Gå til innhold

Spise lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske overvektig og vil fort ned på kort tid, er noe jeg skal som jeg ønsker å være litt mindre til.

Hva da om jeg spiser veldig lite fram til dette, snakker om en salat om dagen ca.

Jeg regner med at jeg vil gå ned og at jeg vil gå opp igjen når jeg begynner å spise igjen, men har da tenkt å spise en del sunnere enn jeg gjør nå.

Men vil dette tulle med forbrenningen min? Har lest og hørt begge deler nemlig.

Jeg er alt for glad i mat for å få en spiseforstyrrelse for de som er redd for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du være for glad i mat til å få en spiseforstyrrelse, men allikevel vurdere å spise bare en salat om dagen? Dette er ikke noe du bør satse på, gå heller ned i vekt på en sunn måte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske overvektig og vil fort ned på kort tid, er noe jeg skal som jeg ønsker å være litt mindre til.

Hva da om jeg spiser veldig lite fram til dette, snakker om en salat om dagen ca.

Jeg regner med at jeg vil gå ned og at jeg vil gå opp igjen når jeg begynner å spise igjen, men har da tenkt å spise en del sunnere enn jeg gjør nå.

Men vil dette tulle med forbrenningen min? Har lest og hørt begge deler nemlig.

Jeg er alt for glad i mat for å få en spiseforstyrrelse for de som er redd for det.

Hvor lenge har du tenkt å bare spise en salat til dagen, egentlig? Og hvorfor tenker du at det skal du klare?

Hvordan har du tenkt å få energi til alle hverdagens gjøremål, og ikke minst denne tingen som du ønsker å være litt mindre til?`

Begynn heller allerede i kveld med å spise sunt og balansert og gå jevnt og trutt ned i vekt.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Ville startet med å spise sunnere i stede for å sulte meg på én salat om dagen. Lagt opp dagene med trening og sunne og varierte måltider. (spise til ca samme tid hver dag, mer fiber, hvitt kjøtt, frukt og grønt)

Skrevet

At du gidder. En salat om dagen? Du kommer til å sprekke i løpet av en dag :gjeiper:

Skrevet

Det tar for lang tid! Jeg skal litt ned, fort. Skal prøve i en mnd.

Etter jeg har gjort det skal jeg gjøre det på den sunne måten. Jeg har nok fett som kan gjøres om til energi til å klare dagene. Og blir det for ille så får jeg spise litt ekstra.

Skrevet

At du gidder. En salat om dagen? Du kommer til å sprekke i løpet av en dag :gjeiper:

Jeg har allerede holdt på i tre dager. Det går enda.

Jeg er fryktelig sta da, hjelper nok litt det.

Skrevet

Det tar for lang tid! Jeg skal litt ned, fort. Skal prøve i en mnd.

Etter jeg har gjort det skal jeg gjøre det på den sunne måten. Jeg har nok fett som kan gjøres om til energi til å klare dagene. Og blir det for ille så får jeg spise litt ekstra.

For noe tull. Du kan ikke leve på luft og kjærlighet i en måned. En dag, ja. Men dette prosjektet vil ikke lykkes. Du vil enten sprekke, eller du vil bli syk.

Jeg oppfordrer deg innstendig til å la være.

• Liker 1
Skrevet

For noe tull. Du kan ikke leve på luft og kjærlighet i en måned. En dag, ja. Men dette prosjektet vil ikke lykkes. Du vil enten sprekke, eller du vil bli syk.

Jeg oppfordrer deg innstendig til å la være.

Mulig jeg sprekker ja, men jeg skal prøve.

Har jo ikke tenkt å fortsette i en evighet, bare en mnd.

Skrevet

Høres ut som en usedvanlig dårlig idé. Du kommer til å bli svimmel, sliten, grinete og kvalm.

Det må da være mye bedre å spise sunt og å trene? Hvis du er så sta så greier du det også :)

Skrevet (endret)

Du må jo selv høre hvor ut på bærtur dette er. I sekundet du spiser noe som IKKE er salat så vil fettcellene dine SUGE til seg overskudd og du vil ese ut som en ballong+litt til.

Det noen ikke forstår er at det ikke finnes snarveier til en slank, FRISK og sprek kropp. Om du er overvektig og raser ned i vekt så er det mye vann og muskelmasse som vil gå tapt, så ikke bare blir du tynnfeit med masse hud og fett som henger og slenger fordi du går for fort ned, men du vil også kunne ende opp med spiseforstyrrelser.

Og ja; Alle med spiseforstyrrelser elsker mat: det er derfor de tar "kontroll" på matinntaket og nekter seg mat fordi maten de elsker er "fienden". Så du må gjerne leve i en rosa boble og tro at du ikke kan få spiseforstyrrelser, det er slik en havner i fella.

Så i tillegg til at du nå er underernært og har mistet kontroll på deg selv, kroppen og sinnet ditt, så har du en syk kropp som produserer dun(også i ansiktet) for å beskytte seg mot kulde, samt at du er utsatt for beinskjørhet og sviktende organer.

Endret av *Maja*
Skrevet

Å spise kun en salat på en dag, er sykt. Du må få i deg mer. Kroppen din kommer uansett ikke til å klare det. Spis heller vanlig og sunn mat, og tren i tillegg. blir bekymret når jeg ser slike innlegg.

Skrevet

Hvis jeg holder på lenge så er jeg enig i at det gir bivirkninger, men en mnd!

Jeg tror dere overdriver sterkt her.

Men spørsmålet mitt var om det tuller med forbrenningen min, som de sier det gjør med jojo slanking.

Skrevet

Hvis jeg holder på lenge så er jeg enig i at det gir bivirkninger, men en mnd!

Jeg tror dere overdriver sterkt her.

Men spørsmålet mitt var om det tuller med forbrenningen min, som de sier det gjør med jojo slanking.

Som jeg skrev; du kommer til å få jojoeffekt fordi fettcellene dine ikke kvitter seg med fett på en normal måte og vil da suge til seg og ese enda mer ut slik at du mest sannsynlig blir fetere enn du var i utgangspunktet.

Skrevet

Å spise kun en salat på en dag, er sykt. Du må få i deg mer. Kroppen din kommer uansett ikke til å klare det. Spis heller vanlig og sunn mat, og tren i tillegg. blir bekymret når jeg ser slike innlegg.

Tro meg, du trenger ikke å bekymre deg over meg. Jeg er ikke en ung jente heller.

Som sagt så skal jeg gå over til å spise sunt etter denne mnd, siden jeg skal noe da og ønsker å gå ned litt til dette.

Hvorfor vil ikke kroppen min klare det? Det er snakk om en kort periode.

Skrevet

Som jeg skrev; du kommer til å få jojoeffekt fordi fettcellene dine ikke kvitter seg med fett på en normal måte og vil da suge til seg og ese enda mer ut slik at du mest sannsynlig blir fetere enn du var i utgangspunktet.

Regner med å gå opp litt når jeg begynner å spise mer igjen ja. Men så sant jeg da spiser sunt selvsagt.

Skrevet

Hvorfor kan ikke de som vil ned i vekt, gi en innsats? Blir direkte irritert av overvektige som klager over at de er overvektige, men gir ikke en innsats.

Spis sunt, små måltider ofte, da vil forbrenningen bli bra. TREN!!

Sunt kosthold og trening er det eneste som hjelper når du vil ned i vekt. Når du spiser kun en salat om dagen, vil du da gå opp i vekt når du starter spise normalt igjen. :klaske:

Skrevet

Jeg spiser ett måltid om dagen for tiden, gjerne halvannen kyllingfilet med brokkoli ved siden av, eller en kyllingsalat med fetaost.

Jeg har gått ned tolv kilo på en drøy måned.

Skrevet

Gjorde for øvrig dette også for fire år siden, da gikk jeg ned 20 kilo. Gikk opp igjen tre av de da jeg begynte å spise igjen, og holdt vekta siden.

Nå er det gravidkiloene som skal bort.

Skrevet

Slutt å prat om ting du ikke har peiling på.

Kroppen vet da ikke forskjell på kilo som forsvinner på en sunn måte og kilo som forsvinner på en usunn måte.

Om en går ned ett kilo i uka fordi en spiser fjorten ganger om dagen og trener mer, eller fordi en kun spiser ett mpltid om dagen er da ett fett.

Du er så irriterende.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...