Honesty Skrevet 1. februar 2012 #41 Skrevet 1. februar 2012 Safa-strøpebuksene er i hvertfall lange i beina, og sitter godt både rundt livet og foten. Snuppa på 90 cm bruker fortsatt stort sett 80 i strømpebukser derfra, hun er dessuten langbeint ift. størrelsen, og de er allikevel ikke for korte i beina. Av bomullsstrømpebukser er Melton litt like i passformen, men de koster like mye som ull, så jeg har kun kjøpt noen få derfra. De dårligste vi har prøvd, er fra Kappahl og Reflex, og det er skikkelig saggete greier.
JollyJolly Skrevet 1. februar 2012 #42 Skrevet 1. februar 2012 Da jeg var barn hadde stillongsene strikk under foten slik at man ikke fikk glippe mellom sokkene og longsbeina. Har de ikke det lenger? (Tenker på de som nevner at de bruker strømpebukse pga denne glippen.) Det var i alle fall en enkel og grei løsning for de som plages med at barna må skifte sokker ofte pga våte føtter. Ha ha, jeg fikk fryktelige flashback nå - husker de stillongsene! Sikkert praktisk, men den strikken...kald, stygg og stiv hang den der...nei! nei!
Gjest imli Skrevet 1. februar 2012 #43 Skrevet 1. februar 2012 Prøvd safa sine? For jeg har litt motsatt erfaring med de. De er godt ettersittende fra rumpa og godt oppetter magen. Og de er gjerne kjempelange i bena, og holder mye lenger enn størrelsen inni skulle tilsi. God stretch er det også, så de passer godt til de aller fleste unger. Vi har hatt en del janus og sånt som ikke er elastiske over det hele, og de satt jo ingen steder. Løse i livet og skle av føttene hele tiden. Nei, det har eg ikkje Kor får ein tak i dei? Er det ull? Har prøvd fra diverse kjedebutikkar (H&M, Cubus osv), og så noko frå Janus, trur eg.
Edie Skrevet 1. februar 2012 #44 Skrevet 1. februar 2012 Her er også erfaringen at safa sine sitter bra oppe. Hvor vi kjøpte de husker jeg ikke.. Har prøvd så mange merker kjøpt litt rundt forbi Verstingen i å gi langføtter og sidrompe er vossatassar ( men longsen fra de er derimot kjempegode)
Honesty Skrevet 1. februar 2012 #45 Skrevet 1. februar 2012 Safa får du hos Bare Barn, Coop Obs og Sparkjøp, dersom du har det i nærheten, eller også hos Sparkjøp på nett. Vi har først og fremst ullstrømpiser derfra, men de har også bomullsstrømpebukser i sortimentet.
Susan Sto Helit Skrevet 1. februar 2012 #46 Skrevet 1. februar 2012 Safa får du hos Bare Barn, Coop Obs og Sparkjøp, dersom du har det i nærheten, eller også hos Sparkjøp på nett. Vi har først og fremst ullstrømpiser derfra, men de har også bomullsstrømpebukser i sortimentet. Større Coop butikker, som har klær og sånt, sparkjøp og bogerud tekstil har hvertfall. Samt ett par nettbutikker. Tror den ene heter ulliver. For oss er bogerud enklest og billigst, men de er jo bare her på østlandet.
SummerJoy Skrevet 1. februar 2012 #47 Skrevet 1. februar 2012 Dere som sier at sokker/strømpebukse må byttes hver dag, hvor store barn gjelder det? Jeg bytter selvfølgelig strømpebukse om det skulle lukte tåfis av den, men det har jeg omtrent aldri opplevd (Vesla er 2 år). Så da bruker hun gjerne samme strømpebuksa 3-4 dager, da "føler" jeg at den er skitten selv om den hverken ser skitten ut eller lukter. For min del er sokker noe jeg ønsker å skifte hver dag, på samme måte som undertøy. Man går tross alt og trakker rundt på gulv en hel dag, mye skit som ligger der. 1
Susan Sto Helit Skrevet 1. februar 2012 #48 Skrevet 1. februar 2012 For min del er sokker noe jeg ønsker å skifte hver dag, på samme måte som undertøy. Man går tross alt og trakker rundt på gulv en hel dag, mye skit som ligger der. Men ungene går jo mye med tøffler, så det er jo ikke strømpebuksa som blir skitten. For min del skifter jeg sokker både på meg og eldste, fordi vi svetter i dem, og de blir illeluktende og stive. Minsten svetter ikke på bena på samme måte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå