Gå til innhold

Slankedagbok


Lindapuz

Anbefalte innlegg

Heizann, jeg er ny her i forumet men har visst om det lenge, fikk det anbefalt av en jente jeg deler leilighet med (=

Dette er da lissom mitt dagbokforsøk (dah) *ler* Jeg har kalt den slankedagbok fordi jeg vil gå ned i vekt, jeg syns nemlig jeg er litt for rund osv.... Jeg er 167 høy og veier 103 kg ;p

Håper på mye oppmuntring og støtte her, jeg ble nemlig mobbet på skolen fordi jeg var så tykk og rødhåret :cry:

Klemz puzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Du er nok ikke den eneste som vil ned i vekt - jeg vil også. Skal prøve å huske og stikke innom her og se hvordan det går med deg, lykke til! Du kan klare dette!

Det var forresten en nydelig pus!

Ha en fin dag!

Heksehilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Støtte er det å få her vettu!

:klem:

Fortell litt om planen din framover da....Hvordan, hva skal du gjøre....og hvor lang er f.eks. tidsplanen din?. Har du klare og definerte mål? Er de kortsiktige eller lange....vel stuff like that.

Uansett, ha en fin søndag!

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Tror jeg skal starte slankeprosjektet nok en gang jeg ogsaa... Kanskje vi kan hente motivasjon i hverandre?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke en gjennomtenkt plan da jeg skal bare kutte ned på snop og cola og bevege meg litt mer ute :) Så jeg skammer meg veldig nå.... Sitter her med et glass cola, en eske toffifee og en tom pose potetskruer :cry: Jeg er så svak! Men jeg var sulten på no nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nå spiste jeg nettopp en hel pizza for meg selv :( Jeg trenger virkelig hjelp folkz, jeg har ikke nok viljestyrke :( Veslepus, ja vi burde så absolutt støtte hverandre i slankingen vår :) Men jeg skal ta meg selv i nakken: i morgen skal jeg ikke spise noe bare en halv middagsporsjon og jeg skal drikke et glass vann hver gang jeg blir sulten. (vedde på at jeg sprekker før klokken er tolv om ettermiddagen? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

Vet du hva? Det vedder jeg også på at du gjør!

Men hvis du starter dagen med 2 grove knekkebrød med magert pålegg, spiser omtrent det samme til lunsj og 1 porsjon middag med kjøtt eller fisk, 1-2 poteter og masse salat (UTEN dressing) så begynner det å ligne noe. Spis gjerne 2 frukter som mellommåltid.

Tror det beste du kan gjøre er å melde deg på et Grete Roede kurs, så lærer du HVORDAN du skal endre kostholdet ditt...

Lykke til - vil du nok, ja så klarer du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167 høy og veier 103 kg ;p

Godt å se det er flere enn meg...Det samme veide jeg i august i fjor..Og jeg er like høy! Som du ser av nicket mitt skal jeg gifte meg i juni og jeg har en brudekjole jeg må inn i! Jeg ville ikke være tjukk når jeg giftet meg fordi jeg ikke synes tjukke bruder er så fine(mener ikke å støte noen, men det er min mening!) Jeg begynte på Libra og gikk ned 8 kg frem til desember, da tok jeg litt pause og i dag er det på`n igjen! Jeg har igjen nærmere 20kg før jeg er heeelt fornøyd! Så i dag er det kurs nr. 2 fra Libra og ergometersykkelen jeg fikk til jul som gjelder! Jeg skal greie å gå ned! Og du, nå kan du jo slenge deg på med meg.. :wink: Jeg hater slanking, men har funnet ut at for helsens skyld er det best jeg gjør dette og jeg vet med meg selv at jeg vil føle meg mye, mye bedre! Og ingen vet bedre enn meg hvordan det er å sitte med tom godtepose og tenke at i morgen skal jeg begynne å slanke meg....Jeg er verdensmester til å utsette ting! Har utsatt slanking nå 2-3 år og kiloene bare renner på! Men nå er det fa*n meg slutt...

Jeg skal følge med deg! Jeg trenger helt klart noen spark i baken! Men en ting har jeg lært, det hjelper ikke hvor mye andre maser og hva de mener! Til syvende og sist er det du som må ta skjeen i egen hånd og gjøre noe med det! Dyrkjøpt erfaring fra meg...

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ønske deg lykke til! Men er kjempeenig med Brunhilde - nytter ikke å slutte å spise. Det som trengs er en livsstilsendring der man må spise regelmessig og magert og ikke minst mosjon er viktig. Å melde seg på kurs er ikke dumt, for da er man ikke alene og det er enklere å fullføre og nå sitt mål. Man blir liksom litt passet på :) .

