Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2012 #21 Del Skrevet 1. februar 2012 Mja, jeg tror vi skal være glade vi ikke er blitt kontaktet. Som flere forskere har poengtert før, det er ikke slik at sterkere livsformer ønsker å hjelpe de svakere. Det er bare til å se på vår egen historie, når vi kom i kontakt med Afrikanere tok vi de til slaver. Når vi kom i kontakt med indianerne tok vi deres rikedommer, deres land og drepte dem og voldtok kvinnene deres. Se serien V (den fra 80-tallet), eller Star Trek: First Contact, for å få en noenlunde idé om hvordan fremmede livsformer behandler svakere livsformer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Jones Skrevet 1. februar 2012 #22 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg er så lei av at vi antar at alle er i vårt eget bilde og alle er like interessert i å sveve rundt i verdensrommet. Det har nok å gjøre med nysgjerrighet som fører til utvikling av intelligens. Skal godt gjøres å finne en intelligent sivilisasjon som innehar viten om at det finnes noe utenfor planeten sin, og som samtidig ikke er interessert i å finne ut hva som ligger der. Nysgjerrighet er sunt, og gjør at vi utvikler oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 1. februar 2012 #23 Del Skrevet 1. februar 2012 Uansett om utenomjordiske hadde kommet... Tror dere virkelig at mennesker ville motat dem godt Nei militæret hadde blitt satt inn for er det en ting menneske frykter så er det ting som er ukjent ting vi ikke forstår. Frykt og panikk hadde spredd seg oss mange. Kanskje de utenomjordiske vet dette. Bare en tanke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 1. februar 2012 #24 Del Skrevet 1. februar 2012 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2012 #25 Del Skrevet 1. februar 2012 Hvis det finnes liv så er det nå svært forskjellig fra oss - trolig veldig mye mer forskjellig fra oss enn vi er i stand til å tenke oss. Det meste liv vil nok være mye mer primitivt enn oss. Hvorfor vi ikke er kontaktet? Det er så enormt mange planeter hvor det ikke finnes liv at det ville være uinteressant å dra rundt på måfå. Hvis noen viste at det var intelligent liv her så ville det selvfølgelig være mer interessant å dra på besøk til oss. Hvor lenge har noen kunnet vite at det finnes intellegent liv på jorda? Tegn til liv viser vi ved stråling, først og fremst radio og tv men også lys. Lys er vanskeligst å tolke på avstand så radio og tv er det mest aktuelle. Vi har sendt radio og TV signaler i ca 100år og de har dermed bare rukket 100lysår ut i verdensrommet, en helt ubetydelig avstand. Hvis intelligent liv mot formodning skulle finnes innen denne avstanden vil de bruke like lang tid på å sende et svar tilbake. Å reise disse strekningene vil kreve enormt med tid. Bare å reise med en tidendedel av lysets hastighet krever også en enorm energimengde som det er vanskelig å ta med seg på et romskip. Å få besøk er nok helt utopisk. Å få kontakt er kanskje mulig. Men hvis vi får kontakt med noen på titusen lysårs avstand vil kommunikasjonen bli ganske langdryg. Stiller vi et spørsmål vil det ta tyve tusen år får vi får svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UngKalven Skrevet 1. februar 2012 #26 Del Skrevet 1. februar 2012 Doh, ingen som har hørt om Crop Circles? Hvem tror dere lagde dem? Chuck Norris? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #27 Del Skrevet 1. februar 2012 En ny "hvorfor ringer han ikke"-tråd, nå om aliens. Kanskje de ikke vil virke for ivrige? Eller kanskje de venter på at vi skal ringe først? Får se om de adder oss på facebook i hvert fall. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 1. februar 2012 #28 Del Skrevet 1. februar 2012 – Enten er vi alene, ellers så unngår de oss bevisst, konkluderer matematiker Thomas Hair med i en ny rapport om emnet. Hvis det er liv på andre planeter, så mener jeg de er utrolig smarte som ikke tar kontakt med oss. Jeg tenker de ser på oss og tenker "hvem i all verden har lyst til å kontakte så idiotiske vesener?" Nå har jeg ikke lest resten av innleggene her, men for det første: Vi er en planet med liv, men vi har da ikke tatt kontakt med noen andre planeter med liv for det om, har vi? For det andre så er kosmos utenkelig stort, så er jo ikke det letteste man gjør å finne liv på andre planeter... For det tredje ville da disse skapningene vært veldig mer utviklet enn oss og hatt en teknologi vi overhode ikke har, de ville antageligvis ha sett på oss som vi ser på dyrene på vår planet, altså ingen grunn til å ta kontakt med oss (: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 1. februar 2012 #29 Del Skrevet 1. februar 2012 En ny "hvorfor ringer han ikke"-tråd, nå om aliens. Kanskje de ikke vil virke for ivrige? Eller kanskje de venter på at vi skal ringe først? Får se om de adder oss på facebook i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 1. februar 2012 #30 Del Skrevet 1. februar 2012 Det har nok å gjøre med nysgjerrighet som fører til utvikling av intelligens. Skal godt gjøres å finne en intelligent sivilisasjon som innehar viten om at det finnes noe utenfor planeten sin, og som samtidig ikke er interessert i å finne ut hva som ligger der. Nysgjerrighet er sunt, og gjør at vi utvikler oss. Men det er jo bare fordi du antar at man trenger nysgjerrighet for å utvikle seg, siden det er det som er logisk for oss. Et vesen fra en helt annen galakse, har mest sannsynlig ikke følelser eller tanker på samme måte som vi har i det hele tatt. Det er rett og slett veldig usannsynlig at et vesen fra en annen planet, har noe som helst til felles med oss, på alle områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 1. februar 2012 #31 Del Skrevet 1. februar 2012 Det har nok å gjøre med nysgjerrighet som fører til utvikling av intelligens. Skal godt gjøres å finne en intelligent sivilisasjon som innehar viten om at det finnes noe utenfor planeten sin, og som samtidig ikke er interessert i å finne ut hva som ligger der. Nysgjerrighet er sunt, og gjør at vi utvikler oss. Ja, utvikling er sunt. Men; slik jeg ser det så vil utvikling etter hvert føre til at man er fornøyd og ikke har behov for mer. Jeg syns at vår utvikling til tider er preget av stress, egoisme, tanker om å være best etc. Men jeg tror at om utviklingen går enda lengre enn det igjen, så kan man kanskje oppnå å være fornøyd med tingenes tilstand. Altså at man får et slags utopia der alle har nok og ingen higer etter makt og kjas og mas. Hvem vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 1. februar 2012 #32 Del Skrevet 1. februar 2012 Ja, utvikling er sunt. Men; slik jeg ser det så vil utvikling etter hvert føre til at man er fornøyd og ikke har behov for mer. Jeg syns at vår utvikling til tider er preget av stress, egoisme, tanker om å være best etc. Men jeg tror at om utviklingen går enda lengre enn det igjen, så kan man kanskje oppnå å være fornøyd med tingenes tilstand. Altså at man får et slags utopia der alle har nok og ingen higer etter makt og kjas og mas. Hvem vet. Jeg syns du blander sammen misnøye med nysgjerrighet her. En 5åring er ikke nysgjerrig på dinosaurer fordi han er misfornøyd. Nysgjerrighet er noe som ligger nedarvet i oss alle, og som religion (min kjære kjepphest) gjør sitt beste for å kjøle ned. Nysgjerrighet er en av de beste menneskelige egenskapene som finnes, og fortjener oppmuntring, ikke motbør. (Ble kanskje litt off-topic her nå, men dette er noe jeg føler sterkt for) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 1. februar 2012 #33 Del Skrevet 1. februar 2012 – Enten er vi alene, ellers så unngår de oss bevisst, konkluderer matematiker Thomas Hair med i en ny rapport om emnet. Hvis det er liv på andre planeter, så mener jeg de er utrolig smarte som ikke tar kontakt med oss. Jeg tenker de ser på oss og tenker "hvem i all verden har lyst til å kontakte så idiotiske vesener?" Hvis de syns vi er så idiotiske, vil vi sannsynligvis være en lett match for mer intelligente vesener, som vil ha litt påfyll av ressurser, evt. proteintilskudd. Hadde de visst om oss, og hatt brukbare transportmuligheter, hadde de kommet. Jeg tror grunnen til at "de" ikke er her, er de enorme avstandene. Både med tanke på om vi kan bli oppdaget, og hvorvidt de har muligheter for å komme hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. februar 2012 #34 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg syns du blander sammen misnøye med nysgjerrighet her. En 5åring er ikke nysgjerrig på dinosaurer fordi han er misfornøyd. Nysgjerrighet er noe som ligger nedarvet i oss alle, og som religion (min kjære kjepphest) gjør sitt beste for å kjøle ned. Nysgjerrighet er en av de beste menneskelige egenskapene som finnes, og fortjener oppmuntring, ikke motbør. (Ble kanskje litt off-topic her nå, men dette er noe jeg føler sterkt for) Og igjen dette med å kun se ting i vårt eget bilde. Why? Dessuten så tror jeg det er fullt mulig for mennesker å komme så langt at vi ER fornøyd og ikke har behov for mer. Helt uten å blande misnøye med nysgjerrighet. Jeg snakker jo tross alt ikke om i morgen, men om evolusjon, om vi ikke kverker oss selv og planeten før vi får utviklet oss så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen som svarer Skrevet 13. februar 2012 #35 Del Skrevet 13. februar 2012 Hvis forskerene klarer å bevise at det finnes liv som er som oss. Jeg mener at de kan se, tenke godt, snakke osv, men har andre former, så vil jeg personlig trekke meg unna kristendommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jafar Skrevet 19. februar 2012 #36 Del Skrevet 19. februar 2012 Selv om vi hadde visst 100% at universet hadde myldra med liv, hadde det ikke gått an å svare på dette spørsmålet. Som jeg nevnte lengre opp, er tid avhengig av tyngdekraft. Tiden går fortere, jo sterkere tyngdekraften er. Der det ikke er tyngdekraft, er det ikke tid heller. Det betyr at en hel mengde med planeter som blei lagd på akkurat samme tidspunkt, ikke er like gamle. Noen av dem kan være millioner av år eldre enn sine "tvillingplaneter". Det er motsatt. Jo sterkere tyngdekraft, jo seinere går tiden. I svarte hull er den så sterk at tiden stopper opp. La oss si du hadde gått inn i et rom med ekstremt sterk tyngdekraft (og overlevd) og vært der inne i en time. Når du kommer ut igjen i det vanlige tyngdefeltet er du 1 time eldre, mens vennene dine kanskje er 6 timer eldre. De vil da ha opplevd at tiden for deg der inne har gått mye saktere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BamseB Skrevet 19. februar 2012 #37 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvorfor lever dere under illusjonen av at andre eventuelle livsformer der ute MÅ være smartere enn mennesket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 19. februar 2012 #38 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvorfor lever dere under illusjonen av at andre eventuelle livsformer der ute MÅ være smartere enn mennesket? Nå var det vel snakk om kontakt og da må det jo være en viss form for intelligens. Ellers så tror jeg fint at det kan finnes mikrober og annet i langt større kvantitet enn intelligent liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. februar 2012 #39 Del Skrevet 19. februar 2012 Nå var det vel snakk om kontakt og da må det jo være en viss form for intelligens. Ellers så tror jeg fint at det kan finnes mikrober og annet i langt større kvantitet enn intelligent liv. Det er en viss sjans for at primitivt liv finnes i vårt eget solsystem. For eksempel inni månen Enceladus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 19. februar 2012 #40 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er motsatt. Jo sterkere tyngdekraft, jo seinere går tiden. I svarte hull er den så sterk at tiden stopper opp. La oss si du hadde gått inn i et rom med ekstremt sterk tyngdekraft (og overlevd) og vært der inne i en time. Når du kommer ut igjen i det vanlige tyngdefeltet er du 1 time eldre, mens vennene dine kanskje er 6 timer eldre. De vil da ha opplevd at tiden for deg der inne har gått mye saktere. Nei, det er ikke omvendt, og hva mener du med at noe kan gå så fort at det står stille? Det stemmer ikke. Time after time physicists claim that experiments have been made to prove that time goes slower the further away from the gravital force it's measured. An atom-clock was on the earth and another in an airplane (according to Brian Greene in an interview) or in a very high tower (according to Stephen Hawkings in "A brief history if time"). After a while, the two clocks where compared and they differed, although very little but still, they differed. Her står det en god del ting om tid og tyngdekraft: http://physicsworld.com/cws/article/news/41740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå