Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok

CathrineMic

Anbefalte innlegg

Kjekt å ha bestilt Nord-Norge-tur! :hoppe: Selv om jeg er enig i at det er alt for dyrt da :sjenert:

Når det gjelder solarium, så tror jeg kanskje man er litt uenig om hvorvidt det kan være farlig eller ikke, mener det stod her på kvinneguiden tidligere at det ikke var farlig med mindre fosteret ble overopphetet, så kortere perioder er sikkert ikke farlig, men jeg vet ikke om jeg ville tatt sjansen på det :sjenert:

Fullt barskap er kanskje ikke det mest ideelle med JM på besøk nei! :ler:

Hadde holdt meg unna solarium, det er tross alt ganske sterke uv-stråler det er snakk om.

Koselig at det ble tur til Nord! :) Kan tenke meg det blir fint å se familie igjen og være der en god langhelg. :)

Ja, er nok like greit og bare droppe hele solariumet... Litt synd, for vil føle meg likbleik når vi er der siden svigermor å kjærest har nettopp kommet fra syden når vi er der :fnise:

Heldigvis har jeg jo litt sminke jeg kan bruke ;)

Lurer også litt på hvilket klær bruker man i konfirmasjon når en ikke har bunad? Kjole? Isåfall, hvilken farge? :sjenert: Mye å tenke på :fnise:

Jeg tenker jeg må handle det med meg, for jeg tør virkelig ikke å satse på at de har det der. Så kommer sikkert til og bestille på nett, siden det er så mye kjekkere klær der! :)

Stakkar sambo.. Han ville jo jeg skulle ringe og utsette timen til JM, så han også kunne være med. Jeg har da altså glømt og gjort dette??? :sjokkert: Å den timen er på onsdag! Så nå når jeg er så nerme, så vil jeg jo bare beholde den timen. Føler det er litt i det seineste laget og ringe imorgen også. Så sto det i brevet at om vi skulle avbestille, måtte vi huske at det var litt ventetid. Kjedeligt å måtte vente enda ei stund for å få time :sjenert: Jeg trur jeg bare får dra, så får han være med neste gang!

Å han får jo være med på UL timen neste uke da, heldigvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med tur nordover i konfirmasjon!! :hoppe: Da får dere en god langhelg der med hans familie :)

Tror nok også jeg hadde holdt meg unna solarium.

Ellers kan du ha en fin svart bukse og en topp til? Kjole er jo også fint :gravid: Se f.eks veromoda.com under mama licious :) Enig i at du finner masse kjekt på nett. Kan være farlig av og til.

Fort gjort å glemme å bytte time. Hadde ikke ringt å bytta nå siden du har gleda deg til timen. Kjedelig å vente lenge på en ny time. Litt synd at samboeren din ikke får vært med, men som du sier så får han være med på UL neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste han med at jordmortimer som regel bare er masse snakk og lite spennende for mannfolka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Jm idag :) Satt og ventet i en halv time før hun kom, jeg ble jo litt beskymret for om jeg ikke skulle komme alikevell :fnise:

Det var sååå mangen som kom med ferske babyer der. Hørte de ene paret ville vege babyen, den var født for 5 dager siden. Og var kjempeliten.. De er jo så søte også :rodmer:

Det var ei kjempekoselig dame jeg var hos. Hun jobbet også på føden på sykehuset, men hadde sagt opp, for å bli 100% på helsestasjonen. Men skulle jobbe av og til, så kunne hende jeg møtte henne når jeg var i fødsel fordet. Håper igrunn det :)

Fikk høre hjertelyden også. Å oh my gad :rodmer::grine: Så deilig lyd!!! Lurer på om det var 155 hjerteslag i minuttet, det var hvertfall helt perfekt sa hun :hjerte:

Magen låg akkoratt på streken også, så det var jo bra :jepp:

Fortsatt litt sukker i urin. Så jeg må se om jeg får tatt meg en tur til legen snart for å tatt det sukkervannet å se om det bare sleppes i urinen, eller om jeg har svangerskapsdiabetes! Huff...

