Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok

CathrineMic

Anbefalte innlegg

Skjønner at du blir bekymret over ikke å kjenne spark, men tror det er vanlig for førstegangsgravide at det kan drøye til uke 18-19? Kan jo også hende at morkaken ligger foran som en "pute" og demper sparkene...

Bra du har vært i noenlunde form de siste par dagene :) Håper du får kommet deg på butikken også ;) Selv venter jeg på at mannen skal komme hjem, så skal jeg lage fleskepannekaker itl oss :spise:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Det kan nok stemme det. Jeg vet jo ikke hvordan morkaken ligger. Eller, er det noe som går an å se på ul i uke 12 tru? Rart gyn ikke sa noe da omså.. Hadde bare vært sååå mye lettere om jeg visste hvordan spark kjennes ut, og at jeg begynner å kjenne det. Så er jeg ikke like beskymret, hver gang jeg kjenner noe vondt i magen :sjenert: Skal ikke være lett dette :fnise:

Oioi... NAM :sikle: Jeg vil også ha!!! Om det er pannekaker med bacon? :sikle: Det er lenge siden jeg har hatt det nå når jeg tenker om. Men det er jo så godt! Og pannekaker med sukker også ;) Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Jeg kjente ikke spark og bevegelse for etter ul i uke 18. Merket det mer og mer etter uke 20-22. Har morkaken forran. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ikke spark og bevegelse for etter ul i uke 18. Merket det mer og mer etter uke 20-22. Har morkaken forran. :)

Åh.. Da har jeg hvertfall ett utgangspunkt, om det viser seg at jeg har morkaken forann :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp å hentet posten. Vi hadde fått invitasjon til kusinen til sambo sin konfirmasjon, en lørdag i mai.. Jeg kunne godt tenkt meg og reist. Å jeg vet at sambo har ingenting imot å reise opp der. Men så er det så dyrt med flybiletter :sjenert: SAS skulle ha 3900 kr for oss begge. Norwegian sku ha ca 3300.. Det er jo ikke så kjempedyrt sånn sett. Men da tok jeg også torsdag til mandag, siden det er litt billigere. Så jeg må jo ta meg fri noen dager. Så skal vi nordover igjen i sommer også.

Hvorfor må det være så dyrt å fly nordover :sjenert: Jeg fatter det ikke! Å hvor mye gir en i gave til ei som konfirmerer seg? Eller kjøper for... Så kan det jo også være vi må bu på hotell, for det er ikke sikkert at det er plass hos svigerfar. Så da kan vi hvertfall ikke være fra torsdag til mandag. Det blir alt for dyrt.

Men igjen, så passer det ganske bra, hvertfall hvis farfaren til sambo fortsatt er på sykehuset der (han bur vanligvis mangen timers biltur unna, men er så syk at han er innlagt på sykehuset), så da hadde vi fått møtt han også. Å det hadde jo vært perfekt!

Hmm.. Trur jeg/vi må tenke litt på dette... Hva vi har råd til fremover rett og slett. Så får jeg høre på jobb imorgen om sjefen er der, om det er mulighet for meg å få noen dager fri omså.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Åh.. Da har jeg hvertfall ett utgangspunkt, om det viser seg at jeg har morkaken forann :nigo:

Ja. :)

Jeg har igjennom hele svangerskapet kjent mindre spark enn andre tror jeg. Kan iallefall ikke huske noe ordentlig tydelige spark som jeg har kjent hos andre. Så om det er pga morkaken eller en veldig rolig baby vet jeg ikke. :ler:

Men jeg kjenner den gnur og strekker seg, og den har to-tre dager med hyperaktivitet så noen dager med hvile. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Var nettopp å hentet posten. Vi hadde fått invitasjon til kusinen til sambo sin konfirmasjon, en lørdag i mai.. Jeg kunne godt tenkt meg og reist. Å jeg vet at sambo har ingenting imot å reise opp der. Men så er det så dyrt med flybiletter :sjenert: SAS skulle ha 3900 kr for oss begge. Norwegian sku ha ca 3300.. Det er jo ikke så kjempedyrt sånn sett. Men da tok jeg også torsdag til mandag, siden det er litt billigere. Så jeg må jo ta meg fri noen dager. Så skal vi nordover igjen i sommer også.