Jeg starter i dag, og gleder meg til å føle meg litt bedre i form.

Hilsen Eplegrønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen.

Nå er ikke jeg på slankern, men noen snopetips har jeg likevel; hvis du tror du snart blir fysen på noe søtt: spis et eple først, hvis du tror du snart blir fysen på noe salt: drikk en kopp varm buljong først.

Ikke sikkert det hjelper, men jeg synes det tar bort den værste salt-/søthungeren.

Sikkert flere tips å få her inne, motivasjonen derimot, må komme fra deg selv.

Er det noen del av deg som ikke vil slanke seg? Er det noen ting som er enklere når du er overvektig? Er det en unnskyldning for eksempel, for å utsette å gjøre andre ting "Når jeg bare får slanket meg, da skal jeg..."? Bare nevner dette, fordi uvaner ofte sitter dypere enn hva bare viljestyrke og sunn fornuft kan hamle opp med. Har nemlig sluttet å røyke (og begynt å snuse...)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg - og velkommen som dagbokskriver! :D

Det er flere av oss, ser jeg! :wink: Har også begynt på slankekur nå, og har jobba med motivasjonen min lenge. Jeg tror det er håpløst å slanke seg hvis man ikke er motivert og er villig til å legge om livsstilen sin helt. For meg er det ikke motivasjon nok "bare" å være overvektig...

Min metode er enkel og grei: Slutte å spise sukker og fett så langt det er mulig. Jeg spiser helt vanlig kost, men litt mindre posjoner.. Søtsaker og snacks er helt forbudt. I tillegg har jeg erfart at man MÅ bevege seg for å få en sunn vektreduksjon!

Hadde vært fint å høre hva som fungerer for deg!

Jeg ønsker deg lykke til - det er ikke lett å slanke seg, men hvis man har motivasjonen og viljestyken så går det!!! :D

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lindapuz! Velkommen som dagbokskriver! Sliter litt med kiloene selv, og bare det å vite at man ikke er helt alene er litt godt!

Ser du snakker om å spise halve middagsposjoner og sånt. Det tror jeg ikke er noe lurt sted å starte. Spis deg mett på sunn og næringsrik mat og kutt heller ned på godteri og brus i første omgang. Hvis du ikke spiser deg mett på mat blir du veldig lett lysten på noe søtt raskt. Du skal ikke sulte selv om du slanker deg!

Det vi drikker inneholder forresten mye kalorier - også juice og melk, og mitt tips her er å drikke ett glass juice/melk/(brus, kun i helgene!) for smakens skyld, og drikke meg utørst på vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg begynner også på ett nytt og bedre liv i disse dager... Det hadde vært kjekt hvis vi kunne følge litt med hverandre...

Det er utrolig støtte i å være flere i samme situasjon.

Håper å se deg her inne lenge fremover!!

Klem fra spirrevipp.

P.s. Se gjerne innom dagboka mi du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Hei hei! Nå er jeg tilbake for fullt :) På tide med oppdateringer her hva? Lenge siden sist!

Så.... Angående mitt slankeprosjekt.. Jeg klarte å gå ned to kilo :) Det var en veldig inspirerende opplevelse og gav meg virkelig mot til å prøve å komme meg under 100-tallet. Men slik gikk det nok ikke nei... Jeg var nemlig så svak at jeg "belønte" meg selv med noe godt fordi jeg hadde vært så flink å gå ned 2 kilo! Så jeg kjøpte meg en 4-pack med Coca Cola... Og noe snacks..... Hver dag kjøpt jeg meg noe snacks ... :cry:

Plutselig etter et par måneder var vekta kommet opp i 113 kilo :roll: Jeg ser verre ut enn noensinne, har aldri veid så mye før! Nå er det sommer og bikinisesong! Jippi for meg! Jeg har har kjøpt meg en heldekkende badedrakt og sarong så jeg klarer da å skjule litt... Prøve å holde meg mest mulig under vann når jeg straks skal på ferie til Kypros sammen med typen :hjerter:

Ja vi er fortsatt sammen og han er like herlig og jeg er like forelsket! Han er så snill og kjekk! Eneste jeg ikke liker ved ham er hans foreldre og søsken. Frekke folk! Nesten like ekle som mine medelever på ungdomsskolen. De er like fæle til å mobbe meg.... For noen måneder siden var vi på middagsbesøk hos dem, vi fikk servert svinestek. Moren hans satte steken på middagsbordet og søsteren hans kniste og sa "du skal vel ikke ha svinestek du vel Linda? du er vel ikke kannibal??" og da lo alle sammen bortsett fra jeg.... :evil:

Forstår ikke at folk kan være så ekle mot sin svigerinne/svigerdatter. Tenk å hinte om at jeg er en gris?? Bokstavelig talt.... Det var det folka på ungdomsskolen kalte meg når de stod i ring rundt meg... "Nøff nøff oink oink skviiiiik, du burde stille deg i skyggen for det lukter slik bacon når du er i sola!" :cry:

Jeg gråt hver dag på den tiden... Men nå har jeg lagt alt det der bak meg! Nå konsentrerer jeg meg om framtiden, kjæresten min og mitt nye slankeprosjekt! :)

Jeg spiser for tiden 2 skiver til frokost med peanøttsmør, til lunsj spiser jeg 2 bananer og 2 boller og sjokomelk, til middag spiser jeg en vanlig porsjon, prøver å unngå å forsyne meg to ganger.... Så til kvelds har jeg en liten skål med potetskruer og 2 små glass med cola. Jeg syns jeg er ganske flink, jeg har droppa alle mellommåltider og drikker mye mindre cola og snacks enn jeg gjorde før så jeg er veldig stolt :) Prøver også å røre litt på meg men det er så vanskelig å komme seg ut av sofaen hver dag... Jeg blir alltid så sulten når jeg går tur og jeg klarer ikke jogge for da får jeg så vondt i puppene for de er så store og jeg får stygge blikk....

Nåja det var da en liten oppdatering! Nå må jeg spise middag så snakkes vi senere!

Ha en deilig kveld damer! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en :klem:

Syns virkelig ikke svigerfamilien din virket noe hyggelig i det hele tatt. Og jeg tror jammen jeg ville sagt det rett ut til de neste gang det kommer noe sånt opp. Briste eller bære.

Eller få kjæresten din til å prate med de. Kan ikke ha det sånn.

Så bra du begynner å få rutiner, men den cola'n må du få bort altså. Kan du ikke prøve å venne deg til cola light i det minste? Syns det er bedre enn vanlig cola nå jeg.

Vil egentlig anbefale deg somebody.no eller kanskje vektklubb.no (den til vg, mer oppskrifter). Der kan du føre inn det du spiser og få en oversikt på det + det er mange andre der i samme situasjon. Man lærer MASSE om mat.

Er medlem av somebody selv og har gått ned nesten 12 kg siste året. Så det funker.

Men det gjelder å være tøff å føre inn hver minste sjokoladerute og se hva det utgjør og hvor mye nyttig mat man heller kunne spist.

Det er jo en stor bedring du har gjort, men det er fortsatt litt igjen. Kanskje jeg er litt hard og brutal nå som du er stolt av deg selv og det har du all grunn til å være med endringene, men jeg har vært der selv. Nugatti, nugatti. og alt for mye middag.

Du trenger mer proteiner i kosten din, som kjøtt, fisk. Bruk dette som pålegg og bytt ut bollene til lunsj med noe av dette + brødskiver/knekkebrød/salat med dette i.

Man trenger ikke gjøre alt på en gang.

Start med å endre lunsjen din og bytt ut colaen.

SJokomelk og boller er lite nyttig mat for kroppen.

Men du burde legge inn et par mellommåltider her også. Som en yoghurt, frukt eller lignende. Kan jo være neste steg.

Og så må du jobbe med å kutte ut kveldssnacken. Bytt det ut med nyttig mat som metter. Grove produkter med sunt godt pålegg holder deg lengre mett også.

Og ang trening. Gå deg turer du. Det hjelper masse det. Bare du har litt tempo og puls.

Invester i en skikkelig trenings bh, det er verdt hver eneste krone kan jeg love deg og prøv den før du kjøper så du vet den sitter godt. Det er deilig når man "bare" går også.

Det var bare litt tips.. Lykke til emd prosjektet ditt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort det igjen!!! Overspiste meg i stad, så tok til flaska igjen, som de så ekkelt sier det :(

jeg skjønner ikke hvorfor, men alkoholen gjør meg så mye gladere! Det er så trist at det er så dyrt for oss som er større, siden vi blir senere fulle, men det gpår da en plas...

Skal drikke til 3 om natta i natt, kun fordi jeg trenger litt avveksling.

Dere trenger ikke kommentere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...