Gå til innhold

Er valnøtter sunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Glenfarclas

?

Jeg har blitt hektet :sjenert:

Ja, det inneholder en del omega 3 og er heller ikke saltet. Nyt med god samvittighet, men alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu :bolledeig:

Men hva er med måte? :sjenert: Jeg spiste 4 stk isted, og jeg vil helst ha 20 til....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av nøtter er kaloririke, og dermed noe man lett kan legge på seg av. Så om du vil unngå det, bør du ikke spise så mye. Men mange spiser en liten neve daglig, og holder fint vekta. Og du får i deg sunne fettsyrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valnøtter er ultrasunt, da spesielt for hjernen.

Vektmessig anbefaler man ikke å ta mer enn ca en håndfull daglig om man forsøker å gå ned i vekt.

Jeg spiser det hver eneste dag, litt mer enn en håndfull - men heller ikke hele boksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye er en håndfull ca? 7 stk hm.... Jeg kjøper dem med skall på i løs vekt.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er en håndfull ca? 7 stk hm.... Jeg kjøper dem med skall på i løs vekt.

Ts

Du kan sikkert strekke deg til ti uten å stryke med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er en håndfull ca? 7 stk hm.... Jeg kjøper dem med skall på i løs vekt.

Ts

Det verste som skjer er at du får lynskarp hjerne.

Slapp av ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert spise både to og tre håndfuller om du så vil. Det avhenger helt av hvor mye du spiser ellers.

Å si at man kommer til å gå opp i vekt dersom man spiser mer enn én håndfull nøtter, uten å vite noe om resten av kostholdet, er rett og slett bare feil. Det nytter ikke å se på én isolert matvare og si at "denne kan du bare spise så og så mye av". Det er heltheten, dvs den totale mengden kalorier sånn i det store og det hele, som avgjør alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...