Gå til innhold

Laaang date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere kan jo ta solarium? Bingo? Biljard på pub? Museum? Foredrag (engelsk)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal treffe en fyr jeg har møtt på nettet, og på grunn av når flyene her går må han bli her i ca 9 timer. Av ymse årsaker kan vi ikke dra hjem til meg, så jeg lurer på om noen har tips til ting vi kan gjøre?

Kle på dere å gå en tur.. ta med kaffe/kakao, appelsin, sjokolade og gjerne litt kake eller noen deilige baguetter. (Lager du det selv, så blir det ikke så dyrt)

Om han ikke har med varmt tøy, lån av en kompis.

Avslutt med kino og en kafe tur.

Ta gjerne med noen enkle spill som noen har foreslått tidligere.

Yatsi og kort kanskje, det tar bort litt av oppmerksomheten fra dere om det skulle bli pinlig.

Hva ville du gjort om det var en venn som kom forresten?

Skrevet

Nå har jeg forsøkt å få ham til å droppe dette flere ganger, men han insisterer og sier han tar flyet hit enten jeg kommer eller ei... Så nå er jeg både nervøs og litt småirritert... :snurt: Har virkelig ikke lyst lengre. Isj.. er det ikke litt respektløst av han å insistere på dette?

Skrevet

Aketur! Også varm kakao på kafeen etterpå, før dere kryper sammen i en sofa på biblioteket med noen billedbøker (kunst/reise el.l)Kino til slutt.

Skrevet

hvilket land er han fra? ta med kondomer. han vil sikkert bompe deg :(

Skrevet

hvilket land er han fra? ta med kondomer. han vil sikkert bompe deg :(

Haha, så saklig. Hva han vil spiller fint liten rolle, for jeg har ikke tenkt til å ha sex med ham. Han er fra et europeisk land. Det var forøvrig han som først foreslo å vente med sex, noe jeg syntes var ganske søtt.

Gjest On Topic
Skrevet (endret)

Ser du har fått mange gode tips allerede ut i fra ditt utgangspunkt. Eit råd eg vil gje deg viss du ikkje har tenkt på det allereie. Og det er å ha ein god backupplan viss du føler at kjemien virkelig ikkje er der. 9timer kan bli 9 ekstremt laaaange timer viss du bare venter på å komme deg unna.

Endret av On Topic
Gjest Nuppdupp
Skrevet

du... nekt han å komme. høres ut som en dårlig plan. selv om han sier han kommer uansett, så si at du ikke stiller opp uansett

Skrevet

når kommer han da? lov å holde oss oppdaterte da :D

Skrevet

Nå har jeg forsøkt å få ham til å droppe dette flere ganger, men han insisterer og sier han tar flyet hit enten jeg kommer eller ei... Så nå er jeg både nervøs og litt småirritert... :snurt: Har virkelig ikke lyst lengre. Isj.. er det ikke litt respektløst av han å insistere på dette?

Egentlig synes jeg det er mer respektløst av deg dersom du ikke møter opp. Du har jo invitert ham, og burde fått kalde føtter før billetten ble bestilt :)

Det blir sikkert spennende! Og dersom det skulle bli kleint, er det bare å la være og snakke sammen igjen. Dere taper jo ikke noe på et møte?

• Liker 2
Skrevet

du... nekt han å komme. høres ut som en dårlig plan. selv om han sier han kommer uansett, så si at du ikke stiller opp uansett

Vel, jeg gjentok opptil flere ganger at jeg syntes vi burde avlyse det, og jeg sa rett ut at jeg vil han ikke skal komme hit. Jeg forsøkte å forklare hvordan det ligger an, at faren for at dette blir totalt mislykket er skyhøy. Men han er fremdeles fast bestemt..

Han sa at han ikke kommer til å hate meg eller noe slikt selv om jeg ikke møter ham, men insisterer altså på å komme hit uansett. Merkelige mannfolket...

når kommer han da? lov å holde oss oppdaterte da :D

Hehe, ja.. det skal jeg!

Flyet ankommer Norge grytidlig i morgen. :tristbla:

Tror ikke jeg kommer til å få noe søvn i natt. :sjenert: Er så nervøs for de eviglange pinlige taushetene som kommer til å prege mer eller mindre hele morgendagen... Med både språk- og sjenerthetsproblemer kan jeg ikke skjønne hvordan vi skal klare å holde praten igang..

Dating er noe dritt! :gjeiper:

Jeg har neppe samvittighet til å la ham surre rundt her alene hele dagen, så om han virkelig står på sitt og reiser hit, føler jeg meg presset til å treffe ham...

Skrevet

Egentlig synes jeg det er mer respektløst av deg dersom du ikke møter opp. Du har jo invitert ham, og burde fått kalde føtter før billetten ble bestilt :)

Det blir sikkert spennende! Og dersom det skulle bli kleint, er det bare å la være og snakke sammen igjen. Dere taper jo ikke noe på et møte?

Vel, det var mer han som inviterte seg selv hit. Vi har snakket mye om å treffes og at det begynte å bli på tide snart (vi har snakket på nettet i månedsvis), han spurte hvilke dager jeg har fri fra studiene på, og plutselig hadde han bestilt flybiletter...

