Gjest Slowpoke Skrevet 1. februar 2012 #21 Skrevet 1. februar 2012 Er det noen plasser å gå tur i området? Ta på dere gode klær og gå en lang tur. Ta gjærne noen pauser på en benk ol. og bare nyt dagen. Kanskje ikke like lett om det er dårlig vær da... 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #22 Skrevet 2. februar 2012 Forøvrig, nevnte jeg at han omtrent ikke snakker engelsk og kan 0 norsk, og at min egen engelsk også er temmelig skranten? :gjeiper: Pinlig stillhet ligger med andre ord an til å bli regelen snarere enn unntaket... Herregud, hvorfor gikk jeg med på dette! Hadde det vært mulig å refundere flybilettene hadde jeg bedt om ham gjøre det sånn at vi kunne utsatt/avlyst hele greia. Huff, dette kommer til å bli j*vlig.. FML...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #23 Skrevet 2. februar 2012 Enkleste er ofte det beste, begynn med sex så kan dere eventuelt sove bort tiden etterpå
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #24 Skrevet 2. februar 2012 Enkleste er ofte det beste, begynn med sex så kan dere eventuelt sove bort tiden etterpå Haha, vel, vi har jo ikke engang et sted å gjøre slikt! Dessuten ble vi enige om å vente med sånt. Noen som vil ta over?
Tropic Skrevet 2. februar 2012 #25 Skrevet 2. februar 2012 Om han ikke kan norsk og nesten ikke engelsk, hvordan kommuniserer dere? 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #26 Skrevet 2. februar 2012 Om han ikke kan norsk og nesten ikke engelsk, hvordan kommuniserer dere? På engelsk, skriftlig. Det går helt fint skriftlig, men når det gjelder å snakke, da sliter han.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #27 Skrevet 2. februar 2012 Hva i huleste? Skal dere sitte ute på en busstopp og skrive lapper på engelsk til hverandre da eller hva? Hvorfor kan han ikke i det minste få komme hjem til deg? Er du 14 år og mora di skal ikke vite noe eller? Høres ut som en skikkelig dårlig ide. Ville aldri planlagt noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #28 Skrevet 2. februar 2012 Hva i huleste? Skal dere sitte ute på en busstopp og skrive lapper på engelsk til hverandre da eller hva? Hvorfor kan han ikke i det minste få komme hjem til deg? Er du 14 år og mora di skal ikke vite noe eller? Høres ut som en skikkelig dårlig ide. Ville aldri planlagt noe sånt. Hehe ja.. Jeg begynner å innse at dette kommer til å bli ganske jævlig. :gjeiper: Det passer dårlig å ta ham med hjem fordi jeg bor i kollektiv, og de har planlagt noe litt eksentriske greier den dagen som gjør at det passer særdeles dårlig å ta med noen dit. Skulle ønske jeg kunne avlyse...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #29 Skrevet 2. februar 2012 Hehe ja.. Jeg begynner å innse at dette kommer til å bli ganske jævlig. :gjeiper: Det passer dårlig å ta ham med hjem fordi jeg bor i kollektiv, og de har planlagt noe litt eksentriske greier den dagen som gjør at det passer særdeles dårlig å ta med noen dit. Skulle ønske jeg kunne avlyse... kan ikke de ta det en annen dag da? er det så creepy greier at dere ikke kan være der? Nå ble jeg nysgjerrig.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #30 Skrevet 2. februar 2012 Han har allerede kjøpt og betalt flybiletter, og de kan ikke refunderes eller flyttes..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #31 Skrevet 2. februar 2012 Har de planlagt eksentriske greier på ditt rom også? Dere kan jo sitte og se film og stryke hverandre på armen for å slippe å snakke. Dette var uansett preget av mye rar planlegging. Jeg hadde i det minste jobbet et par ekstravakter på jobb og tatt meg råd til å gjøre noe ordentlig, så ikke vi måtte gå rundt ute i kulden i 9 timer. Og funnet meg en som kan kommunisere muntlig, da.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #32 Skrevet 2. februar 2012 Ja, det hele ble veldig impulsivt og tankeløst... Er jeg fryktelig bitchy hvis jeg avlyser nå? Han har jo betalt flybiletten men.. kanskje jeg kan tilby meg å betale halvparten av den, så han ikke taper så mye på det. Selv virker han veldig avslappet til dette. Han sier han bekymrer seg ikke over hva vi skal gjøre. Vet ikke helt hva han ser for seg, men jeg har fortalt ham hvordan det ligger an til å bli nå...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #33 Skrevet 2. februar 2012 Det er forferdelig bitchy og det skal du ikke gjøre. Jeg synes bare det er en elendig plan, men det er din plan og det får du stå ved. 2
Norbertine Skrevet 2. februar 2012 #34 Skrevet 2. februar 2012 Jeg synes nesten du bare skal hoppe i det, når du først har ventet så lenge. Det kan jo hende dere har kjempekjemi og timene bare flyr avgårde. Det kan jo hende det blir skikkelig kjipt også, så jeg ville lagt en eller annen backupplan. Kan du legge noen planer med en venninne eller flere, som dere kan finne på noe med, dersom du føler at dette ikke funker så bra? (ta han med til noen for å spille spill, se på film, etc.) Ellers synes jeg du har fått noen gode forslag, kino slår i hjel noen timer, i tillegg til at man da kan snakke om filmen etterpå, og pizza og kafebesøk, i tillegg til en gåtur før filmen f.eks, blir sikkert en bra date! 1
Gjest Tirkes Skrevet 2. februar 2012 #35 Skrevet 2. februar 2012 Jeg kommer fra et skrekkelig kjedelig lite tettsted. Uten kino. Og UTEN bowlinghall. Utestedet har åpent på fredager og lørdager og "resturanten" har åpent lørdager og søndager. Postkontoret er forøvrig en liten avdeling på den lokale klebutikken som også selger fiskeutstyr og leker. Anyway! Hit tok jeg med mannen min flere ganger når vi først ble sammen. Nå kunne jeg ta ham med meg hjem, men det er ikke så mye privatliv å få hjemme hos mamma og pappa med ny kjæreste. Og ettersom han er innlandsgutt, så utnyttet jeg stedet maks. Fjellturer. Stakkaren har ikke kjent hva en skikkelig motbakke er før. Lange turer i fjæra. Jeg er snart 30 og elsker det fortsatt. En rar liten oppdagelsesferd. Litt klatring, litt gåing og mange nydelige små steder. Er det kaldt og snø, så suger det nok. Fisketur! Evt båttur. En stakkars innlandsgutt (og i ditt tilfelle utenlending) ut på åpent norsdjøhav. Morro. Ta med pilk. Det er mye særere enn fiskestang og de som ikke har vært i en småbåt før får litt hetta av det. Sights. De aller fleste kommuner har noen turistattraksjoner. En sært formet stein, et sted der tyskerene spiste lunsj under andre verdenskrig, et utkikkspunkt eller en samling salmebøker. Eller et gammelt hus. Det er faktisk litt kult når man først er på ukjent grunn, å få se seg litt om. Dersom det er skikkelig dølt, så kan faktisk det bli litt morsomt også. Random roadtrips. For dette trenger man bil, ikke sikkert du har. Men smågøy å kjøre til obskure steder rundt eget hjemsted der man selv er ganske sjelden. Besøke venner. Men dette var noe som ikke fristet? Har uansett hatt mye moro av å hale meg med ham til barndomsvenner som jeg mistenkte han ville ha endel til felles med. Er noen av dem som nå har mer kontakt med ham enn med meg. Nå var jo min(e) situasjon(er) lettere enn din, siden gutten var norsk og det var mitt hjemsted så det fantes tusentalls av "Ååh heeeer.. er trehytta mi!" og "Der krasja jeg bilen til pappa når jeg var 14". I ditt tilfelle ville jeg også skviset inn to måltider. Minst. Varme opp med kafe, et sted der dere kan sitte lenge og prate litt sammen. Spis, prat litt om hva dere kan gjøre. Kan lett kaste bort minst 1 time på påsmurte smørbrød og kaffe på kafé? Senere kaste bort nesten 2 timer på pizza/annen billig mat, ta god tid å bestille, del en forrett eller en desert... Drikk kaffe, ta dere god tid. Plutselig har du seks timer igjen. Noe av denne tiden går vel bort på å reise til og fra flyplassen/bagasje/innsjekk? Sånn ellers er det umulig for meg å foreslå hva man kan gjøre uten at jeg kjenner noen av dere eller stedet dere skal være på. Men jeg ville nok tatt ham med hjem og på rommet mitt og sett film. Men skjønner jo du ikke vil det. De vet sikkert ikke om ham, antar jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #36 Skrevet 2. februar 2012 Tusen takk for tips og svar, dere. Jeg feiga ut og fikk omtrent panikk (jeg er veldig sjenert og synes alle slike møter med nye mennesker er dødsskummelt ) og foreslo for ham at vi skulle droppe eller utsette hele greia, men han virker fast bestemt på å komme hit... Jeg gruer meg noe helt sinnsykt.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2012 #37 Skrevet 2. februar 2012 Tusen takk for tips og svar, dere. Jeg feiga ut og fikk omtrent panikk (jeg er veldig sjenert og synes alle slike møter med nye mennesker er dødsskummelt ) og foreslo for ham at vi skulle droppe eller utsette hele greia, men han virker fast bestemt på å komme hit... Jeg gruer meg noe helt sinnsykt. Jeg håper dette ikke er en sånn fyr som er ute etter å komme seg inn i landet? Sånt må man dessverre også tenke på.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #38 Skrevet 2. februar 2012 Jeg håper dette ikke er en sånn fyr som er ute etter å komme seg inn i landet? Sånt må man dessverre også tenke på. Det må man, men for min del er dette neppe tilfellet. Han kommer fra et vestlig, velstående land.
Steinar40 Skrevet 2. februar 2012 #39 Skrevet 2. februar 2012 Det må man, men for min del er dette neppe tilfellet. Han kommer fra et vestlig, velstående land. Det er bra da!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #40 Skrevet 2. februar 2012 1 time og 35 minutter fra ts postet startinnlegget! 1 time og 32 minutter fra du postet denne posten! Det var skuffende lenge. Det er allmenn kg-kunnskap at ethvert forhold er nederlagsdømt uten bowling på senest andre daten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå