Gå til innhold

jeg HATER å dusje..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er en jente på 23 år, og får høre daglig at jeg er pen og velstelt, at jeg kler meg fint og er fin på håret osv. Men jeg HATER å dusje.. Dusjer maks 4 ganger i uka, og det er fordi jeg må.. Jeg vasker meg 2 ganger til dagen, morgen og kveld, men jeg synes det er så mye unødig stress med dusj.. For det første er det kaldt etterpå, jeg føler brunfargen flasser om sommeren, håret tar en evighet å tørke, det blir stygt dersom jeg ikke føner det leenge, og huden og øyenvippene blir rare og stygge når jeg sminker dem rett etter dusjen..

Flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker og dusje jeg :)

Men er ikke noe glad i vann i ansiktet, jeg bruker linser og da føles det som om linsene smelter seg inn på øye.

Skrevet

Dusjing er drittkjedelig. 4 ganger i uka er da nok, det? Holder å vaske seg på andre måter.

• Liker 2
Skrevet

4 ganger i uka er jo helt greit det. Det er jo ca annenhver dag. Det er like ofte som jeg dusjer. Kroppen og huden har ikke godt av å bli dusjet hver dag.

Det er ikke vits i å sminke seg rett etter dusjen nei. Dusj på kvelden så trenger du ikke å sminke deg igjen etterpå :)

• Liker 2
Skrevet

Å dusje 4 ganger i uka er evig nok, i hvert fall. Jeg vasker meg i underlivet og der jeg svetter hver morgen, også dusjer jeg når jeg føler for det. Som regel mellom 3 og 5 ganger i uka.

Men du kan jo prøve å gjøre dusjing til noe koselig. Selv pleier jeg å ta meg goood tid i dusjen, ta vannet varmere og varmere, bruke gode og velduftende såper. I stedet for å gå ut på et kaldt bad etter dusjen, tar jeg på meg håndkleet i dusjen (den er som regel varm en god stund etter man er ferdig) og tørker meg der.

Skrevet

Jeg blir tvertimot varm etter en dusj, så jeg forstår ikke helt de som blir kalde? Bruker dere lufttørking?

Skrevet

Jeg blir tvertimot varm etter en dusj, så jeg forstår ikke helt de som blir kalde? Bruker dere lufttørking?

Det er kaldere på badet enn i en kokvarm dusj.

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsker å dusje. Men jeg hater å gå ut av dusjen, det er så kaldt! Og jeg hater å tørke meg, smøre meg inn med fuktighetskrem, føne håret. Ja, hater alt annet enn selve dusjingen ;)

• Liker 1
Skrevet

Jo. Men man setter igang blodsirkulasjonen (spesielt i huden) med en varm dusj. Man blir kald etterpå pga vannet som fordamper fra kroppen. Tørker man opp vannet, blir man ikke like fort kald.

Skrevet

Jeg elsker å dusje. Men jeg hater å gå ut av dusjen, det er så kaldt! Og jeg hater å tørke meg, smøre meg inn med fuktighetskrem, føne håret. Ja, hater alt annet enn selve dusjingen ;)

2 ting som henger nøye sammen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å dusje og kunne godt dusjet to ganger til dagen. Av hensyn til hud, miljø og strømregning begrenser jeg meg til en gang.

Det beste av alt er å dusje i svømmehallen. Da kan jeg dusje i 15 minutter før jeg gir meg. :)

:heks:

Skrevet (endret)

Er en jente på 23 år, og får høre daglig at jeg er pen og velstelt, at jeg kler meg fint og er fin på håret osv. Men jeg HATER å dusje.. Dusjer maks 4 ganger i uka, og det er fordi jeg må.. Jeg vasker meg 2 ganger til dagen, morgen og kveld, men jeg synes det er så mye unødig stress med dusj.. For det første er det kaldt etterpå, jeg føler brunfargen flasser om sommeren, håret tar en evighet å tørke, det blir stygt dersom jeg ikke føner det leenge, og huden og øyenvippene blir rare og stygge når jeg sminker dem rett etter dusjen..

Flere som har det slik?

JA!!! Jeg hater å dusje jeg også!!! Syns det er slitsomt! Skulle ønske menneskekroppen ikke ble skitten med tiden ...

Men det er deilig etterpå da, når jeg er ren og tør igjen. :)

Selv dusjer jeg når jeg har trent eller det er på tide med en dusj, og vasker meg hver morgen på visse steder, men prøver å ikke vaske håret mer enn 1-2 ganger i uken - er veldig glad i håret mitt, så vil behandle det bra :rodmer:

Du skal være glad du ikke er som katten, de vasker seg nedentilg og på kroppen dagen lang :fnise:

Endret av Bølle
Skrevet

Det har nok med om man er varmblodig eller kaldblodig av seg :fnise:

Skrevet

Jeg elsker å dusje! Når jeg var yngre hatet jeg det siden jeg alltid ble kald når jeg gikk ut av dusjen, men nå tørker jeg meg før jeg går ut av dusjen og har ikke lenger det problemet :) Surrer også hånkleet rundt håret før jeg går ut av dusjen slik at det ikke skal dryppe vann nedover ryggen, noe jeg misliker sterkt.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Hva er vitsen med å skrive slike kommentarer anonymt? Var det noe flaut med dette? :sjokkbla:

• Liker 2
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg elsker å dusje! Når jeg var yngre hatet jeg det siden jeg alltid ble kald når jeg gikk ut av dusjen, men nå tørker jeg meg før jeg går ut av dusjen og har ikke lenger det problemet :) Surrer også hånkleet rundt håret før jeg går ut av dusjen slik at det ikke skal dryppe vann nedover ryggen, noe jeg misliker sterkt.

Jeg også har det slik at jo eldre jeg blir, jo bedre liker jeg å dusje. Dusjer annenhver dag, og vasker meg diverse steder de dagene jeg ikke dusjer.

Skrevet

Enig med det at huden blir så stygg om jeg sminker den rett etter jeg har dusjet.. :S

Skrevet

Jeg liker heller ikke å dusje. Men jeg elsker å ha dusjet (etter at hår er fønet og fikset, klær og sminke er på). Men kanskje spesielt om det er på kvelden, sånn at jeg bare kan ta på meg pysj og tøfler, ha håret i turban på hodet og drikke en kopp kakao i sofaen :nigo:

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Eg mislikar å dusje eg også, det er så keisamt!

Skrevet

Hvis du dusjer fire ganger i uka, men vasker deg hver dag, er du vel ikke akkurat unormal? Sånn jeg, og mange andre gjør det og i hvertfall, og jeg har aldri følt meg urenslig :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...