Men ja, jeg er enig i at det vil være galt av meg å ikke møte opp... :sukk:

Gjest On Topic
Skrevet

Huff eg kjem til å vere småbekymra for deg imorgon eg. :klemmer: Men håper at det blir ein trivelig dag. Er det nokon andre som veit at du drar for å møte han da?

Skrevet

Jeg traff typen min på nett. Han bodde på andre siden av landet og hoppet i det og bestilte flybilletter med retur dagen etter! Han hadde sjekket opp i nødmuligheter her i byen i tilfelle det skulle gå skikkelig ille, men vi valgte likevel å ta ting litt som det kom.

Vi hadde ikke planlagt noe spesielt som vi skulle gjøre den dagen, men vi gikk rundt i byen, pratet, gikk på restaurant og fant ut at vi like gjerne kunne stikke hjem til meg etterpå. Vi pratet hele natten og var trøtte som to spøkelser dagen etterpå:) Jeg var supernervøs, men er glad jeg klarte å skru ned mine egne forventninger og slappe av..

Vi hadde knapt pratet i en uke med hverandre over nett og på FB :) Så alt går an.. Tenker noen ganger på hva jeg hadde gått glipp av dersom jeg ikke hadde turt å møte han på flyplassen. Og prøv å tenke på at han faktisk har valgt å komme en lang vei for å treffe deg, tror ikke man gjør det for hvem som helst... :)

Skal tenke på deg i morgen! Lykke til:)

Gjest SemperFi
Skrevet

Lol ... Hvorfor må folk planlegge hvert eneste sekund?

Hva med å være litt spontan, ta ting på sparket?

Skrevet

Når dere har 9 timer og bruke for å få tiden til og gå har dere en god mulighet for å bli godt kjent med hverandre.

Ta han med på en tur der dere går en lang tur, og foreslå at dere enten kan gå på kino etterpå eller spille bowling. Tidligere har du fått gode tips som f.eks bowling. Det er gøy og dere kan bruke god til både spillingen og bli bedre kjent med hverandre.

Lykke til hvertfall.

hadde det vært min date ville jeg lagt inn tur og bowling med en good middag etterpå!

Kos deg på date :D

Skrevet

Til den/de som spurte om oppdatering:

Jeg klarte til slutt å manne (kvinne?) meg opp og treffe ham.

Det ble en del gåing, og en del timer på et par spisesteder, og litt surring frem og tilbake mtp hva vi skulle. Det gikk ingen filmer vi ville se, så kino ble det ikke, og det ble egentlig ikke så veldig mye annet heller. :fnise:

Men, det var koselig! Praten gikk ikke direkte flytende, men det ble i hvertfall ingen pinlige stillheter. Og viktigst av alt: Det var en fin, og forunderlig åpen, stemning mellom oss.

Da han skulle dra klemte vi leeenge, og helt uten å tenke over det kysset jeg ham. Det føltes så naturlig at jeg ikke tenkte over det før vi var ferdige og han hadde hoppet på toget. So much for å la mannen jakte, og alt det der... :sjenert:

Fikk et par koselige SMS'er rett etterpå, så det virker som han også var fornøyd.

Håper det blir en neste gang, hvor vi får planlagt litt bedre i forkant og tatt i mot noen av tipsene her i tråden! :)

TS

• Liker 4
Gjest NozMonster
Skrevet

Til den/de som spurte om oppdatering:

Jeg klarte til slutt å manne (kvinne?) meg opp og treffe ham.

Det ble en del gåing, og en del timer på et par spisesteder, og litt surring frem og tilbake mtp hva vi skulle. Det gikk ingen filmer vi ville se, så kino ble det ikke, og det ble egentlig ikke så veldig mye annet heller. :fnise:

Men, det var koselig! Praten gikk ikke direkte flytende, men det ble i hvertfall ingen pinlige stillheter. Og viktigst av alt: Det var en fin, og forunderlig åpen, stemning mellom oss.

Da han skulle dra klemte vi leeenge, og helt uten å tenke over det kysset jeg ham. Det føltes så naturlig at jeg ikke tenkte over det før vi var ferdige og han hadde hoppet på toget. So much for å la mannen jakte, og alt det der... :sjenert:

Fikk et par koselige SMS'er rett etterpå, så det virker som han også var fornøyd.

Håper det blir en neste gang, hvor vi får planlagt litt bedre i forkant og tatt i mot noen av tipsene her i tråden! :)

TS

:strix:

det er det jeg ALLTID sier!! det er så innmari unødvendig å grue seg for noe, for det går jo alltid alltid alltid så mye bedre enn det man frykter! og da tenker man i etterkant at det ikke var nødvendig å grue seg, så jeg har faktisk lært meg til å aldri grue meg i det hele tatt! det er en såpass lei følelse at det er jeg glad for! husk det til neste gang det er noe "å grue til seg" ts!!

skal dere treffes igjen da? :popcorn:

Skrevet

So much for å la mannen jakte, og alt det der... :sjenert:

Haha. :) Mannen hoppet på et fly for å møte deg og insisterte på å treffes når du var usikker, jeg tror ikke han er av typen som trenger at du spiller hard to get.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...