aline Skrevet 5. januar 2004 #1 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg skal kjøpe meg ett digitalkamera, men har ikke planer om å legge mer en ca 2000,- i det, og aner absolutt ingenting om hva jeg bør se etter. Hva er det viktig å se etter på ett digitalkamera? oppløsning og minne har jeg fått sånn ca med meg, men det nevnes også lukkerhastighet.. selv om det ikke står om lukkerhatigheten i beskrivelsen av diverse kameraer... Noen som kan gi smarte tips før jeg drar ut å leter? Ps. Jeg bruker ikke kameraet mye, det er hovedsaklig til amatørfotografering på ferieturer og familiesammenkomster etc, så jeg trenger ikke noe topp utstyr, men bare bra nok til å få fine bilder fra opplevelsene mine til å kikke på selv og evt sette i ett lite album for privat glede. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2004 #2 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg vet ikke så mye om digitalkamera, men at jo høyre megapixiel, jo bedre bildekvalitet. Du bør over 3 mp. Her er en test fra TV2 hjelper deg om digitalkamera: http://www2.tv2.no/hjelperdeg/tv2/owa/arti...kkel.vis?a=6496 Også Qxl har en del: http://www.qxl.no/Default/DefaultListElse....tingSort=0&1451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirrevipp Skrevet 5. januar 2004 #3 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har hørt at det ikke bare er megapixel som spiller noen rolle, men også linsen i kameraet... Altså er det ikke sånn at det kamera med høyest pixel automatisk tar de beste bildene. Kjekt å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2004 #4 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg vet ikke om jeg har kjøpt meg et supert digitalkamera, men de viste ihvertfall en utrolig god service da kameratet mitt fra HP ble ødelagt. Da jeg kontaktet PH brukerservice fikk jeg et helt ny kamera tilsendt, uten noe som helst problemer!(Kanskje det er slik overalt??) Nå kan det kanskej være at det var feil med kamera fra før..og jeg har ikke fått brukt det nye så mye at jeg vet om det fungerer prikkfritt. Jeg har heller ikke fått fremkalt noen bilder, men de ser ihvertfall bra ut i kameraet. Dette kostet ca. 1700, og er vel kanskje ikke av det beste..men, men..det holder for meg. Tror faktisk du kan få det samme for ca tusenlappen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. januar 2004 #5 Del Skrevet 5. januar 2004 se på www.akamera.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. januar 2004 #6 Del Skrevet 6. januar 2004 anbefalninger Disse er til under 3000 og anbefalt av akamera. De er ned i 1500 altså så de ligger ikke på 2999.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 6. januar 2004 takk. tenker som en gal da, leter og leser og undersøker som bare det her jeg!! Trenger heldigvis ikke kjøpe heeelt enda, reiser ikke før februar, så jeg har litt tenketid. flere tips og råd tas selvfølgelig imot med takk. Og erfaringer kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå