Gå til innhold

Hva provoserer deg i hverdagen


elle

Anbefalte innlegg

Røykere som kaster i fra seg sneiper over alt! Røykere generellt er en plage, men sneipene er verst. Og folk som spytter of alt også. Grøss! Store spyttklyser på t-baneperrongen... Æsj!!! Og folk som MÅ lage luker på minst 100 meter til bilen forran seg når man kjører i kø! (Kan de ikke innse at de bare skaper mer kø og irritasjon?) Norske politikere som heller bruker penger på u-hjelp som enten aldri når fram til de som trenger det eller som blir bombet ned, i stedet for å bruke det på trengende her i landet (Eldre, syke).12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min liste over irritasjonsmomenter i hverdagen:

- bilister som ligger under fartsgrensen

- bilister som ikke blinker

- bilister som må ned i ca 20 km/t for å kjøre inn på en sidevei

- bilister som gasser på hvis du prøver å kjøre forbi

- bilister som legger seg opp i hekken på bilen min når jeg prøver å kjøre forbi lastebiler i høyre felt. Hallo, jeg kjører allerede i 120, du KAN vente de 10 sek det tar å kjøre forbi den lastebilen!!! Det er enda værre når de blinker litt med lysene eller venstre blinklys for å gi beskjed om at de vil forbi. Jeg ER klar over det, men jeg legger meg ikke inn mellom 2 vogntog for din skyld.

- at jeg ikke har telepatiske evner evt. en lystavle foran og bak på bilen, så jeg kan fortelle mine medtrafikanter hva jeg synes om dem...

Hmmm. Jeg må få en ny jobb. Jeg pendler altfor mye...

- interessante firmaer for ny jobb som ikke gir tilbakemelding når de sier at de skal

- generell mangel på tilbakemelding når jeg forventer det

- defragmentereren på maskinen min som slår seg på når jeg minst trenger det

- maskinen min som henger når jeg minst trenger det

- virussjekkeren som er satt til å gjøre full virusscan hver mandag / første gang jeg skrur den på i uka (den står allerede på real time scan, så jeg *trenger* ikke å kjøre en full scan en gang i uka. Men det nekter driftsgutta å tro på.)

- å vente på andre når man har en avtale. 5-10 min er greit. 30 min og mer er ikke greit.

- at hvis jeg ikke tar oppvasken, så blir den ikke tatt. (Men nå er jeg hard! Skal ikke vaske opp!)

Bil og datamaskin topper lista. Og er de viktigste tingene i arbeidet mitt. Bummer.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

- at personer blir provosert av at jeg stemmer og er medlem av FrP.

- syke menn (det finnes ikke noe som er sykere enn en syk mann......)

- feminisme

- Kvinnegruppen Ottar

- Dyremishandling

- Overgrep

- intoleranse overfor kontroversielle meninger.

...... er det jeg kommer på i farten

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en helt vanlig hverdag kan det være mye som irriterer, bla :

* når du stresser avgårde for å rekke toget så går alle folk foran deg så sakte og sperrer veien sånn at du ikke kommer forbi

* Folk som står på feil side i rulletrappen slik at du ikke kommer forbi

*Tbanen er forsinket ( igjen )

* Når man skal ut av tbanen/tog så kan ikke folk som skal på banen vente til alle har kommet seg av.

*Laaang kø på butikken ( hvorfor skal folk alltid hamstre så forbasket mye akkurat kl 17 ? )

*Handletur på senter etc hvor folk bare stopper opp midt i gangen slik at du nesten kolliderer med dem

*De samme Tv reklamene i hver pause

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catzy: kan du ikke stille inn pc'en til å ikke defragmentere automatisk? så får du ett irritasjonsmoment mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg sjelden provosere av småtteri, men for tiden er det et par ting som irriterer meg grenseløst:

-Folk som kommer for sent på jobben.

-Folk som ikke kommer på jobb hvis de bare har litt vondt i hodet.

-Folk som skal kjøre heeelt opp i rumpa på bilen min.

-Alle som sniker forran meg på vei inn på bussen og at jeg ikke får sitteplass.

-Samboeren som påstår at jeg er sur hver gang jeg ikke snakker!

Men det som provoserer meg mest er at jeg lar meg provosere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ivanka, jo jeg kan det. Men med 80gb harddisk, er det greiere at den rydder opp kontinuerlig enn bare innimellom. Jeg har satt den på å gjøre litt hver 4. time, hvilket skjer omtrent når jeg er godt inne i et internettbasert spill. (Anarchy Online.)

Men ja, det er bare å vurdere om det er greiere å huske på å gjøre det manuelt et par ganger i uka, eller hele tiden. Eller hver gang jeg starter maskinen. Det som irriterer meg mest er at det går så utrolig tregt de sekundene eller minuttene den holder på. Og det er en irritasjon jeg må leve med.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått min til å rydde opp hver gang pc'en står på uten å bli brukt - hadde gått på veggen hvis den plutselig skulle sette i gang når jeg holder på med noe. jeg er så fryktelig utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi må ikke glemme alle dem som blir stående midt i bussen til tross for at det er ledige stå/sitteplasser lengre bak, slik at de andre ståpassasjerene må stå klistret sammen som sild i tønne i den forrerste delen av bussen. Det er et STORT irritasjonsmoment og mysterium at noen kan te seg slik.

SalaP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg henger meg på jeg også

Jenter som bruker ordet "lissom" og "atte"

Folk med dårlig hygiene

Menn som glaner etter meg på gaten

Menn som kommenterer bilen min (misunnelige)

Fjortiser som jobber i Parfymerier og ikke har peiling på noe som helst slik at jeg må finne ting selv

Folk som prøver og uttale ting på engelsk eller fransk og som bommer totalt

Kald Cappuchino

Milla

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som provoserer meg i hverdagen er:

- Folk som sniker i kø

- Lusekjørere

- Fax'en på jobben

- Folk som står ved siden av hverandre og snakker i rulletrapper slik at ingen får gått forbi

- kvinner med barn som KUN vil snakke om bleier og amming

Tja, det var vel det jeg kommer på i farten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Microsoft (Bill Gates er verdens rikeste søppelmann!)

- Når jeg ikke kommer av t-banen fordi det står en haug med idioter og trøkker innover (kanskje de kom seg fortere inn hvis folk fikk komme UT først?!)

- Midtgangen på trikk og t-bane som er tomme fordi folk ikke skal gå lenger enn 10 cm fra dørene

- vesker som er så dyre at de ikke kan sitte på fanget eller stå alene på dyre men må ta et eget sete på en full t-bane

(har et anstrengt forhold til kollektivtrafikken i Oslo)

- gjess som lukter vondt og driter overalt

- vind (hater når det blåser)

- fotball på tv (de som vil se fotball kan gå på fotballbanen)

- VI som vinner alt i sporten (kommentatoren er ikke svett en gang - det var UTØVEREN som vant)

- elendig språk og total grammatikkignoranse i aviser og blad (den gang DA og hver gang NÅR - er det for mye forlangt at 12 års grunnskole og en haug med år på en gjev journalisthøyskole lærer deg at det ikke heter "når vi gjorde ditt eller datt"?)

- VG (Sensasjonslystent og kommersielt og bare søppel)

- Nyhetene på TV2 (VG i filmformat)

- Frp

- folk som ikke er til å stole på

- hverdagsrasisme (de små "morsomme" vitsene som er så "ufarlige" - nei, de er ikke det!)

Ja, det var det fra en solfylt og lykkelig dag her i Hovedstaden icon_biggrin.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

* FORSTÅSEGPÅFOLK

* fOLK SOM SNAKKER OVER MEG

* FOLK SOM SNAKKER OM MEG

* FOLK SOM SMISKER

* UÆRLIGE FOLK

* SMÅBARNSMØDRE MED BARN SOM SINKER MEG I BUTIKKEN

* SMÅBARNSMØDRE SOM SINKER BUSSEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-eksamensvakter som er forkjøla

-når det snør i mai (JA, det er ein del av kvardagen min!)

-at sola står rett inn vindauget midt på natta så eg ikkje får sove og ikkje anar kva tid på døgnet det er.

-når sambissens trådlause mus slår inn på antenna til mi trådlause mus og peikaren flyttar seg i hytt og pine

-når kjeda dett av sykkelen

-når sykkelen blir stjelt uttanfor døra mi

-printeren (som heiter Bjarne-Arne) sviktar ein halv time før rapporten skal leverast.

-pop-up-reklame

-kle som fargar av

-når mobilen går tom for batteri midt i en samtale

-folk som er redd for frisk luft

-at eg aldri klarer å legge meg før tolv

-treige forelesarar

-folk som ikkje har gjort seg opp ei eiga meining om livssyn

-folk som er så jævla sprudlande om morgonen

-folk som snakkar om tekniske dippeduttar og ikkje skjønnar at samtalen er totalt uinteressant for oss andre

-at BB finst

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Ting som provoserer meg i hverdagen:

- All lullingen og dullingen... ingen tåler å få ting sagt direkte lenger.

- Gamle mennesker i kø når jeg har det travelt (når jeg ikke har det travelt så er de bare koselige)

- Nabo kjerringer som skal prate om gikta si hver dag

- Når internetten henger seg opp

- Når sambo kjefter uten grunn

- At kontoen min ALLTID er litt for slunken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss, anonym har du et så anstrengt forhold til småbarnsmødre?

Tror de gjør det med vilje?

Hvis jeg går sakte framover så er det som oftest fordi noen andre går foran meg og jeg kan ikke bare brøyte meg gjennom de. Jeg går ikke sakte med vilje, det er nå sikkert.

Og småbarnsmødre sinker ikke bussen. Jeg er jo som nicket sier selv mor til 2 små og man må faktisk inn med vognen først og så fram og betale. Er ikke vår feil at systemet er sånn.

Og det er heller ikke vår feil at noen av vognene er så store at de tar all plassen. Vi må ha ungene våre en plass og har man ingen til å passe dem, ja så må vi ta dem med.

Hvis du ikke har barn, så vent til den dagen du får barn, så skal du få se hvordan det er med barnevogn og buss og trange butikker. Det er et helvete uten like.

Har du barn, så kan jeg tippe på at du har glemt hvordan det er.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Såbarnsmor: Jeg skal love deg at det er et helvete for alle oss andre også, når du subber rundt med barnevogna di inne i butkkene! Du setter den gjerne fra deg vogna i midtgangen, går generelt sakte og sperrer av hele prøverommet, til irritasjon for andre kunder og ANSATTE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamensvakter: Det er noen av dem som STRIKKER. Og ikke med plastikkpinner heller. Og som synes det er utrolig dårlig gjort hvis de ikke får lov til å strikke, de har jo fått beskjed om at de kan ta med seg noe å aktivisere seg med! Hallo? Strikkepinner klirrer. Selv om du er for gammel og tunghørt til å høre det, så gjør ALLE studentene det. - Hvis det ikke blir overdøvet av andre vakters småkremting, host, snufs, smatting eller andre gamling-lyder.

Jeg er sååå glad for at jeg er ferdig med alle eksamner på en god stund!

Støtter foresten opp om Tusenfryds grammatikk og korrektur-punkt.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...