Redhead Skrevet 5. januar 2004 #1 Del Skrevet 5. januar 2004 Åh som jeg gruer meg til i morgen . Da er det minstens første ordentlige dag hos dagmamma. Dvs. jeg skal være der en times tid før jeg drar på jobb, først på onsdag drar jeg rett etter at han er levert. Vi var der i dag og han satt nærmest oppå meg, som om han skjønner at det er noe spesielt med hun som skal være dagmamma. Vanligvis er han veldig sosial og aktiv når vi er på besøk, men ikke hos henne. Vi har vært der flere ganger og han treffer henne ofte så hun er ikke ukjent, men det stikker i hjertet når jeg tenker på at jeg må forlate han i morgen. Hun har t.o.m passa han en hel dag for ikke lenge siden, det gikk bra men han var kjempesint ei lang stund på ettermiddagen. Det går seg nok til, men jeg tenker så mye på det at jeg har helt vondt i magen. Gruer mye mer nå enn da eldstemann skulle begynne hos dagmamma, men jeg må jo på jobb. Dagamman er kjempesnill og flink så det er ikke der det ligger hos meg, men det er noe med det å gå fra den lille hjerteknuseren . Uff ja, nå klager jeg fælt, men tror jeg trenger litt oppmuntring jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 5. januar 2004 #2 Del Skrevet 5. januar 2004 Ungen din merker godt dine følelser overfor denne dagmamma'n. Så hvis du ikke er 100% fornøyd, så se videre... Det kommer til å bli et herk for dere dersom du skal ha en innstilling om at dette ikke er helt rett, og omtrent gråter selv før du er ute av døren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 5. januar 2004 #3 Del Skrevet 5. januar 2004 Det var kanskje litt ufint skrevet. Men jeg har vært dagmamma, og det er det værste når mora ikke synes en er bra nok. Stemningen merker dagmamman også... Jeg sa fra meg en dagmamma-unge en gang, fordi det føltes mer som om jeg passet mora enn ungen. Og det var ikke noe gøy... Har også vært gjennom akkurat det samme som deg. Og da fant jeg meg en ny dagmamma i stede. Hvor følelsen av at ungen ville ha det bra var langt bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 5. januar 2004 #4 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg fikk ikke inntrykk av at Redhead har problemermed dagmammaen, det er vel det å dra fra barnet som er vanskelig. Alt nytt er vanskelig. Det kan ta en liten stund, men jeg tror det vil gå seg til med dere alle tre! Etter en liten stund tenker jeg at du vil lure på hvorfor du syns dette var så galt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 5. januar 2004 Ungen din merker godt dine følelser overfor denne dagmamma'n. Så hvis du ikke er 100% fornøyd, så se videre... Det kommer til å bli et herk for dere dersom du skal ha en innstilling om at dette ikke er helt rett, og omtrent gråter selv før du er ute av døren... Jeg har ingen problemer med dagmamman. Spurte henne allerede i vår om hun ville passe minsten nettopp fordi jeg vet at hun er et godt menneske og at sønnen min vil ha det fint hos henne. Det er, som Brunhilde skriver, tanken på gå fra ham i morgen som plager meg. Selv om jeg vet at det vil gå bra, så er det rart med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvilde Skrevet 5. januar 2004 #6 Del Skrevet 5. januar 2004 Å så godt jeg kjenner den følelsen. Vi hadde barnahagestart i høst, og enda gråter veslegutt når vi leverer.... Men etter at han har begynt i barnehagen har livet blitt så mye bedre. Jeg har mye mer oversjudd til ham, trives mer emd å få bruke meg selv utover til klesvask og bleieskift. Og barn har godt av å lære seg å knytte seg til andre personer enn foreldrene. Jeg er overbavist om at valget du har tatt er riktig, men kjenner veldig godt igjen følelsen du beskriver... Ofte så er det jo sånn at vi foreldre stiller så høye krav til oss selv at vi konstant har dårlig samvittighet. Men det er sunt å stille krav, og samvittigheten lærer vi oss å leve med!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 5. januar 2004 #7 Del Skrevet 5. januar 2004 Huff, jeg hadde det på samme måten, men det gikk kjempefint. De første gangene var verst, men jeg så jo at lillemor hadde det bra. Hun smilte og vinket da jeg gikk. Enkelte ganger gråt hun. Men da var det fordi hun var trøtt osv. Jeg gikk fra henne på samme måte som før. Etter 15 min ringte jeg til barnhagen og spurte om hun fortsatt gråt. Og hver gang hadde hun sluttet omtent med det samme jeg gikk ut av døren.. Slapp av, din sønn kommer til å kose seg, og det gjør du også når du vet han har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 5. januar 2004 #8 Del Skrevet 5. januar 2004 Huff, jeg kjenner meg godt igjen!!!! Vi hadde en dagmamma til gullet vårt for et års tid siden... For å si det sånn så gråt jeg hver dag i en uke da jeg gikk til jobb. Uka etter hadde jeg sykemelding! Men du er da heldig som stoler på dagmammaen. Det som skjedde hos oss var at det ikke føltes rett å gå fra barnet der. Bl.a. sa hun at de bare røkte ute, men da vi (ikkerøykere) kom for å hente vesla så stanket det røyk av hele ungen og alle klærne hennes, og vi kjent jo på lukten inne at det var røkt i stuen. Dessuten hadde jenta saft på flasken alle fem dagene hun var der, noe jeg tydelig sa ifra om fire ganger!! Etter dette fikk vi barnehageplass og er veldig fornøyd med det! Ellers som et lite tips, ring dagmammaen når du kommer på jobb før du starter jobbe med noe! Og gjerne i matpausen også, ikke for at du ikke tror ungen har det bra, men for din egen del! Da hører du om han roet seg da du dro osv. Det hender jeg enda ringer barnehagen!!!! Hun har være der i et år nå i februar!!! Kall meg gjerne hysteriks eller hva enn, men jeg har det bedre etter jeg har fått det bekreftet at hun har roet seg og er igang med lek! Jeg kjenner GODT den følelsen du har!!! Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 5. januar 2004 Takk for oppmuntringen alle sammen! Det varmer :rosasmil: . Er spent på morgendagen, må innrømme det. Og jeg skal nok kontakte dagmamman når jeg kommer på jobb, må jo forvisse meg om at gullungen har det bra :D . Det blr litt av en overgang for oss begge, jeg i jobb igjen og han til dagmamma. Men det går seg vel til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 5. januar 2004 #10 Del Skrevet 5. januar 2004 Missforsto deg litt ja. Beklager :oops: Joda, jeg hadde nok litt kvaler jeg og første gangen jeg leverte fra meg barnet. Men det gikk utrolig greit synes jeg... Jeg trodde faktisk du egentlig ikke stolte på dagmamma'en og da er det ille... Jeg har gått fra barnet en gang til en dagmamma jeg ikke var 100% sikker på. Og det gikk greit, men jeg følte meg råtten etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 6. januar 2004 Hipp hurra! Det gikk faktisk bra :D ! Var sammen med minsten en liten time hos dagmamman før jeg dro på jobb. Ingen skriking da jeg gikk, og heller ikke etter at jeg var ute av synet. Lekt og spist og sovet. Det var godt å være på jobb etter å ha fått vite at alt gikk bra. Håper det går like bra i morgen. Da skal jeg bare levere for så å dra på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 6. januar 2004 #12 Del Skrevet 6. januar 2004 Kjempefint å høre at det gikk bra :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå