Gå til innhold

Har forstuet(sprained) foten to steder


Gjest caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella

Jeg begynte på treningsstudio for rundt en mnd siden, det har gått kjempebra så langt og jeg trives veldig godt med treningen. Så klarte jeg å forstue beinet( tror det er forstuet? Bor i Storbrittania, legen sa beinet er sprained) på to steder(ankelen og rundt kneet) i helgen. Nå er det veldig vondt å gå på beinet, og jeg klarer ikke lenge om gangen. Legen sa jeg ikke kan trene slik jeg pleier(løpe på tredemølle, sykle og gå på en sånn maskin som virker nesten som å gå på ski) på minst en måned, hun sier at om et par uker kan jeg gå på tredemølle og svømme sakte og rolig.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre i mellomtiden? Jeg er slank og trenger ikke gå ned i vekt, men det var så godt å kunne trene, dessuten merker jeg at jeg har kommet i mye bedre form på denne måneden. Dessuten er det veldig viktig for meg å beholde de gode rutinene jeg har fått med å spise riktig og gå på treningssenter visse tider, derfor hadde det vært kjempegreit med tips til hva jeg kan gjøre på treningssenter som ikke er belastende for beinet. Kan jeg feks sykle og gå fort på tredemølle selv om det gjør litt vondt? For de sier jo at det hjelper foten å hele dersom man går på den. På forhånd takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest caramiacaramella

Glemte å spørre når jeg kan begynne å trene ordentlig igjen, legen var veldig vag - hun sa mellom en og fire mnd, og at jeg måtte kjenne etter selv. Men jeg skjønner ikke helt om det hjelper at jeg presser meg selv til å gjøre noe selv om det gjør litt vondt(som det å gå), eller om det vil gjøre ting verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil det gjøre skaden verre når du presser deg så det gjør vondt.

Du får roe deg ned et par uker før du starter treningen opp igjen forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...