Gå til innhold

Facbook og antall venner ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

449 venner, møtt alle.

ca 200 av dem er på begrenset innsyn, da jeg ikke er særlig nær og hverdagslig venn lenger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har ca 150 venner på fb. Det er familie, venner, bekjente, kolleger og tidligere klassevenner. Har noen få jeg ikke har møtt personlig, som jeg har blitt kjent med her på KG. Alle jeg har som venner der er mennesker jeg stopper og snakker med om jeg treffer de i byen, og det er og blir mitt krav til en fb-venn.

Jeg har ingen i min venneliste bare for å snoke.

Skrevet

TS her:

Et spørsmål til:

Jeg ble mobbet på barneskolen. Nå i senere tid så ville også de legge meg til som venn. Har jeg gjort det riktig og blokkert de for godt? Dumt spørsmål, men jeg spør likevell :-)

Jeg har ikke, har aldri hatt og kommer aldri til å ha mine tidligere mobbere på Facebook. Selv ikke de to som i senere tid har sagt unnskyld. De gjorde livet mitt såpass jævlig at jeg ikke ønsker dem i hverdagen min nå.

Tror jeg har i underkant av 300 venner. Rydder litt av og til. Har vel en nær omgangskrets på rundt 20, ca. 20 som jeg er i familie med, rundt 10 som jeg har jevnlig kontakt med på nettet og resten er litt mer perifere.

Skrevet

Jeg har 745 venner på fb (og bruker altfor mye tid der). Dette er alt fra folk jeg har vokst opp, og vært med nesten hele livet, til folk jeg har møtt på fest èn eneste gang.

Mulig det blir en ryddesjau når timeline blir non-optional.

Skrevet

Før hadde jeg oppe i 1500, men hadde en opprydning for en stund siden og nå har jeg rundt 200 igjen. Skulle gjerne slettet flere, men det jeg synes det er litt stygt å slette de jeg har gått og går på skole med.. Hehe.

Skrevet

TS her:

Et spørsmål til:

Jeg ble mobbet på barneskolen. Nå i senere tid så ville også de legge meg til som venn. Har jeg gjort det riktig og blokkert de for godt? Dumt spørsmål, men jeg spør likevell :-)

nei, jeg synes det var riktig gjort av deg :fnise: Horfor skal du være venn med dem, liksom... :vetikke:

Gjest Adriane
Skrevet

Hvordan begrenser du enkeltpersoner??

Ved å bruke "privacy"-innstillingene. Der kan man velge at det man poster (status, bilder, hva det skulle være) skal sees av f.eks venner, og nederst i det samme vinduet kan man velge "except for these people" (jeg har min FB på engelsk, så vet ikke hva det står på norsk, men antakelig noe ala "med unntak av disse") :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Har litt under 200. Det er en blanding av familie, venner, kolleger, eks-kolleger, tidligere studie- og skolevenner osv. For meg er noe av det mest gøye med Facebook at man kan holde en viss kontakt nettopp med dem man ikke har så mye kontakt med lenger.

Skrevet

Har litt under 200. Det er en blanding av familie, venner, kolleger, eks-kolleger, tidligere studie- og skolevenner osv. For meg er noe av det mest gøye med Facebook at man kan holde en viss kontakt nettopp med dem man ikke har så mye kontakt med lenger.

Har fb venner på samme måte jeg også, bortsett fra at jeg har litt over 200 fb venner.

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Har 155 venner, og det er ganske lite for min alder, for de fleste 17-18 åringer har gjerne 500 venner. Men ikke jeg.

Jeg har møtt alle disse menneskene og snakket med alle. Det er folk jeg har gått i klasse med før, går i klasse med nå, familie, folk jeg har møtt på sommerleir, folk jeg har møtt på diverse fritidsaktiviteter osv.

Men ikke alle disse er nære venner selvsagt! Men jeg er allikevel ganske kresen på hvem jeg godtar og legger til.

Jeg har av og til store sletterunder der jeg kan slette 30-40 stykker jeg ikke lenger føler for å ha der. Jeg hadde flere venner før, men rydder som sagt opp i ny og ne.

Ser ikke poenget med å følge med på livet til 400 mennesker jeg ikke bryr meg om.

Skrevet

TS her:

Et spørsmål til:

Jeg blokkerer folk som jeg ikke vil ha som venn, fordi de ikke var venn før eller mobbet andre jeg var glad i.

Jeg er aldri blitt spurt direkte, men etter flere av dem sendte invitasjon nummer 2, så blokka jeg dem. Jeg holder ikke nag, jeg har bare ikke hukommelsestap.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...