Gå til innhold

Rimelig flytting..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal flytte fra Bodø til Moss. Med hvitevarer, sofaer, seng, et par kommoder og reoler, samt diverse småting.

Hvor mye må vi regne med at det vil koste?

Og hva slags muligheter har vi?

Hos et flyttebyrå er prisen 23000 kr. Det er veldig dyrt synes jeg...

Det vi trenger er noen som kan frakte, de trenger ikke å pakke ned, sette ting på plass i ny bolig osv.

Er det mulig å ha flyttelasset på (gods)tog? Er det og veldig dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde ikkje vore aktuelt å selje det du har der oppe, og så heller kjøpe nytt (/brukt) i Moss-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikkje vore aktuelt å selje det du har der oppe, og så heller kjøpe nytt (/brukt) i Moss-området?

Har tenkt på å selge noe. Men tviler på at noen vil kjøpe tingene. Nyere og finere selges nærmest gratis på finn.no har vi sett. Det er uansett noen få store ting vi vil ta vare på, samt masse bøker, albumer, pynteting osv.

Hvor mye kan man spare på mindre flyttelass? Personbil fungerer jo uansett ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å selge noe. Men tviler på at noen vil kjøpe tingene. Nyere og finere selges nærmest gratis på finn.no har vi sett. Det er uansett noen få store ting vi vil ta vare på, samt masse bøker, albumer, pynteting osv.

Hvor mye kan man spare på mindre flyttelass? Personbil fungerer jo uansett ikke..

Personbil med hengar, då? Evt varebil med hengar, om de får tak i det. Mogleg at de må leige/låne ein sjåfør med rett førarkort, men eg klarer ikkje heilt å sjå føre meg at det skal kome opp i 23 000 uansett, dersom de finn ein god ven/bekjent som synest turen i seg sjølv kan vere ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At flytting er dyrt, er altså ingen tvil om....men det dere kan vurdere, er å kjøpe en rimelig varebil i Bodø, kjøre den ned selv, for så å selge den når dere har kommet frem og fått pakket ut....

Dere kan jo kanskje risikere å tape noen kroner, men kjøper dere en billig bil, vil jo tapet kanskje ikke bli så stort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan også leie stor bil der oppe som kan leveres der dere skal til. Enklere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte meg en henger med hatt da jeg flyttet, og solgte den når jeg var fremme til samme pris. Gikk så fint så. Gratis flytting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan også leie stor bil der oppe som kan leveres der dere skal til. Enklere det.

Men slik billeige kostar òg veldig mykje når ein skal så langt, skal levere annan stad enn ein henta, må ha ein stor bil og må ha den i fleire døgn.

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut oppdraget på en anbudsside da vel! Sikkert noen som ikke har noe annet å finne på som kunne tenkte seg noen tusenlapper for å kjøre et lass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at et flyttebyrå kjører et flyttelass den andre veien.

Er datoen fastspikret?

Kan bli billigere å leie en varebil og kjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra flytteeksperten her i huset; du har fått en pris som antagelig er for ca 20-25 kubikk som skal flyttes. Det er sjåfør som skal ha lønn,evt hjelpemann på begge steder, diselutgifter alene blir kjapt 5000,og MVA utgjør kanskje en god slump her også?Er det utenfor høysesong er det litt dyrt, men er det om sommeren skal du lete en god stund eller ha en god porsjon flaks for å få det billigere.

Men om du får til transport selv, sørg i allefall for å få pakket møblene inn slik at de ikke står og skraper mot hverandre mil etter mil. For de skal kjøres langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ikke dyrt! Regn på om du skal kjøre det nedover selv, med bil- og hengerleie, tapt arbeidstid på pakking og flytting, bensin- og matutgifter t/r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen! Mange gode tips her.

Personbil med hengar, då? Evt varebil med hengar, om de får tak i det. Mogleg at de må leige/låne ein sjåfør med rett førarkort, men eg klarer ikkje heilt å sjå føre meg at det skal kome opp i 23 000 uansett, dersom de finn ein god ven/bekjent som synest turen i seg sjølv kan vere ok...

Personbil med henger blir nok for lite. Men varebil (evt. med henger) bør gå bra.

Hvor stor varebil kan en med vanlig B-førerkort kjøre?

Og hvor kan man få tak i en sjåfør som er interessert i å kjøre så langt?

Dere kan også leie stor bil der oppe som kan leveres der dere skal til. Enklere det.

Kjenner du til noen nettsider vi bør sjekke ut?

Tips om anbudsside, MariaHan?

Ble tipset om trailere som uansett skal samme vei. Kan det være en ide?

Og hvordan måler vi for å regne ut kubikkmeteren på flyttelasset..?

Hvem kan vi kontakte som har peiling på flytting og hva som er beste løsning? Vi har ikke flyttet langt før og aner ikke hvor vi skal starte...

Kan noen sette opp noen punkter over hva vi må tenke på og i hvilken rekkefølge vi bør gjøre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange løsninger. Men om dere f.eks får plass på en trailer som kjører vanlig gods, sørg for skikkelig innpakking av varene, vær klar over at mange firmaer da vil ha det stablet på paller ( da blir det for flere kubikk av det enn om det stuves som flyttegods, paller med flyttegods kan ikke sette oppå hverandre)og sørg for at lasset blir delt av fra annet gods med løse vegger el for å forhindre skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er alltid lurt å prøve å få arbeidsgiver å betale. Da jeg bytta jobb sist (som medførte flytting fra Bergen til Oslo) fikk jeg inn i ansettelsesavtalen min at arbeidsgiver betalte flyttekostnadene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...