Gå til innhold

Facbook og antall venner ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvor mange av dine venner på facebook er virkelig dine venner?

Hvor går grensen for å være en god venn og en venn som bare er en venn (bare for å pynte på)

Jeg spør fordi at det er mange som er oppe i både 400 til 2000 venner. Og lurer jeg virkelig på er de gode venner med vedkommende????

Jeg har tenkte å rett og slett rydde opp i facebokkprofilen min nå. For det er jo noen som er bare ute etter å snoke...Jeg oppforderer flere om om gjøre det samme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 252. Det er stort sett venner, familie, folk jeg har jobbet/gått skole med. Og noen jeg har truffet i utladet i forbindelse med skoleturer.

Men jeg skulle rydde i vennelista mi her om dagen. Men fant ikke ut hvordan man gjør det:o Før gikk det ann å gå inn på lista over vennene, og fjerne venner derfra. Men nå ser det ut som man må inn på hver enkelt profil.. ?

Legger ikke til hvem som helst. Hender jeg får forespørsler fra folk jeg har mange felles venner med, men jeg godtar de ikke med mindre jeg har snakket med dem. Det var ei her om dagen som la meg til, vi har mange felles venne, men jeg har aldri sett henne, og aldri hørt navnet. Hun ble ikke godtatt :P

Skrevet

Jeg har 377. Men av dem er 110stk farmville-venner... :sjenert:

:fnise:

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

har 220 venner.. er vel 4-5 jeg ikke har møtt + at jeg har 5-6 som jeg ikke har noe kontakt med . og har 9 jeg har kontakt med daglig. disse ser jeg på som veldig gode venner. resten har jeg kontakt med nå og da. ser ikke på noen som pyntevenner, men vet et par som har meg somvpyntevenn :gjeiper: har jo ikke noe kontakt med kjerringene, men de blir sure om jeg sletter dem. og gidder ikke å krangle om akkurat det..

Endret av Nuppdupp
Skrevet

90 venner på Facebook. Rundt 6 av dem er nære venner.

Skrevet

Jeg har rett over 180.

Det er mye rart på min liste. Gamle lærere, venner av foreldrene mine, naboene til foreldrene mine, nieser til samboer, eksen til broren min, festbekjente osv.

Felles med disse er at de har lagt til meg og jeg har ikke hatt samvittighet til å si nei. ;) Jeg legger ikke ut ekstreme hemmeligheter der, så de får bare være venn med meg om de ønsker det.

Grensen har gått der jeg har fått forespørsel fra folk som har vært i kontakt med meg via jobb og folk jeg aldri har hørt navnet på. Avviste også en venn av en tidligere kollega (!).

Skrevet

Akuratt nå har jeg 230 venner, men har kanskje kontakt med 20 av dem. Men hadde over 700 en stund. Som jeg fjernet en etter en.

Vurderer og lage meg ny FB.

Skrevet

Jeg tok opprydning i sommer, gikk fra 500 til litt under 100 venner :) Det føltes ærlig talt godt. Er oppe i over 100 venner igjen nå da, men anser alle som gode venner og familie (pluss at det er noen studievenner som er praktiske å ha på facebook).

Skrevet

Var opptatt av antall venner i begynnelsen, fordi alle andre hadde så mange "venner", hehe. :) Nå slapper jeg heelt av, og har sletta mange jeg rett og slett ikke vil ha kontakt med. Har rundt 250 tror jeg, og disse er venner, familie og jobbkontakter.

Det er ikke vanskelig å få et høyt antall "venner" på lista si om man går inn for det, og jeg klarer liksom ikke å ta de som har 2000 "venner" seriøst uansett.

Skrevet

Jeg har 270 venner på face.

ca 30 er familie/slekt.

ca 20 er mine beste venner. Møtes ofte og prates utenfor face

Resten er folk jeg har gått på skole med, møtt litt her og der. Prater jo med disse når jeg møter dem, men det er ikke så ofte.

Jeg må ha møtt personen flere ganger for å bli venner på face, adder ikke hvem som helst :)

Gjest Katten.
Skrevet

Rydder i ny og ne.