Lavt blodtrykk/puls (?) hadde jeg også. Ikke for lavt eller noe. Men nok til at jeg kunne bli svimmel åsånt. Men det var ikke noe å gjøre med det :)

Så nå er det bare til og glede seg til ul neste torsdag :hjerte:

Fra og med idag av, så er jeg også 100% i arbeid igjen! Det skal bli godt kjenner jeg. Lei av og gå hjemme nå, selvom det er litt godt også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk en koselig jordmor og at alt ser fint ut! :hjerte: Litt skummelt med sukker i urinen, men satser på at det ikke er svangerskapsdiabetes :klemmer:

Blir superspennende med UL snart da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk en koselig jordmor og at alt ser fint ut! :hjerte: Litt skummelt med sukker i urinen, men satser på at det ikke er svangerskapsdiabetes :klemmer:

Blir superspennende med UL snart da! :hoppe:

Helt sant. Men det er ikke snakk om mye, det var +1 mener jeg hun sa.

Når mamma var gravid, sleit hun også med sukker i urinen. Men når hun tok sukkervannet, var det ingenting. Og blodprøvene mine er jo fine. Så det kan hende jeg slekter på henne :) Jeg håper det, er ikke klar til å kutte ut snop :fnise:

Jaaa, jeg gleder meg sånn til torsdag nå :nigo::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får satse på at du er lik din mor der ja ;)

:hoppe: for bare 1 uke igjen til UL! Har du noen magefølelse selv på om det er gutt eller jente?

Håper du har en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på at du er lik din mor der ja ;)

:hoppe: for bare 1 uke igjen til UL! Har du noen magefølelse selv på om det er gutt eller jente?

Håper du har en fin kveld! :klemmer:

Jeg gleder meg så!! :nigo: Jeg har ingen anelse. Og har vell igrunn sagt til meg selv at jeg ikke vil tenke at det er jente, eller gutt. Jeg vet at da kommer jeg til og bli skuffet, om det blir det motsatte.. Ikke skuffet sånn altså. Jeg blir jo kjempeglad uansett hva det er. Men det er så søskenbarnemitt sier hele tiden at hun er sikker på at det er jente, det er jente osv osv. Sist måtte jeg si til henne at hun kan ikke si sånt. For jeg vil ikke tenke det. Å hun vet faktisk ikke om det er jente eller gutt!! Dette gir meg bare falske forhåpninger, på en måte...

Heldigvis er det positivt om det er jente eller gutt :hjerte:

Jeg sitter her sulten, fortsatt i pysjen :hoho: Jeg har ikke orket ut idag. Jeg har jo jobbet å vært hos lege OG jordmor denne uka. Så idag når jeg fikk fri fra jobb, så har jeg ikke orket en shit :fnise:

Nå er jeg sulten. Men har ikke noe "middag" mat her hjemme. Så egentli burde jeg vært på butikken. Men det er så sinnsykt deilig å ligge i sofaen i pysjen :fnise:

Håper dere også får en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke vil bruke så mye tid på å tenke at det blir det ene eller det andre ;) Men jeg har nå likevel en liten følelse av at det blir en gutt jeg da :gjeiper: Men da veier jeg opp for søskenbarnet ditt som sier at det er jente! :fnise:

Herlig å slaffe i pysjen ja! :hjerte: Men du må jo nesten komme deg ut så du kan få i deg litt mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke vil bruke så mye tid på å tenke at det blir det ene eller det andre ;) Men jeg har nå likevel en liten følelse av at det blir en gutt jeg da :gjeiper: Men da veier jeg opp for søskenbarnet ditt som sier at det er jente! :fnise:

Herlig å slaffe i pysjen ja! :hjerte: Men du må jo nesten komme deg ut så du kan få i deg litt mat ;)

Det er lov å ha en liten følelse. Men å si at jeg vet, jeg er sikker osv osv. Da blir jeg bare irritert. For det er ingen som VET det enda. Å hvertfall ikke hun. Om du forstår hva jeg mener? Liker ikke når folk blir så påståelig om sånne ting :fnise:

Veldig deilig ja :jepp: Huff jeg vet. Skulle nesten ønske jeg hadde noen som kunne dra å handle for meg, OG lage middag til meg. Det hadde vært supernice det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ha en liten følelse. Men å si at jeg vet, jeg er sikker osv osv. Da blir jeg bare irritert. For det er ingen som VET det enda. Å hvertfall ikke hun. Om du forstår hva jeg mener? Liker ikke når folk blir så påståelig om sånne ting :fnise:

Veldig deilig ja :jepp: Huff jeg vet. Skulle nesten ønske jeg hadde noen som kunne dra å handle for meg, OG lage middag til meg. Det hadde vært supernice det ;)

Skjønner hva du mener :Nikke: Mamma kan ha en tendens til å være sånn også :fnise:

Hvis jeg hadde bodd på dine trakter skulle jeg gjort det ;) Synd mannen din er så mye vekke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener :Nikke: Mamma kan ha en tendens til å være sånn også :fnise:

Hvis jeg hadde bodd på dine trakter skulle jeg gjort det ;) Synd mannen din er så mye vekke :sjenert:

Åh, fine deg :hjerte: Jeg klarte å manne meg opp av sofaen å kjøre bort på butikken. Ble en del godis, og lapskaus til kvelds ;)

Jeg vet!!! Heldigvis kommer han hjem på mandag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha tippeliste snart! Jeg tipper jente, vet ikke hvorfor....bare en følelse :sjenert:

Ja, det må jeg! Hvordan gjør jeg igjen? Jeg kan lage det med en gang jeg finner ut hvordan jeg gjør det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare hadde et eget innlegg i dagboken med link til det spesifikke innlegget i signaturen så det var lett å finne igjen når det skulle redigeres med nye tippinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kommer lillebror på besøk. Til imorgen :) Greit å få litt besøk også! Merker at det er litt kjedeligt å være alene denne gangen sambo er på jobb :sjenert:

Vi skal også ut å shoppe litt :) Kansje jeg finner noe til den lille :jepp: Blir ikke noe klær trur jeg, det får vente til etter ul. Men kanskje dyne, sengetøy eller noe. Jeg såg noe fint i en reklame :rodmer:

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble ikke noe baby shopping igår. Det var nok med å gå rundt å lete etter klær til bror :fnise: Så handla jeg bursdagsgave til søskenbarn, da!

Ikveld skal ei venninne komme på besøk! Vi skal lage noe god, men kjapp mat. Pizza, taco eller noe. Så jeg har ryddet litt her så det ser presentabelt ut :fnise:

Så er det jo ikke mangen dagene til sambo kommer hjem :rodmer: Det gledes!! 3 uker er alt for lenge å være vekke, når jeg er gravid merker jeg! Å så lei av å lage all mat selv også :haar:

Trur jeg skal få venninnen min til og farge håret mitt også. Det er så mye grå(!!!) :hakeslepp: hår i toppen! Når mamma var her forje helg, så kunne hun ikke forstå at jeg hadde så mye grå hår i toppen. Å hun kunne se det når hun satt i andre enden i sofaen. Jeg vet ikke om det taler for seg selv jeg? :ler: Hun har aldri sett dem før :sjenert: Jeg har igrunn hatt det ganske lenge. Hva skjer med å få grå hår i 20 åra? :(

Ønsker alle som er innom en fin lørdagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg med venninnekveld i kveld! :klemmer:

Det er ikke så uvanlig å få grå hår i 20-årene.. Veldig kjedelig seff, men jeg kjenner flere (gutter i allefall) som har fått sølvstenk... Mormor ble grå rundt 30-årene tror jeg.. Heldigvis finnes det hårfarge i dag ;) Kan jo hende det er noe med hormonbalansen nå som du er gravid som gjør det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...