Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg er altså interessert i erfaringer med slyngevugge. Og om det av ergonomiske årsaker kun bør brukes ved dagsoving eller om den kan brukes hele natta? Jeg tenkte i så fall å sy selv, etter denne oppskriften.

Jeg har en baby som helst bare vil sove inntil oss eller i bevegelse, og selv om jeg i utgangspunktet vil gi ham masse nærhet (bæres en del i sjal på dagtid osv), går det vel mye utover min søvn å ha ham så nær meg nattestid som når han sover i dobbeltsenga. Dvs. spesielt nå for tiden når han er småtett i nesa og lager masse lyder når han sover. Når jeg ammer ca. annen hver time natta gjennom, vil jeg gjerne sove når han sover... Håpet hadde også vært å slippe å bruke så lang tid på legging om kvelden, siden han stort sett sovner kjempefort når han blir gynget på et eller annet vis. Vi burde jo hatt vanlig vugge i stedet for sprinkelseng nå i starten innser jeg, men pga. plassmangel er ikke det mulig (sprinkelsenga har vi en egen løsning for, selv om den akkurat nå ikke er i bruk).

I tillegg har jeg hørt at babyen i slyngevugge lettere kan ligge med hodet litt hevet, som er bra for tett nese.

Så, anbefales dette? Og til nyfødte? Den aktuelle babyen er nå 1 mnd gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...