Hvorfor må det være så dyrt å fly nordover :sjenert: Jeg fatter det ikke! Å hvor mye gir en i gave til ei som konfirmerer seg? Eller kjøper for... Så kan det jo også være vi må bu på hotell, for det er ikke sikkert at det er plass hos svigerfar. Så da kan vi hvertfall ikke være fra torsdag til mandag. Det blir alt for dyrt.

Men igjen, så passer det ganske bra, hvertfall hvis farfaren til sambo fortsatt er på sykehuset der (han bur vanligvis mangen timers biltur unna, men er så syk at han er innlagt på sykehuset), så da hadde vi fått møtt han også. Å det hadde jo vært perfekt!

Hmm.. Trur jeg/vi må tenke litt på dette... Hva vi har råd til fremover rett og slett. Så får jeg høre på jobb imorgen om sjefen er der, om det er mulighet for meg å få noen dager fri omså.. :jepp:

Det var jo veldig dyrt! Hvor reiser dere fra og til? Det er generelt elendige flytilbud mellom nord og sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. :)

Jeg har igjennom hele svangerskapet kjent mindre spark enn andre tror jeg. Kan iallefall ikke huske noe ordentlig tydelige spark som jeg har kjent hos andre. Så om det er pga morkaken eller en veldig rolig baby vet jeg ikke. :ler:

Men jeg kjenner den gnur og strekker seg, og den har to-tre dager med hyperaktivitet så noen dager med hvile. ;)

Det var jo veldig dyrt! Hvor reiser dere fra og til? Det er generelt elendige flytilbud mellom nord og sør.

Såpass :ler: Jeg satser på at du bare har ei rolig baby i magen jeg :hjerte: Satser på at den er like rolig når kommer ut ;)

Huff. Det er så dyrt, at det er til og svime av! Da er det fra Stavanger til Bodø! Det er en veldig dyr flytur den strekningen der... :sjenert: Liker det ikke! Hadde det vært billigere, hadde vi jo også klart og besøkt familie oftere. Men når det er såpass dyrt, og vi har familie 3 forskjellige byer, med god avstand fra hverandre. Så blir jo ofte kun en gang i året vi får reist oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Såpass :ler: Jeg satser på at du bare har ei rolig baby i magen jeg :hjerte: Satser på at den er like rolig når kommer ut ;)

Huff. Det er så dyrt, at det er til og svime av! Da er det fra Stavanger til Bodø! Det er en veldig dyr flytur den strekningen der... :sjenert: Liker det ikke! Hadde det vært billigere, hadde vi jo også klart og besøkt familie oftere. Men når det er såpass dyrt, og vi har familie 3 forskjellige byer, med god avstand fra hverandre. Så blir jo ofte kun en gang i året vi får reist oppover..

Ja jeg satser på at den er like rolig når den kommer ut. :)

Det er elendige med flyforbindelser mellom Nord-Norge og Vestlandet. Har flere venninner som studerer i Bergen og Stavanger, og når dem reiser hjem så er det jo den melkeruta for å få det rimeligst mulig. Da snakker vi fly Stavanger-Oslo-Trondheim-Bodø-Narvik. I tillegg til stive priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg satser på at den er like rolig når den kommer ut. :)

Det er elendige med flyforbindelser mellom Nord-Norge og Vestlandet. Har flere venninner som studerer i Bergen og Stavanger, og når dem reiser hjem så er det jo den melkeruta for å få det rimeligst mulig. Da snakker vi fly Stavanger-Oslo-Trondheim-Bodø-Narvik. I tillegg til stive priser.

Ja, det er latterlig! Ikke nok med at det skal være dyrt og bu i denne byen, så skal det pigede være dyrt å komme seg vekk herfra også :ler: Nei, må tenke litt på det. Kommer jo også litt an på om vi får budd hos svigerfar, eller om vi må bu på hotell.

De har ingen gjesterom. Men når vi har vært der tidligere så har søster til sambo sovet inne hos foreldrene. Men nå er jo hun blitt så stor (4 år), at det er jo ikke sikkert det er så lett å få henne til og sove inne hos dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Ja, det er latterlig! Ikke nok med at det skal være dyrt og bu i denne byen, så skal det pigede være dyrt å komme seg vekk herfra også :ler: Nei, må tenke litt på det. Kommer jo også litt an på om vi får budd hos svigerfar, eller om vi må bu på hotell.

De har ingen gjesterom. Men når vi har vært der tidligere så har søster til sambo sovet inne hos foreldrene. Men nå er jo hun blitt så stor (4 år), at det er jo ikke sikkert det er så lett å få henne til og sove inne hos dem..

Der sier du noe, dyrt å komme seg vekk derfra også. :ler:

Ja, det blir fort kjempedyrt om dere må bo på hotell i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente spark sent syns jeg :sjenert: første gang jeg var sikker på at det var et spark var i uke 18/19, men tok noen uker til før jeg kjente det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente spark sent syns jeg :sjenert: første gang jeg var sikker på at det var et spark var i uke 18/19, men tok noen uker til før jeg kjente det mer.

Jeg lurer sånn på om jeg har kjent det, eller ikke :sjenert: Frustrerende å ikke vite syntes jeg! Skal bli godt når jeg vet for sikkert at det er spark, og ikke minst en trygghet! :hoppe:

Fint magebilde! :hjerte: God helg! :klemmer:

Åååh. Tusen takk søte deg :hjerte: Måtte du få en fantastisk fin helg :nigo::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåååe, magebilde - så fint! :hjerte:

Ønsker deg en fantastisk helg søte deg :klemmer:

:hjerte:

Helgen min har vært fin. Jeg har jobbet litt, og hatt besøk av mamma :jepp:

Håper helgen din også har vært fin :klemmer:

:hjerte: Begynner å skje ting nå, Cathrine! :laugh:

Ja, nå begynner ting å skje, jeg liker det ;):hjerte:

Trur jeg kjente h*n på venstre side idag, for der var det helt hardt, mens på høyre side var det helt mjukt :ler: Men for alt jeg vet, var det noe anna :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår bestilte jeg flybiletter til Bodø! Til konfirmasjonen til søskenbarnet til sambo! Han hadde snakket med svigerfar, å det var ingen problemer for at vi kunne campe der :nigo: Flybilettene kom på 3400!! Ikke akkoratt det jeg hadde planer om å bruke mye penger på. Men, vi hadde jo planer om å reise til Bodø. Så da måtte jo de pengene ha blitt brukt uansett da. Skal bli koseligt å se svigerfar+kjærest, og lillesøstra til sambo :nigo: Hun er så søt!

Svigermor+kjærest skal også opp der i konfirmasjonen. Så da får vi jo møtt dem også!

Det blir godt å møte alle igjen!

Vi kommer opp tidlig torsdag, og reiser seint mandag. Så får flere dager med dem :hjerte:

Blir også spennende å se hvordan flyturen går! Jeg har jo aldri flydd gravid før :ler: Mamma syntes det var ekkelt og fly gravid. FIkk ett skikkelig sug i magen :fnise:

Elelrs lurer jeg litt. Kunne igrunn tenkt meg å fått litt sol på kroppen. Er skikkelig vinterbleik.. Men hvordan er det med solarium? Er det okei å ta, om en ikke tar så lenge om gangen? Jeg tenker bare til jeg får litt glød hvertfall :Nikke:

Jeg har også funne ut at jeg vil kjøpe en sånn skjenk å ha i stua! Vi har ikke så god plass til og ha sånt. Men om den ikke er så stor, så vil vi klare å få plass.

Vi har jo ett sånt Ikea barskap. Det skal også vekk nå. Bare synd det er så mye alkohol der :ler: Ikke så smart å ha det på utstilling når JM kommer på hjemmebesøk kanskje :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha bestilt Nord-Norge-tur! :hoppe: Selv om jeg er enig i at det er alt for dyrt da :sjenert:

Når det gjelder solarium, så tror jeg kanskje man er litt uenig om hvorvidt det kan være farlig eller ikke, mener det stod her på kvinneguiden tidligere at det ikke var farlig med mindre fosteret ble overopphetet, så kortere perioder er sikkert ikke farlig, men jeg vet ikke om jeg ville tatt sjansen på det :sjenert:

Fullt barskap er kanskje ikke det mest ideelle med JM på besøk nei! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Hadde holdt meg unna solarium, det er tross alt ganske sterke uv-stråler det er snakk om.

Koselig at det ble tur til Nord! :) Kan tenke meg det blir fint å se familie igjen og være der en god langhelg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...