Gå til innhold

Gjester som griser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan begynne med å si at jeg har over gjennomsnittet støv på hjernen, så si gjerne fra dersom det er jeg som er tullete her.

Jeg har lagt merke til at folk er lite ryddige når de er på besøk, og det er spesielt en ting jeg har lagt merke til: Har ofte venninner her, og har merket meg en stygg uvane de har alle (!) sammen. Nemlig det å pille i håret sitt, på klærene osv og slippe løse hårstrå, nupper fra klærne osv rett på det rene gulvet mitt med den største selvfølgelighet. Er dette virkelig så vanlig som det virker? Og er det bare meg som synes det er en uting å drive og hive fra seg lange hårstrå og annet bøss på gulvet der man er på besøk? Har et lite barn som krabber rundt på gulvet og jeg får helt fnatt når hun får lange hårstrå mellom fingrene når hun leker. Hadde skjønt det hvis man var ute i friluft, men inne på besøk? Dere som gjør dette, gjør dere det hjemme hos dere selv også? Eller bare når andre må rydde opp? Har sett folk gjøre dette i butikker, på bussen osv også...

Irriterer meg forsåvidt også over at folk som låner badet spruter vann på vasken og speilet uten å tørke det bort igjen, eller legger igjen "spor" i doen uten å bruke dobørsten, er det så vanskelig?!

Noen som har opplevd lignende folk? Eller er du kanskje en av disse som roter hos andre og kan forklare meg hvorfor man gjør dette? Ekkelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat dette med hårstrå tenker jeg ikke over.. Men jeg plukker aldri av hårstrå selv når jeg tenker meg om. Mister bare hår som jeg ikke merker. Du får be venninnene dine slutte å bruke balsam i hodebunnen, evt sjekke om de har jernmangel ;)

Men jeg skjønner du syns det er ekkelt å se jentungen din krype rundt i masse hår.

Det samme tenker jeg om folk som roter på badet, og faen ikke kan legge ned lokket på do!! Jeg blir gaaaaaaaaaaaaal. Men jeg tolererer det likevel, for jeg vet jeg er altfor opptatt av det.

Skrevet

HERREGUD! Du må seriøst få hjelp.. Når jeg leste overskriften trodde jeg det var slike som meg, som er uheldige og søler når jeg spiser når jeg er på besøk. Unnskylder meg selvfølgelig og tørker opp etter meg. Dette andre er jo bare helt på trynet..

Beklager, men vasken er til for å brukes.. Og hår, nupper osv kommer til å falle på gulvet uansett. Det er ingen som gjør slikt for å være ekkelt mot deg. Er enig med "spor" i do, bruker selv alltid dokosten dersom jeg en sjelden gang gjør nr 2 hos andre.

Du høres ut som min mor, hun har også støv på hjernen, og oppfattes som sur mot gjestene fordi hun sliter med slike ting.

Beklager hvis jeg var kvass nå, men fikk faktisk hakeslep..

• Liker 8
Skrevet

Jeg er akkurat som deg TS. Liker ikke at folk samler løse hårstrå fra håret sitt for så å kaste det på gulvet. Det samme med støv og annet fra klær osv. Spesielt ille synes jeg det er med dem som børster smuler og sånt på gulvet. Og ikke minst de som går langt inn i gangen på sko, spesielt når skoene er våte eller fulle av sand og dritt. Det å legge igjen bremsespor i toalettet er også en uting, og noe av det verste jeg vet er de som stapper toalettet med toalettpapir for å skjule bremsesporet. Hvorfor ikke bare bruke toalettbørsten? Det er fryktelig irriterend når toalettet er stappet med toalettpapir, som suger til seg vannet og dritten og som så lukter. Usj.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er akkurat som deg TS. Liker ikke at folk samler løse hårstrå fra håret sitt for så å kaste det på gulvet. Det samme med støv og annet fra klær osv. Spesielt ille synes jeg det er med dem som børster smuler og sånt på gulvet. Og ikke minst de som går langt inn i gangen på sko, spesielt når skoene er våte eller fulle av sand og dritt. Det å legge igjen bremsespor i toalettet er også en uting, og noe av det verste jeg vet er de som stapper toalettet med toalettpapir for å skjule bremsesporet. Hvorfor ikke bare bruke toalettbørsten? Det er fryktelig irriterend når toalettet er stappet med toalettpapir, som suger til seg vannet og dritten og som så lukter. Usj.

For noen ekle gjester du har !:/ det har jeg ALDRI opplevd..

• Liker 1
Skrevet

Jeg mister en del hår, og hvis jeg har nok hår på klærne til at det blir en klynge (altså mer enn et par hårstrå) samler jeg det i en klump og legger det i lomma (for å kaste det senere) eller går rett i søpla med det. Er det få hår (1-3) kaster jeg dem på gulvet. Det gjør jeg hjemme også. Meeen, jeg ser det litt an. Vennene mine er som meg, ikke særlig nøye på det. Hadde jeg vært på besøk hos noen som var som deg, sånne med "støv på hjernen", hadde jeg ikke kastet det på gulvet med samme selvfølgelighet.

Sånn ellers er jeg nøye på å rydde opp etter meg hos andre, setter sko i gangen og rydder opp i doen etter jeg har vært der.

• Liker 4
Skrevet

Akkurat hår på golvet og skitne sko tar jeg ikke så nøye, for her støvsuges det nesten daglig (har hund...). Men det er ikke nødvendig å sprute vann over halve badet når man vasker hendene, og den som ikke finner dokosten min bør vurdere en tur til optiker.

Skrevet

Jeg mister en del hår, og hvis jeg har nok hår på klærne til at det blir en klynge (altså mer enn et par hårstrå) samler jeg det i en klump og legger det i lomma (for å kaste det senere) eller går rett i søpla med det. Er det få hår (1-3) kaster jeg dem på gulvet. Det gjør jeg hjemme også. Meeen, jeg ser det litt an. Vennene mine er som meg, ikke særlig nøye på det. Hadde jeg vært på besøk hos noen som var som deg, sånne med "støv på hjernen", hadde jeg ikke kastet det på gulvet med samme selvfølgelighet.

Sånn ellers er jeg nøye på å rydde opp etter meg hos andre, setter sko i gangen og rydder opp i doen etter jeg har vært der.

Kanskje du bør sjekke jernnivået ditt. Du får også kjøpt b-vitaminer på apoteket som kan være greit.

Gjest strykebrett
Skrevet

Syns du er litt tullete. Enig med at man selvfølgelig bruker dokost etter seg, men det andre du nevner høres litt hysterisk ut.

Hva er det egentlig du tror skal skje med barnet ditt om hun får et hår mellom fingrene?

Skrevet

Syns du er litt tullete. Enig med at man selvfølgelig bruker dokost etter seg, men det andre du nevner høres litt hysterisk ut.

Hva er det egentlig du tror skal skje med barnet ditt om hun får et hår mellom fingrene?

Jeg synes også lite om at gjester slipper hår og rusk på gulvet hjemme hos meg, og en stor grunn til det er den lille jenta mi, så kan svare fra mitt ståsted i alle fall; noen hårstrå i hendene blir stappet i munnen (som det meste annet), og det synes jeg er ekkelt. Av den grunn støvsuger jeg ofte, men sier aldri noe til gjester som gjør dette, men i likhet med TS synes jeg dette er både ekkelt og unødvendig.

Ang. vannsprut på vask og speil løser jeg dette med å ha en pakke jif-servietter liggende tilgjengelig på badet, og det gjør det lett å sveipe over ved behov. Kanskje en ide til andre også?

Gjest Adriane
Skrevet

Kan begynne med å si at jeg har over gjennomsnittet støv på hjernen, så si gjerne fra dersom det er jeg som er tullete her.

Jeg har lagt merke til at folk er lite ryddige når de er på besøk, og det er spesielt en ting jeg har lagt merke til: Har ofte venninner her, og har merket meg en stygg uvane de har alle (!) sammen. Nemlig det å pille i håret sitt, på klærene osv og slippe løse hårstrå, nupper fra klærne osv rett på det rene gulvet mitt med den største selvfølgelighet. Er dette virkelig så vanlig som det virker? Og er det bare meg som synes det er en uting å drive og hive fra seg lange hårstrå og annet bøss på gulvet der man er på besøk? Har et lite barn som krabber rundt på gulvet og jeg får helt fnatt når hun får lange hårstrå mellom fingrene når hun leker. Hadde skjønt det hvis man var ute i friluft, men inne på besøk? Dere som gjør dette, gjør dere det hjemme hos dere selv også? Eller bare når andre må rydde opp? Har sett folk gjøre dette i butikker, på bussen osv også...

Irriterer meg forsåvidt også over at folk som låner badet spruter vann på vasken og speilet uten å tørke det bort igjen, eller legger igjen "spor" i doen uten å bruke dobørsten, er det så vanskelig?!

Noen som har opplevd lignende folk? Eller er du kanskje en av disse som roter hos andre og kan forklare meg hvorfor man gjør dette? Ekkelt!

Tar det siste først jeg. Er jeg på besøk hos folk, unngår jeg å gjøre nr 2 for å si det sånn, så det med dobørsten utgår. Men skulle det noensinne være nødvendig, ville jeg nok vasket nøye med dobørste, helst luftet litt om mulig også før jeg gikk ut av det badet :sjenert:

Jeg forsøker så godt jeg kan å ikke sprute vann på speil osv når jeg vasker hender - både hos andre og hjemme. Det er så kjipt når man nettopp har vaska speilet, og med én gang noen har vasket hendene, er det masse runde prikker på speilet igjen :sjenert:

Det med hår og nupper - der er jeg redd jeg synder, både hjemme og borte :flau: Jeg sitter ikke og "piller meg i håret", men hvis jeg får øye på et løst hår på klærne mine, plukker jeg det vekk og da havner det som regel på gulvet. Det gjør jeg hjemme, og sikkert overalt hvor jeg er. Det er ikke noe jeg tenker på, jeg bare gjør det liksom. Men når du sier det, så er det jo egentlig veldig uhøflig... Nå fikk jeg litt å tenke på her merker jeg :sjenert: I tilfelle du er en venninne av meg: Unnskyld! Og jeg skal prøve å legge av meg denne uvanen - for det er jo det det er. Ikke at det er feil å plukke løse hår av klærne, men jeg ser jo at det for mange kan bli feil at man slipper det på gulvet når man er på besøk. (På bussen, i butikken osv syns jeg det tross alt blir litt annerledes, det er ingens hjem. Javisst - noen gjør rent der også, forhåpentligvis - men ingen bor der, eller krabber rundt på gulvet der.)

Men et lite spørsmål i retur til deg da: når jeg ser et løst hår eller flere på klærne mine som jeg vil fjerne - hvordan mener du da jeg skal gå frem? Skal jeg unnskylde meg, gå på toalettet og kaste hårene der, eller skal jeg gå på kjøkkenet og kaste det i søpla, eller hva? For de løse hårene, de kommer jo til å falle av om jeg ikke tar de vekk, og da havner de uansett på gulvet ditt/i møblene dine?

Gjest Nuppdupp
Skrevet

møt venninnene dine utendørs eller på kafè :) så slipper du å bekymre deg

Skrevet

Jeg kan i grunnen forstå alt du sier, bortsett fra en ting: Du irriterer deg over at folk spruter vann i vasken? Virkelig? Hva mener du skal skje med vannet vi vasker hendene med? Skal vi ta et håndkle eller papir og tørke av vasken? Det er i så fall hysterisk.

• Liker 2
Skrevet

Neste gang jeg finner et hårstrå på genseren, skal jeg plukke det opp og legge det tilbake på hodet mitt. :)

• Liker 6
Skrevet

Det har faktisk aldri falt meg inn, verken nå eller da jeg hadde små barn, at hårstrå på gulvet skulle kunne være et problem.

Skrevet

Ts her.

Artig å lese andres meninger om dette. Er som sagt klar over at jeg er litt ekstrem, bra det ikke bare er meg da ;)

Gjesten: mener ikke nedi selve vasken, men benkeplaten og rundt kranene.

Adriane: Enten gå og kaste i do eller søppelbøtte, eller kanskje du har en serviett du kan legge det i, en tom chipspose/sjokoladepapir eller liknende som uansett skal kastes senere? Eller på en brukt skål som man gjerne børster smuler o.l av før man setter i oppvaskmaskinen. Man serverer jo gjerne gjester noe, så ikke umulig at en eller flere av disse tingene er tilstede. Hvis ingen av de alternativene er gjennomførbare; lomme eller veske (ikke ideelt så klart, men heller det enn utover gulvet...)

Strykebrett: Hun putter alt i munnen, inkludert hår og smuler hun finner på golvet, og det synes jeg ekkelt!

Gjest Consensio
Skrevet

Syns det höres litt vel ekstremt ut å reagere på slikt.

Jeg mister også en del hår og gjör som en skrev over her, er det flere hår så samler jeg det og legger det i lomma. Ett hårstrå slipper jeg bare på gulvet.

(nei ikke kom med kommentarer om kosthold og vitaminer)

At det blir litt vannsprut rundt vasken ser jeg heller ikke problemet med.

Men å ikke vaske doen dersom det har blitt mökkete syns jeg er grisete av de som har värt på do. Ikke morsomt å vake andres bäsj :/

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei venninne som nesten hele tiden sitter med ei hånd i håret, og stryker fingrene mellom det, så det samler seg masse løse hår. Som hun slipper på gulvet. Tror ikke hun tenker over at hun gjør det en gang. Gidder ikke å lage noe problem av det, samler det bare opp og kaster det etter at hun har dratt.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Ts her.

Adriane: Enten gå og kaste i do eller søppelbøtte, eller kanskje du har en serviett du kan legge det i, en tom chipspose/sjokoladepapir eller liknende som uansett skal kastes senere? Eller på en brukt skål som man gjerne børster smuler o.l av før man setter i oppvaskmaskinen. Man serverer jo gjerne gjester noe, så ikke umulig at en eller flere av disse tingene er tilstede. Hvis ingen av de alternativene er gjennomførbare; lomme eller veske (ikke ideelt så klart, men heller det enn utover gulvet...)

Toalett og søppelbøtte kan jeg gå med på ;) Og til nød servietten, om man kaster denne selv, eller det pakkes godt inn. Men det kunne ikke falle meg inn å legge det i en tom chipspose/sjokoladepapir som ligger på bordet, eller på skålen jeg har fått utdelt for å spise kaker, vafler eller hva det nå skulle være, selv om jeg skjønner at du mener etter man har spist. Jeg ville trodd det er langt mer ekkelt for deg å måtte plukke vekk mine hår fra tallerkenen før du setter den i oppvaskmaskinen, eller å se at jeg putter hår inn i en tom pose som ligger på bordet - yack! Det syns jeg personlig er verre enn om jeg slipper det hårstrået eller to på gulvet. For det er det jeg snakker om, et hårstrå eller to - ikke en klase med hår - for det kaster jeg aldri på gulvet uansett, verken hjemme eller borte.

Men okei, har jeg lomme kan jeg putte det der. I veska virker merkelig (tenker at folk vil se rart på meg om jeg plukker veska mi opp fra gulvet, eller fra ved siden av meg, åpner den og putter et hår oppi, lukker den igjen og setter den fra meg :fnise:) Har jeg ikke det, får jeg gå på toalett eller kjøkken og finne søppelbøtta. :)

Skrevet

Gjester som tar seg mat og smatter, og bruker duken min som tallerken, spretter ølkorker så de treffer taket og gulvet(og blir liggende der), ølkorker og glass/etc som askebeger... søplefolk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...