Gå til innhold

To skåler med havregryn hver dag


Gjest Tessaa

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Bjørns havregryn med krkskaksi har 350 kalorier pr 100 gram. Jeg spiser 50 gram til frokost, kokt på ca 3 dl soyamelk, og det holder meg mett i ca tre-fire timer.

Totalt kaloriinntak blir rundt 250 om man ikke har sukker/annet unødvendig oppå.

Det er ikke veldig kalorifattig, men det metter leeenge, og gir masse energi til feks en treningsøkt, så jeg mener det er en veldig smart "slankemat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havregryn er forøvrig genialt for hjernen, forebygger kreft, og er supert når man trener! Og det har masse bra vitaminer.

Gode ting mp sies to ganger ;)

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og tips! Så utifra det jeg har lest fra dere, er det greit å spise havregrøt mens man slanker seg! :sol: da fortsetter jeg bare med havregynet , jeg :) smaker jo himmelsk. Har noen ganger med bær og nøtter, som jeg ser folk har foreslått. Det gjør det jo helt fantastisk:) nam!

Endret av Tessaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bland havregrynene halvt om halvt med kruskakli, og melken halvt om halvt med vann. Da kutter du veldig på kaloriene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Men TS, husk at når det kommer til slanking, er det ikke nødvendigvis mattypen, men MENGDEN det går på!

Hvor mye havregryn er det snakk om? Er det 200 gram kokt på helmelk, eller er det 50 gram kokt på vann?

Skaff deg matvekt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) får skaffe meg matvekt ettehvert.

Spiser to skåler med havregryn i melk. Ofte med syltetøy og appelsinbiter. Grunnen til jeg spurte om dette angående slanking, er fordi de som vil legge PÅ seg, får beskjed om å

spise havregryn også :omg: derfor jeg blir litt forvirret

...

Endret av Tessaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bland havregrynene halvt om halvt med kruskakli, og melken halvt om halvt med vann. Da kutter du veldig på kaloriene. :gjeiper:

Det var et godt tips! :) skal prøves ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) får skaffe meg matvekt ettehvert.

Spiser to skåler med havregryn i melk. Ofte med syltetøy og appelsinbiter. Grunnen til jeg spurte om dette angående slanking, er fordi de som vil legge PÅ seg, får beskjed om å

spise havregryn også :omg: derfor jeg blir litt forvirret

...

Ikke noe å bli forvirra for. Vil du gå OPP i vekt, så spiser du FLERE kalorier enn du forbrenner. Vil du gå NED i vekt, så spiser du FÆRRE kalorier enn du forbrenner. Hvis du ser på det kun med tanke på vektøking eller -reduksjon (altså ikke hvor sunt eller fornuftig noe er, eller hvordan enkelte typer mat påvirker kroppen på ulike måter), så har det ikke noe å si hvor du fpr disse kaloriene. Du kan gå opp i vekt av salat, og ned i vekt av sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Du kan gå opp i vekt av salat, og ned i vekt av sjokolade.

Men da må du spise drøyt mye salat, eller sinnsykt lite sjokolade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må du spise drøyt mye salat, eller sinnsykt lite sjokolade. :)

Jepp! :)

Faktisk lurer jeg på om det å skulle gå opp i vekt på salat ville blitt en fysisk umulighet. Isbergsalat har 12 kcal pr 100 g. Så for å nå opp i f.eks. 2000 kcal pr dag måtte man spise... *regner*

16,6 kg!

:overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...