Bruker ikke facebook kun som et sted for å følge med på venner, men også som et sted for å skape nye.

• Liker 3
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvor mange av dine venner på facebook er virkelig dine venner?

Hvor går grensen for å være en god venn og en venn som bare er en venn (bare for å pynte på)

Jeg spør fordi at det er mange som er oppe i både 400 til 2000 venner. Og lurer jeg virkelig på er de gode venner med vedkommende????

Jeg har tenkte å rett og slett rydde opp i facebokkprofilen min nå. For det er jo noen som er bare ute etter å snoke...Jeg oppforderer flere om om gjøre det samme...

Dette forstår jeg ikke helt. Jeg har ei venninne som har samme oppfatning, at venner hun har på vennelista si, som ikke er aktive nok ifølge henne, de har henne bare som venn på Facebook for å snoke.

Personlig anser jeg verken meg selv eller livet mitt som så interessant at jeg tror noen gidder å drive å "snoke" på Facebookprofilen min ;) Og skulle det mot formodning være noen som gidder å bruke tid på det, så må de bare snoke i vei. Det finnes mange måter å begrense hva både enkeltpersoner og grupper kan se av min profil, så de finner ikke noe juicy og spennende hos meg. Det gjør heller ikke de med full tilgang til profilen min for den saks skyld :)

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har rundt 300 venner på Facebook. Selvsagt er ikke alle like nære venner, men det er heller ikke meningen. Derfor er de også sortert i grupper. Jeg takker nei til venneforespørsler fra folk jeg knapt vet hvem er og ikke ville hilst på om jeg møtte dem ute på gata.

Vennekretsen på FB består, i tillegg til nære venner, av familie, gamle bekjente fra skole- og studietid, folk jeg kjenner gjennom hobbyer og noen nåværende og tidligere kolleger.

Gjest Levitate
Skrevet

Har 322, men under halvparten er virkelig venner. 100 er familie og slekt vil jeg tro, mens der er 100 til som bare er bekjente men som jeg likevel hilser på når jeg møter. Og et fåtall som jeg har blitt kjent med på nettet og aldri møtt.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

punktum

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Dette forstår jeg ikke helt. Jeg har ei venninne som har samme oppfatning, at venner hun har på vennelista si, som ikke er aktive nok ifølge henne, de har henne bare som venn på Facebook for å snoke.

Personlig anser jeg verken meg selv eller livet mitt som så interessant at jeg tror noen gidder å drive å "snoke" på Facebookprofilen min ;) Og skulle det mot formodning være noen som gidder å bruke tid på det, så må de bare snoke i vei. Det finnes mange måter å begrense hva både enkeltpersoner og grupper kan se av min profil, så de finner ikke noe juicy og spennende hos meg. Det gjør heller ikke de med full tilgang til profilen min for den saks skyld :)

Hvordan begrenser du enkeltpersoner??

Gjest Bloodless
Skrevet

Har få venner på facebook, rundt 120. Har sikkert hatt tredobbelt det på et tidspunkt, men har slettet etterhvert, og har sluttet å godta forspørsler fra klasse"kamerater" jeg egentlig ikke kjenner eller randoms jeg knapt har snakket med. Her er det smått og intimt som gjelder!

Skrevet

TS her:

Et spørsmål til:

Jeg ble mobbet på barneskolen. Nå i senere tid så ville også de legge meg til som venn. Har jeg gjort det riktig og blokkert de for godt? Dumt spørsmål, men jeg spør likevell :-)

Skrevet

Jeg har 85 :jepp: alle kjenner jeg godt, og er folk jeg gjerne kan snakke med i lang tid om gangen. Har aldri skjønt hvorfor folk legger til hele klassen/jobben, hos meg er det ikke et poeng å vise hvor mange jeg har utvekslet en kort replikk med.

Jeg har til og med gjort sånn at ingen andre ser mine venner, føler meg så mystisk :lur:

• Liker 2
Skrevet

Har 20 stykk på min, 4 av de er venner mine venner, 7 av de er mannens venner/familie som man prøver å bli kjent med og resten er min familie.

Gidder ikke ha flere, bare for å ha de der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...