Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte hun i kveld. Jenta som hadde perfekt utseendet i forhold til "ønskelisten" min. Prata en del med hu og hu virker oppriktig interessert i hva jeg hadde å si. Det var derimot et problem som jeg såg med henne, hun røykte.

Spørsmålet mitt er følgende: Er/ville dette vært en dealbreaker for deg?

Beklager evnt. skrivefeil, er forsatt litt brisen... (Tidlig kveld grunnet litt viktig dag i morgen).

:skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, røyking er negativt på flere måter, men dersom det er en person som kan begrense røykingen sin i samvær med meg, ville jeg kanskje gitt det en sjangs.

Skrevet

Sier ikke selv at det ville vært en dealbreaker men er interessert i å høre på andre personers tanker om temaet. Sier for all del IKKE at røykere er dårlige personer på noen som helst måte, noen av mine beste vinner røyker/har røyket så.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Røyk og snus er fullstendig uaktuelt hos en partner for mitt vedkommende.

Endret av Belladonna
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Da jeg røyket kunne jeg nok ikke vært sammen med en som ikke røyket. Nå når jeg har sluttet kan jeg ikke tenke meg å være sammen med en som røyker.

Må være lov det...?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke engang ONS med folk som røyker. Og ja, jeg sjekker om de røyker først.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Møtte hun i kveld. Jenta som hadde perfekt utseendet i forhold til "ønskelisten" min. Prata en del med hu og hu virker oppriktig interessert i hva jeg hadde å si. Det var derimot et problem som jeg såg med henne, hun røykte.

Spørsmålet mitt er følgende: Er/ville dette vært en dealbreaker for deg?

Beklager evnt. skrivefeil, er forsatt litt brisen... (Tidlig kveld grunnet litt viktig dag i morgen).

:skravle:

Forstår veldig godt om dette er en dealbreaker for deg ja. Det har blitt det for meg iallefall. Men det kommer litt an på røykerens holdning til røyk. Noen røykere røyker bare litt og de tar hensyn til andre og de er selv enige i at det er galt å røyke. Da kan jeg tåle det, men dersom røykeren er forkjemper for sin rett til å røyke, mener røykeloven er teit, eller absolutt ikke har noen intensjoner med å i det hele tatt prøve å slutte. Da er det kroken på døra.

Endret av BettyBoop
Skrevet

Det ville vært en dealbreaker. Har prøvd, og det å alltid føle trang til å pusse tennene etter å ha kysset er ikke noe jeg gidder i lengden.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor røyk må være en deal breaker (ja, røyker selv, men...)

Om man røyker er ikke det en stor del av hvordan man er som person. Som blant ikke røykere finnes det utrolig mange personligheter, og ved å avfeie noe ved å unngå folk som røyker vil du miste mange gode vennskap/forhold.

Men, merker selv godt at røyk lukter/smaker vondt men det er jo ikke det som definerer en person. Det er noe man gjør, som å drikke alkohol, bare for å ta det eksempelet. De fleste som røyker klarer fint å begrense det hvis man er rundt andre som ikke røyker og syntest det er ubehagelig, og da tenker jeg på hjemme/inne hos folk, ikke uteplasser til kafeer/utesteder.

Må bare legge til at jeg er selv veldig glad for røykeloven; røyk i lukkede rom er vondt og surt.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor røyk må være en deal breaker (ja, røyker selv, men...)

Om man røyker er ikke det en stor del av hvordan man er som person. Som blant ikke røykere finnes det utrolig mange personligheter, og ved å avfeie noe ved å unngå folk som røyker vil du miste mange gode vennskap/forhold.

Men, merker selv godt at røyk lukter/smaker vondt men det er jo ikke det som definerer en person. Det er noe man gjør, som å drikke alkohol, bare for å ta det eksempelet. De fleste som røyker klarer fint å begrense det hvis man er rundt andre som ikke røyker og syntest det er ubehagelig, og da tenker jeg på hjemme/inne hos folk, ikke uteplasser til kafeer/utesteder.

Må bare legge til at jeg er selv veldig glad for røykeloven; røyk i lukkede rom er vondt og surt.

Det kommer som sagt veldig an på holdningene til røykeren. Og en storrøyker lukter jo vondt. Han kan være så fantastisk som bare det, men det at det lukter gammel røyk av han hele tiden er ganske uappetittlig, men det og kommer jo an på hvor mye h..n røyker.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Røyk og snus er uaktuelt her og.

• Liker 1
Skrevet

Røyk og snus er for meg et definitivt nei!

Skrevet

Det kommer som sagt veldig an på holdningene til røykeren. Og en storrøyker lukter jo vondt. Han kan være så fantastisk som bare det, men det at det lukter gammel røyk av han hele tiden er ganske uappetittlig, men det og kommer jo an på hvor mye h..n røyker.

Skjønner godt hva du mener, men de fleste er jo ikke storrøykere (kommer jo selvfølgelig ann på hva du ligger i begrepet) og ja, klær lukter. Men en ting er jo hvordan folk røyker på byn i forhold til ellers i uken. Normalt bløir det mye på byn, og en god del mindre i hverdagene. Å avfeie en kjekk/fantastisk gutt fordi han er stor røyker i helgene blir jo da litt feil.

Men igjen, om han da er det hele tiden og ikke klarer i ta noe hensyn, a la må røyke hvert 30 min. så skjønner jeg godt at det vil bli et problem.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Skjønner godt hva du mener, men de fleste er jo ikke storrøykere (kommer jo selvfølgelig ann på hva du ligger i begrepet) og ja, klær lukter. Men en ting er jo hvordan folk røyker på byn i forhold til ellers i uken. Normalt bløir det mye på byn, og en god del mindre i hverdagene. Å avfeie en kjekk/fantastisk gutt fordi han er stor røyker i helgene blir jo da litt feil.

Men igjen, om han da er det hele tiden og ikke klarer i ta noe hensyn, a la må røyke hvert 30 min. så skjønner jeg godt at det vil bli et problem.

Når jeg snakker storrøyker så snakker jeg en som røyker 20-40 hver dag. Som er skikkelig avhengig og må røyke fast.

• Liker 1
Skrevet

Definitivt nei for meg også.. helt til jeg møtte en fantastisk fyr som tilfeldigvis røyker. :filer: røyken er ikke ham, og jeg vet han kommer til å slutte :jepp: du får håpe på det samme ;)

• Liker 3
Skrevet

Når jeg snakker storrøyker så snakker jeg en som røyker 20-40 hver dag. Som er skikkelig avhengig og må røyke fast.

[/quote20 - 40 røyk er veldig mye; de fleste røyker ikke så mye. 20 kanskje, men ikke mer. Kanskje med alkohol inni bildet blir det mer, men det er jo ikke hver dag.

Men tilbake til topic: å la røyk være en dealbreaker for et potensielt forhold er bare dumt. Om du ikke røyker selv er det gode muligheter for at jenten vil trappe ned/ evt. slutte for din del etter en stund. Er ikke tvil på at man røyker mer med andre som har samme uvane, enn med folk som ikke har den. =)

Skrevet

Uproblematisk, med mindre det er snakk om skikkelig kjederøyking. Så lenge man klarer å ta hensyn, er det vel opp til ham selv.

Gjest SemperFi
Skrevet

Da er hun neppe verdt din tid, eller du hennes om det er røyk som hindrer.

Du kan gjøre begge en tjeneste med å droppe de hele.

• Liker 1
Skrevet

Ser det at det er ikke kun eg som ser på det som en negativ egenskap og godt er det. Som sagt så er det ikke en dealbreaker for meg personlig men det er negativt. Godt er forøvrig det for ellers hadde hun virket perfekt, og noe sånt skal tydeligvis ikke finnes i vår verden :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...