Gå til innhold

Har lært mye av Anders Behring Breivik.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva det er i følge meg? Vel, manifestet er ikke akkurat en akademisk perle, er det vel? Det har allerede blitt påpekt at det er preget av både klipp og lim, og en del som i det minste er omstridt, om ikke rett ut feil. I tillegg er det en imponerende blanding av politisk bruk av historie, propaganda, utlegginger om familiemedlemmers sexliv og <3. Har du lest litt, så skal det mye til for å se på dette som en intellektuell racer. For nøyaktig hva er det som gjør dette så imponerende? At han klarer å samle, klippe og lime inn andres verk? At han behersker smil og hjerter? At han har brukt noen år på å se seg så blind på diverse konspirasjonsteorier at han kan alle de vanlige på rams? Eller at han er villig til å legge ut intim info om alle rundt seg?

Her er også kildekritikk et stikkord. Kildekritikk er greit i alle tilfeller. Men i møtet med en sinnsforvirret massemorders manifest, så vil jeg anbefale det litt ekstra. Ikke sluke det rått, utrope vedkommende til den neste Sokrates og erklære ham som et kunnskapsrikt geni.

Fordi det er Breivik som står bak 22/7 og er på tiltalebenken så blir hele manifestet hans plukket fra hverandre og demonisert. Hadde heller ikke forventet noe annet av kulturmarxistene!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Fordi det er Breivik som står bak 22/7 og er på tiltalebenken så blir hele manifestet hans plukket fra hverandre og demonisert. Hadde heller ikke forventet noe annet av kulturmarxistene!

Og jeg som kapitalist synes hele ABB er en stor bajs - hva sier det?

• Liker 2
Skrevet

På seg selv kjenner man andre

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Idiotisk utsagn. Jeg trenger ikke være en stormannsgal barnemassmorder for å gjenkjenne en.

• Liker 4
Skrevet

At du står sammen med resten av hylekoret og dømmer nord og ned det som faktisk viser seg å være fakta......Men som vanlig lever gjennomsnitts-nordmannen i fullstendig fornektelse for dagens realiteter. De bakenforliggende årsakene til hendelsene 22/7 blir bare skuflet til side.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Demonisert? Det holder å kalle en spade for en spade, det er et latterlig makkverk som ikke holder vann! Jeg har lest min del av politiske manifest og ymse stormannsgale tekster, fra Hitlers Tabletalks til Gaddafis lille grønne. ABBs er det dummeste og mest surrealistiske av dem alle. De fleste andre sinnsyke menn med store tanker, har ihvertfall vett nok til å droppe <3 og detaljer om søstrenes sexliv.

Endret av Vampen
  • Liker 4
Gjest Katten.
Skrevet (endret)

At du står sammen med resten av hylekoret og dømmer nord og ned det som faktisk viser seg å være fakta......Men som vanlig lever gjennomsnitts-nordmannen i fullstendig fornektelse for dagens realiteter. De bakenforliggende årsakene til hendelsene 22/7 blir bare skuflet til side.

Jeg skjønner godt hvilke tilstander i Norge som fikk ABB på sporet han havnet i - men det vil aldri legitimere hans handlinger.

Er selv meget skeptisk til dagens integreringspolitikk.

Endret av Bond
Gjest Nuppdupp
Skrevet

det sier vel mer om deg det kanskje.

• Liker 1
Skrevet

Hva er sjokkerende? Det finnes da meningsfeller over hele verden, Norge er selvsagt intet unntak.

Janei, HVA kan være sjokkerende med at det finnes damer som er dumme nok til å bli våte av en massemorder?

• Liker 3
Skrevet

Janei, HVA kan være sjokkerende med at det finnes damer som er dumme nok til å bli våte av en massemorder?

Usaklig!

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Usaklig!

Hva? Liker du ikke at vi bruker hans reelle tittel: barnemassemorder?

• Liker 2
Skrevet

Hva? Liker du ikke at vi bruker hans reelle tittel: barnemassemorder?

Du så virkelig ikke hva som var usaklig med det innlegget?

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Nja, njo. Slik jeg ser det, er de neste som har vist seg enig med ABB her på forumet, også forelsket i ham. Så det er en viss form for sannhet i innlegget.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

men det er jo sant

Skrevet

Man må jo gå til roten av problemet - hvordan noen kunne tillatte at dette kunne skje in the first place. Dessuten er disse menneskene som begår slike kriminelle handlinger så ødelagte av hjernevasking av kultur og religion, så det er en helt annen debatt.

Men politikerne er jo oppegående mennesker, og de gjør ingenting for å stoppe problemet.

Politikerne trenger mer motstand fra befolkningen. Ikke i form av vold, men f.eks flere demonstrasjoner og at man blir hørt mer i media. Bare det at folk er redde for å gå alene ute om kvelden i Oslo, det skal ikke være slik. Det var ikke sånn før. Noe alvorlig stygt har skjedd her, hvordan kan du mene at politikerne ikke har noe med å gjøre?

Tillate at det skjer? Men du at noen sitter på en vanntett og idiotsikker hvordan-unngå-voldtekter-og-faenskap-plan? Og at politikerne nekter å innføre den? Sjokkerende!

Og hjernevasket av kultur og religion.. blablabla.. Nå er det faktisk slik at de fleste med samme kultur og religion ikke ligger i buskene og venter på damer å voldta. Er det snakk om en svært selektiv form for hjernevask? Eller kan det være noe mer som gjør at en blir voldtektsmann, der ti med samme bakgrunn ikke blir det? Noen med samme bakgrunn og religion er til og med så unike at de tar avstand fra voldtekt! Sjokkerende, I know. Jeg tar en råsjanse her, og tipper at individuelle forskjeller, samt traumer, også spiller inn. Og det er der integreringespolitikk kommer inn. Men fra det, til å påstå at politikere skal straffes, er en reise til månen og tilbake.

Nøyaktig hvilke politikere mener du skal straffes? Det har vært innvandring fra skumle land og kulturer i noen tiår nå. Hvem som har styrt landet har variert. Om du ser deg litt rundt ute i landet, så tror jeg også du oppdager at det spiller liten rolle hvem som styrer, problemene er mange av de samme. Det er ikke så enkelt at man bare kan leke "sett halen på politikeren" og gi dem personlig skyld for all faenskap som skjer.

• Liker 2
Skrevet

Usaklig!

Hva er usaklig? At han er en massemorder? Det var visst sant. At dere er kåte på ham aka våte? Også sant. At folk synes det er sjokkerende? Mmmmm, sant.

Altså, jeg står for påstanden min. :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Demonisert? Det holder å kalle en spade for en spade, det er et latterlig makkverk som ikke holder vann!

Du har tydeligvis ikke lest det, men støtter deg til PK-uttalelsene.

• Liker 2
Skrevet

Hva er usaklig? At han er en massemorder? Det var visst sant. At dere er kåte på ham aka våte? Også sant. At folk synes det er sjokkerende? Mmmmm, sant.

Altså, jeg står for påstanden min. :jepp:

Det er forskjell på usaklig og usant.

• Liker 1
Skrevet

Sorry mac, jeg har lest det fra "perm til perm". Det er forøvrig noen timer av livet mitt jeg aldri får igjen.

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Så man må bøye seg etter massene bare fordi man hater handlingene til ABB samt mener han var sinnssyk?

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...