefarens død? Det er folk som har driti seg så inn i helvete ut at de har rævkjørt alle muligheter for å bli tatt seriøst ever igjen.. Det er nok det folk her tenker på, i dag er det dessverre slike som selger.

Oi, såpass ja. Nei, jeg har aldri i mitt liv lest en annens blogg før.

Skrevet (endret)

Er du flink til å lage mat? Kan du utvikle nye oppskrifter? I så fall kan matblogg kanskje være en mulig løsning. Det finnes jo etter hvert en del gode matblogger tilgjengelig.

Edit: skrivefeil

Endret av Perelandra
Skrevet (endret)

Du kommer bare til å bli en av de tragiske unge mødrnee som utleverer seg alt for mye og ikke tjener noenting.

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet

Er du flink til å lage mat? Kan du utvikle nye oppskrifter? I så fall kan matblogg kanskje være en mulig løsning. Det finnes jo etter hvert en del gode matblogger tilgjengelig.

Edit: skrivefeil

Tro meg; å starte matblogg er ikke veien til rikdom. :ler:

Hilsen ganske kjent matblogger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...